• Lewaize

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Heeeej! Nu har vi dragit igång med vårt första IVF försök och är på sprutdag 4 med inbokat UL på lördag 28/4 (ska på ett UL till innan äggplock någonting runt 4-5/5)! Sprutorna som jag är ordinerad är Bemfola, Orgalutran, Ovitrell & Lutinus. Vi är 27 respektive 31 år och i vårt fall är det den manliga faktorn som spökar. 

Än så länge har jag inte känt av några symptom/bieffekter av sprutorna och om jag ska vara ärlig så har jag inte känt efter heller :P Jag som trodde att jag skulle bli ett riktigt hormonmonster, fast det är la förtidigt att ropa hej nu ^^ 

Hoppas någon vill följa med på resan, det är bara att hänga på! :) 

Försöker med första barnet sedan maj 2017, påbörjar IVF behandling maj/juni 2018
  • Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?
  • Akira Öken
    mrsalpha skrev 2018-05-23 21:45:26 följande:

Tack snälla,

Börjar min resa from imorgon när jag skall börja med sprutorna. Dock den korta behandlingen. Kände att det blir nog bra om jag följer någon/ra som är i samma situation som mig.

Vad spännande!

Jag tycker själv det känns värdefullt att läsa om och prata med andra som går igenom ungefär samma sak som jag själv.
  • Solstrål1

Fikk en liten blödning i går på beräknat mens. Storgråtade hela dagen. Satte in tampong men hade inte kommit så mycket mer. Men nog för att det var blod i trosan. Brukar blöda rikligt första dagen. Tog test i dag bara för att bekräfta och ladda om för nya tag. Men det var positivt! Och har än så länge inte blödd mer. Overkligt!!! Ruvdag 12 i dag (blastocyst).

• Loven
    Solstrål1 skrev 2018-05-25 06:17:13 följande:

Fikk en liten blödning i går på beräknat mens. Storgråtade hela dagen. Satte in tampong men hade inte kommit så mycket mer. Men nog för att det var blod i trosan. Brukar blöda rikligt första dagen. Tog test i dag bara för att bekräfta och ladda om för nya tag. Men det var positivt! Och har än så länge inte blödd mer. Overkligt!!! Ruvdag 12 i dag (blastocyst).

Wow!

Stort grattis!!!

Hoppas det håller i sig :)

Själv är jag nu på RD 5 med blastocyst. Testdag torsdag i nästa vecka.

Fattar dock inte hur låååångsamt tiden går ????
  • Loven

Wow!

Stort grattis!!!

Hoppas det håller i sig :)

Själv är jag nu på RD 5 med blastocyst. Testdag torsdag i nästa vecka.

Fattar dock inte hur låååångsamt tiden går ????
  • Inalina

Åh lycka!!!Skrattande Härliga nyheter!!! Hjärta
  • Akira Öken

Stort Grattis!

Det är som att det alltid kommer lite mer glada nyheter på fredagar än andra dagar. :)
  • Jilka

Grattis!!! Underbart. Vilken bergochdalbana det är!

Själv fick jag tid till första VUL (iaf med nåt annat än äggblåsor att titta på ;) ) den 20/6! Blev så glad för första planen var att det skulle vara veckan efter, men då har jag bokat en resa till Spanien :/ Men jag frågade snällt och de svarade snällt. :) 
  • Loven

Vet ni hur det funkar med BIM vid ivf?

Kan man räkna som vanligt även nu (efter insättning av blastocyst)?

• Jilka
    Loven skrev 2018-05-25 11:03:54 följande:

Vet ni hur det funkar med BIM vid ivf?

Kan man räkna som vanligt även nu (efter insättning av blastocyst)?

Vet inte riktigt hur du menar. Det jag vet är att man pga progesteronet man tar inte alltid får mens den dagen den brukar komma även om man inte är gravid. Om man skriver in i appar och sånt har jag hört att man ska räkna "sista mensens första dag" som 2v innan äggplock. 
  • Loven
    Jilka skrev 2018-05-25 12:14:41 följande:
    Vet inte riktigt hur du menar. Det jag vet är att man pga progesteronet man tar inte alltid får mens den dagen den brukar komma även om man inte är gravid. Om man skriver in i appar och sånt har jag hört att man ska räkna "sista mensens första dag" som 2v innan äggplock. 
    Nej, kass förklarat men du svarade ändå på min fråga :)
    MAO, man kan inte gå efter sitt egentliga BIM datum vid IVF utan jag får helt enkelt tålmodigt vänta till nästa torsdag då jag har min testdag.
Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?