• Lewaize

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Heeeej! Nu har vi dragit igång med vårt första IVF försök och är på sprutdag 4 med inbokat UL på lördag 28/4 (ska på ett UL till innan äggplock någonting runt 4-5/5)! Sprutorna som jag är ordinerad är Bemfola, Orgalutran, Ovitrell & Lutinus. Vi är 27 respektive 31 år och i vårt fall är det den manliga faktorn som spökar. 

Än så länge har jag inte känt av några symptom/bieffekter av sprutorna och om jag ska vara ärlig så har jag inte känt efter heller :P Jag som trodde att jag skulle bli ett riktigt hormonmonster, fast det är la förtidigt att ropa hej nu ^^ 

Hoppas någon vill följa med på resan, det är bara att hänga på! :) 

Försöker med första barnet sedan maj 2017, påbörjar IVF behandling maj/juni 2018
  • Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?
  • Jilka
    Loven skrev 2018-05-25 13:35:35 följande:
    Nej, kass förklarat men du svarade ändå på min fråga :)
    MAO, man kan inte gå efter sitt egentliga BIM datum vid IVF utan jag får helt enkelt tålmodigt vänta till nästa torsdag då jag har min testdag.
    Ja jag tror tyvärr det :) Eller tjuvtesta och vara osäker på resultatet :). Men så klart är det ju positivt om mensen inte kommer på BIM, jag menar, det måste ju inte bero på progesteronet. Jag har läst någonstans (här på familjeliv ;) ) att det kan ta lite längre tid för HCG att synas i urinen vid IVF, men att man inte vet varför. Så risken är väl att det inte syns lika tidigt som det skulle ha gjort. Haha men den mesta av min information kommer nog från familjeliv, så det ska man ha i åtanke :)
  • Solstrål1
    Jilka skrev 2018-05-25 10:12:14 följande:

Grattis!!! Underbart. Vilken bergochdalbana det är!

Själv fick jag tid till första VUL (iaf med nåt annat än äggblåsor att titta på ;) ) den 20/6! Blev så glad för första planen var att det skulle vara veckan efter, men då har jag bokat en resa till Spanien :/ Men jag frågade snällt och de svarade snällt. :) 

Så spännande! Trevlig resa till Spanien. Va jag längtar att se hjärtslag. Vi ska också iväg, men kommer nog hem precis i lagom tid till första ultraljudet i vecka 7. ???? det är ju helt overkligt. Jag är gravid! ????????????????
  • Lewaize
    Solstrål1 skrev 2018-05-25 06:17:13 följande:

Fikk en liten blödning i går på beräknat mens. Storgråtade hela dagen. Satte in tampong men hade inte kommit så mycket mer. Men nog för att det var blod i trosan. Brukar blöda rikligt första dagen. Tog test i dag bara för att bekräfta och ladda om för nya tag. Men det var positivt! Och har än så länge inte blödd mer. Overkligt!!! Ruvdag 12 i dag (blastocyst).

Grattis grattis grattis :D :D
    påbörjad IVF april/maj 2018 med första barnet
  • Solstrål1
    Loven skrev 2018-05-25 09:13:18 följande:

Wow!

Stort grattis!!!

Hoppas det håller i sig :)

Själv är jag nu på RD 5 med blastocyst. Testdag torsdag i nästa vecka.

Fattar dock inte hur låååångsamt tiden går ????

Tack ??

Så snabbt du har testdag.. min är egentligen först på onsdag nästa vecka..

har hittat en bra podd, ruvarpodden. Verkligen bra. Stor genkännande faktor där.
  • Solstrål1
    Solstrål1 skrev 2018-05-25 15:44:20 följande:

Tack ??

Så snabbt du har testdag.. min är egentligen först på onsdag nästa vecka..

har hittat en bra podd, ruvarpodden. Verkligen bra. Stor genkännande faktor där.

Mina emojis som jag sätter in blir alltid till två frågetecken.. haha! Ett hjärta skulle det ju vara. ;)
  • Solstrål1
    Akira Öken skrev 2018-05-25 09:42:36 följande:

Stort Grattis!

Det är som att det alltid kommer lite mer glada nyheter på fredagar än andra dagar. :)

Tack! Det känns overkligt. Och fredag var ju en bra dag att plussa på :)
  • lizzyli

Jag är så nervös inför VUL på måndag när vi ska få se om det blir några ägg därinne. Är idag på sprutdag 4 med gonal-f, korta metoden. Och jag hoppas så innerligt på att vi får fler ägg den här gången, att flera blir befruktade och att vi kan få ett par till frysen. Vill såååå inte att det här ska sluta med ett negativt gravtest, inget i frysen och 40 tusen mindre på kontot. Dessutom är det ju så att ett FET-försök kostar betydligt mindre än en hel stimulering/äp/et-omgång.. Ifall inte lyckas den här gången menar jag *håller tummarna*

• Lewaize
    lizzyli skrev 2018-05-26 10:23:55 följande:

Jag är så nervös inför VUL på måndag när vi ska få se om det blir några ägg därinne. Är idag på sprutdag 4 med gonal-f, korta metoden. Och jag hoppas så innerligt på att vi får fler ägg den här gången, att flera blir befruktade och att vi kan få ett par till frysen. Vill såååå inte att det här ska sluta med ett negativt gravtest, inget i frysen och 40 tusen mindre på kontot. Dessutom är det ju så att ett FET-försök kostar betydligt mindre än en hel stimulering/äp/et-omgång.. Ifall inte lyckas den här gången menar jag *håller tummarna*

Förstår din oro :( ! Men vi håller tummarna på att det kommer gå superbra!
    påbörjad IVF april/maj 2018 med första barnet
  • Akira Öken
    lizzyli skrev 2018-05-26 10:23:55 följande:

...och jag är nervös inför ägguttag på måndag. Vi får hålla tummarna för varandra!
  • lizzyli
    Akira Öken skrev 2018-05-26 16:56:27 följande:

...och jag är nervös inför ägguttag på måndag. Vi får hålla tummarna för varandra!

Ja det får vi göra! Har du gjort ägguttag förut eller är det första gången?
Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?