• Lewaize

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Heeeej! Nu har vi dragit igång med vårt första IVF försök och är på sprutdag 4 med inbokat UL på lördag 28/4 (ska på ett UL till innan äggplock någonting runt 4-5/5)! Sprutorna som jag är ordinerad är Bemfola, Orgalutran, Ovitrell & Lutinus. Vi är 27 respektive 31 år och i vårt fall är det den manliga faktorn som spökar. 

Än så länge har jag inte känt av några symptom/bieffekter av sprutorna och om jag ska vara ärlig så har jag inte känt efter heller :P Jag som trodde att jag skulle bli ett riktigt hormonmonster, fast det är la förtidigt att ropa hej nu ^^ 

Hoppas någon vill följa med på resan, det är bara att hänga på! :) 

Försöker med första barnet sedan maj 2017, påbörjar IVF behandling maj/juni 2018
  • Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?
  • lizzyli
    Loven skrev 2018-05-28 12:48:34 följande:

Låter lovande!

Hoppas de lite långsamma växer på fint nu framöver.

Antar att du får ÄP dag på nästa VUL?

Nu har jag precis tagit Ovitrelle-sprutan och ska till kliniken i Örebro på tisdag för äggplock! På VUL i torsdags visade det sig att högra äggstocken är lite lat den här gången, de hittade fyra äggblåsor som var stora och ett gäng som är så små att de inte hinner med. Den vänstra däremot hade 13 äggblåsor som var stora, så vi håller väl tummarna för att det är ägg i varenda en så de får ut många! Och jag hoppas så innerligt att vi får ett embryo tillbaka.. Och i bästa fall något till frysen också. Hoppas hoppas!!
  • lizzyli
    Långväntanefterdig skrev 2018-05-28 14:26:23 följande:

Bekostar ni också själva ? Jag och sambom ska ta räntefritt lån på 40.000 för 1 ivf försök... hoppss det tar sig!!

Vi hade sparat 40k till det här försöket. Vi har dock inte pengar själva till ett till om det här inte tar sig, så då kommer vi spara i tre månader själva och sen låna resten av min mamma för ett nytt försök. Vi har innan bestämt oss för att vi max ska göra tre försök, sen ger vi oss.
  • Långväntanefterdig
    lizzyli skrev 2018-06-03 21:15:35 följande:

Vi hade sparat 40k till det här försöket. Vi har dock inte pengar själva till ett till om det här inte tar sig, så då kommer vi spara i tre månader själva och sen låna resten av min mamma för ett nytt försök. Vi har innan bestämt oss för att vi max ska göra tre försök, sen ger vi oss.

Bra jobbat där med sparandet! Vi kör 1 privat sen om det inte går väntar vi på landstinget..
  • Linsir

Grattis alla som plussat Hjärta. Ger hopp åt oss andra.

Hade ÄP 28/5 och ET 31/5 (första IVF-försöket) vilket innebär att jag är på ruvardag 4, hoppas innerligt på plus jag också (testdag 16/6)!!!

• Inalina
    lizzyli skrev 2018-06-03 21:12:47 följande:
    Nu har jag precis tagit Ovitrelle-sprutan och ska till kliniken i Örebro på tisdag för äggplock! På VUL i torsdags visade det sig att högra äggstocken är lite lat den här gången, de hittade fyra äggblåsor som var stora och ett gäng som är så små att de inte hinner med. Den vänstra däremot hade 13 äggblåsor som var stora, så vi håller väl tummarna för att det är ägg i varenda en så de får ut många! Och jag hoppas så innerligt att vi får ett embryo tillbaka.. Och i bästa fall något till frysen också. Hoppas hoppas!!
    Spännande! Jag tog min Ovitrelle här ikväll kl 20 så ÄP onsdag morgon!! ja hade ju varit så skönt om man kunde få tillbaka ett och även några till frysen! håller tummarna för oss Glad!! lycka till i morgon, låt oss höra hur det gick!
  • Kokonattsu
    Linsir skrev 2018-06-04 15:24:27 följande:

Grattis alla som plussat . Ger hopp åt oss andra.

Hade ÄP 28/5 och ET 31/5 (första IVF-försöket) vilket innebär att jag är på ruvardag 4, hoppas innerligt på plus jag också (testdag 16/6)!!!

Vad knepigt att det verkar vara olika dagar man får testa beroende på klinik. Vi skulle vänta tills den 12/6, då har det gått 21 dagar sen äggplocket. Jag har inte fått någon mens, men har fått värk i ljumskarna sen igår. Hoppas det inte är ett dåligt tecken. Har en del biverkningar från lutinus sen dag 1.
  • Kokonattsu
    Inalina skrev 2018-06-04 23:08:31 följande:

Spännande! Jag tog min Ovitrelle här ikväll kl 20 så ÄP onsdag morgon!! ja hade ju varit så skönt om man kunde få tillbaka ett och även några till frysen! håller tummarna för oss !! lycka till i morgon, låt oss höra hur det gick!

Håller tummarna att det går bättre för er denna gång :D.
  • Inalina
    Kokonattsu skrev 2018-06-05 09:25:05 följande:
    Håller tummarna att det går bättre för er denna gång :D.
    Tack snälla! det känns mer lovande med tanke på att det är fler ägg än förra gången, men sedan ska de ju befruktas och fortsätta utvecklas också... :) Var är ni nu i processen?
Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?