Kellie13 skrev 2018-07-25 01:27:15 följande:
Halloj tjejer! Här kommer min historia:
Jag kommer in för igångsättning i lördags o ja blir kollad om jag är öppen nått, då är jag öppen bara 1 cm (2 veckor över tiden) dom beslutar sig för att ge mig en tablett som mjuknar upp tappen o en sån ska man ta varannan timme, sen sätter dom ctg på mig varannan timme. Fick första tabletten kl 19.30 och fick sen små värkar vid kl 02. Vid kl 04 så hade jag extrema värkar som kom med inte ens varannan minuts mellanrum o jag hade bett få lustgas mkt tidigare men inte fått för att det är för "tidigt". För tidigt för lustgas?! Till slut fick jag 2 alvedon och 1 oxynorm som inte hjälpte ett piss och berättade det och sa att nu orkar jag inte längre! Ge mig nått! DÅ beslutade dom att ja skulle få lustgas. Efter 12 timmar från när ja kommit in så har ja öppnat mig 3 cm så jag är alltså öppen då 4 cm o skriker att jag vill ha epidural! Jag vill gå på toaletten! Ställer mig upp och hänger på min karl och DÅ går vattnet! SPLASH! En pool på golvet! Lägger mig ner igen och fortsätter att krysta för det känns som om ja ska "skita" ut ett barn! Lägger mig ner igen (då det känns som om ja inte behöver gå på toa längre) Skriker igen att jag vill ha epidural och får då veta att jag e öppen 7 cm o att ja hinner föda innan ja ens fått bedövning. (detta sa min bm då) Jag födde alltså utan bedövning och jag trodde fan att ja skulle dö! Men det gjorde jag inte! Ut kom världens finaste lilla kille som jag hade väntat på i 9 månader!
Innan jag fick dom starkaste värkarna så spelade jag in en video där jag förklarar för kameran att jag aldrig mer kommer att föda barn, bara som en påminnelse för mig själv hehe. Men jag e riktigt stolt över att jag "överlevde" utan bedövning och han föddes 07.35 och kl 17 samma dag åkte vi hem, så vi var inte ens på BB utan bara på förlossningen. Det som jag blev mest stolt över var att ja födde utan bedövning och sen sa min bm 4 timmar senare: "starkt jobbat!, och jag måste säga att du ser väldigt pigg ut för att nästan precis ha fött"
Sorry tjejer att detta blev långt men ja kände att ja ville berätta allt precis hur det var! Som sagt: Inga mer barn säger ja bara haha! även fast ja fick världens finaste kille man nånsin kunde önska sig! Han var värd allt slit och pin!
Som jag har väntat på din historia!
Starkt jobbat av dig att klara så mycket utan bedövning, men konstigt att de verkade så emot att ge dig nåt. När jag födde första barnet så började jag med lustgas rätt tidigt (kanske vid 4-5 cm), så jag tvivlar på att det kan vara för tidigt för lustgas.
Hade min förlossning blivit så lång som din så hade jag krävt EDA, oavsett vad de sa! Nu hade jag rätt mycket tur att min kropp gjorde det mesta förarbetet hemma så för min del gick det suveränt med bara lustgas (vilket imponerade på min sambo). Jag var oförskämt pigg efteråt och kände att jag kunde trycka ut en till på en gång typ.
Stort grattis till din lilla son!