• Lewaize

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Heeeej! Nu har vi dragit igång med vårt första IVF försök och är på sprutdag 4 med inbokat UL på lördag 28/4 (ska på ett UL till innan äggplock någonting runt 4-5/5)! Sprutorna som jag är ordinerad är Bemfola, Orgalutran, Ovitrell & Lutinus. Vi är 27 respektive 31 år och i vårt fall är det den manliga faktorn som spökar. 

Än så länge har jag inte känt av några symptom/bieffekter av sprutorna och om jag ska vara ärlig så har jag inte känt efter heller :P Jag som trodde att jag skulle bli ett riktigt hormonmonster, fast det är la förtidigt att ropa hej nu ^^ 

Hoppas någon vill följa med på resan, det är bara att hänga på! :) 

Försöker med första barnet sedan maj 2017, påbörjar IVF behandling maj/juni 2018
  • Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?
  • Akira Öken
    lizzyli skrev 2018-05-26 23:36:53 följande:

Ja det får vi göra! Har du gjort ägguttag förut eller är det första gången?

Japp, det blir fjärde gången. Vilken behandlingsomgång är det för dig?
  • lizzyli
    Akira Öken skrev 2018-05-27 00:26:17 följande:

Japp, det blir fjärde gången. Vilken behandlingsomgång är det för dig?

Det är tredje vändan för mig. Första gången fick vi ingen återföring eftersom inget ägg blev befruktat. Nu var det närmare två år sen förra gången, så mitt minne kan svikta, men jag har en del biverkningar nu som jag inte känner igen att jag hade så här tidigt de förra försöken. Men jag har ju fått byta från puregon till gonal-f, så det kanske är därför..
  • Loven
    Solstrål1 skrev 2018-05-25 15:44:20 följande:

Tack ??

Så snabbt du har testdag.. min är egentligen först på onsdag nästa vecka..

har hittat en bra podd, ruvarpodden. Verkligen bra. Stor genkännande faktor där.

Jasså är det snabbt?

Det är i alla fall 11 dagar efter isättning (12 om man räknar med återförande dagen).

Och BIM+6 om det hade varit en ?vanlig? cykel.

Hoppas denna veckan går riktigt snabbt nu????
  • Loven
    Loven skrev 2018-05-27 18:43:36 följande:

Jasså är det snabbt?

Det är i alla fall 11 dagar efter isättning (12 om man räknar med återförande dagen).

Och BIM+6 om det hade varit en ?vanlig? cykel.

Hoppas denna veckan går riktigt snabbt nu????

(Alla dessa frågetecken är egentligen emoijer)
  • lizzyli

Första VUL idag och de hittade 10 äggblåsor på 8-10mm (eller vad det nu är för måttenhet??), Och 13 st på 7mm eller mindre. Jag skulle fortsätta med samma dos som innan, så jag gissar att det var bra då. Nytt VUL på torsdag..

• Loven
    lizzyli skrev 2018-05-28 09:03:31 följande:

Första VUL idag och de hittade 10 äggblåsor på 8-10mm (eller vad det nu är för måttenhet??), Och 13 st på 7mm eller mindre. Jag skulle fortsätta med samma dos som innan, så jag gissar att det var bra då. Nytt VUL på torsdag..

Låter lovande!

Hoppas de lite långsamma växer på fint nu framöver.

Antar att du får ÄP dag på nästa VUL?
  • Långväntanefterdig
    lizzyli skrev 2018-05-26 10:23:55 följande:

Jag är så nervös inför VUL på måndag när vi ska få se om det blir några ägg därinne. Är idag på sprutdag 4 med gonal-f, korta metoden. Och jag hoppas så innerligt på att vi får fler ägg den här gången, att flera blir befruktade och att vi kan få ett par till frysen. Vill såååå inte att det här ska sluta med ett negativt gravtest, inget i frysen och 40 tusen mindre på kontot. Dessutom är det ju så att ett FET-försök kostar betydligt mindre än en hel stimulering/äp/et-omgång.. Ifall inte lyckas den här gången menar jag *håller tummarna*

Bekostar ni också själva ? Jag och sambom ska ta räntefritt lån på 40.000 för 1 ivf försök... hoppss det tar sig!!
  • Långväntanefterdig

Helt galet, men idag ringde jag till en privat ivf mottagning. Dom hade ett avbok IMORGON! och vi sa ja.

Då är ju bara kruxet det där med att det kostar 40.000 , vi får ett räntefritt lån genom en bank på 1 år. Man vet ju inte försen efteråt om det var värt det. Men att vänta på sahlgrenska till november känns alldeles för långt borta. Sen känner jag också - att även om det inte tar sig nu, så är vi väl förberedda inför vad som sen komma skall på sahlgrenska. Det är ju mer "löpandebandet procedur" på sjukhus, medans du på klinik får bättre bemötande och en jäkligt mycket trevligare miljö. Då kanske man är mer chill sen när man liksom gjort det en gång ?

Sjukaste är att jag ska ha mens om 2-3 dagar och dom planerar att göra ivf:en redan denna cykel. Det går verkligen undan när man gör det privat kan jag säga. Jösses!!

Vad tycker ni om lån för ett försök? Sambon är inte helt med på det egentligen men...

• Akira Öken
    lizzyli skrev 2018-05-28 09:03:31 följande:

Tänkte på dig idag. :) Det låter ju jättebra!
  • Akira Öken
    Långväntanefterdig skrev 2018-05-28 14:27:21 följande:

Helt galet, men idag ringde jag till en privat ivf mottagning. Dom hade ett avbok IMORGON! och vi sa ja.

Då är ju bara kruxet det där med att det kostar 40.000 , vi får ett räntefritt lån genom en bank på 1 år. Man vet ju inte försen efteråt om det var värt det. Men att vänta på sahlgrenska till november känns alldeles för långt borta. Sen känner jag också - att även om det inte tar sig nu, så är vi väl förberedda inför vad som sen komma skall på sahlgrenska. Det är ju mer "löpandebandet procedur" på sjukhus, medans du på klinik får bättre bemötande och en jäkligt mycket trevligare miljö. Då kanske man är mer chill sen när man liksom gjort det en gång ?

Sjukaste är att jag ska ha mens om 2-3 dagar och dom planerar att göra ivf:en redan denna cykel. Det går verkligen undan när man gör det privat kan jag säga. Jösses!!

Vad tycker ni om lån för ett försök? Sambon är inte helt med på det egentligen men...

November låter väldigt långt fram i tiden. Har ni hänvisar till vårdgarantin?

Tänker att jag absolut hade betalat 40 000 kr, men inte utan att ha uttömt andra möjligheter först.
Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?