Inlägg från: mallaskablimamma |Visa alla inlägg
  • mallaskablimamma

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Åh! Jag hoppar in här och gnäller lite för nu är jag så trött på att vara gravid. Jag var beräknad till 14/7, andra barnet men inte en tillstymmelse till att förlossningen är nära. Gjorde hinnsvepning idag men har inte märkt något efter det. Har haft svår foglossning i 20 veckor nu, värker varje steg jag tar och varje gång jag justerar/vänder mig i sängen på natten. Har 6 stycken kuddar som stöd under kroppen men får inte till någon skön tillställning. Har svullnat upp i fötter och vader, smalbenet är liksom jämntjocka hela vägen. Det är 32 grader varmt ute om dagarna och att bada svalkar inte för vattnet är också varmt. I sovrummet är det ca 20 grader när vi ska sova och det går inte att få ner lägre trots fläkt. Rummet är dessutom litet så temperaturen stiger ju under natten när vi ligger där inne och svettas. Just det, har 23 myggbett på kroppen som kliar som f*n i värmen. Dessutom en 3-åring som kräver underhållning om dagarna (tur att jag har världens bästa man som ordnar med det mesta) Kan inte bebis komma ut nu?

• mallaskablimamma

Hög igenkänningsfaktor på det ni skriver. Dagligen hör någon/några av sig; Hur går det? Någon bebis ännu? Känner du något? Så otroligt trött på de frågorna just nu. Vi hör väl av oss när bebisen kommit!? Eller tror de inte tt de ska gå veta, att vi ska hålla det hemligt?

Igår träffade vi vår granne, en äldre dam som är supertrevlig. Hon så "usch vilken hemsk värme vi har men då brukar jag tänka på dig och att du säkert har det dubbelt så jobbigt som jag". Det var då befriande skönt att någon sa så i stället för "Stackars dig-tramset".

• mallaskablimamma

Glömde skriva att jag tror att min slempropp gick igår. Nu på förmiddagen ganska ont i magen men mest på höger sida (?) och lite dålig i magen..... Kanske är på gång?

Mitt första barn föddes med kejsarsnitt då hon låg i säte. Jag upplevde aldrig några förvärkar el. liknande då. Jag vet inte hur det känns. Men det jag har fått förklarat för mig är att det känns som mensvärk fast värre?

• mallaskablimamma
    Iowhannah skrev 2018-07-19 11:29:04 följande:

Ligger på förlossningen nu. De verkar helt inställda på igångsättning i dag! :D Äntligen ska vi få vår bebis, och jag ska få slippa vara gravid mer!

Heja bebisen och heja mig!

Lycka till!
  • mallaskablimamma
    Iowhannah skrev 2018-07-19 22:28:05 följande:

17:29 kom vår dotter ut i ett huj. 4325 gram tung och 53 cm lång. Förlossningen gick snabbt och superbra! Jag är en jävla QUEEN! Klarade hela skiten på enbart lustgas (och ett kort bad).

Nu är vi på bb och bebis ligger och myser med pappa. Mamma sitter och småäter och saknar sonen, det ska bli spännande att se hur han reagerar på att det är en bebis hemma sen. Vi ringde och pratade med honom tidigare i kväll och då lät han iaf exalterad :)

Hipp hurra och Grattis till er prinsessa!
  • mallaskablimamma
    jennie08 skrev 2018-07-20 19:04:51 följande:

Grattis lowhannah, skönt att det gick så bra Mår ni bra?

Jag fick också min lilla sötnos inatt. Han föddes 02.43. Det hela gick bra men jag var öppen 10 cm en bra stund innan han kom ut. Han låg för högt upp och kom inte ner som han skulle. Dessutom fick jag inga krystvärkar, förmodligen för att han inte åkte ner tillräckligt vilket gjorde att jag fick krysta av egen kraft. Han kom ut till slut och min bm var helt fantastisk som guidade mig så jag inte fick en enda bristning. Jag är öm såklart men slapp stygn iaf. Har mer ont i rumpan efter att ha fått hemmorojder. Haha

Jag är redan hemma då BB-hotellet var fullt och de andra vårdavdelningarna tog in förstföderskorna främst. Så vi stannade några timmar på en gynavdelning pch den fick vi åka hem. Känns riktigt skönt faktiskt!

Hur går det för er andra?

Grattis till den lille prinsen!
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?