• Lewaize

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Heeeej! Nu har vi dragit igång med vårt första IVF försök och är på sprutdag 4 med inbokat UL på lördag 28/4 (ska på ett UL till innan äggplock någonting runt 4-5/5)! Sprutorna som jag är ordinerad är Bemfola, Orgalutran, Ovitrell & Lutinus. Vi är 27 respektive 31 år och i vårt fall är det den manliga faktorn som spökar. 

Än så länge har jag inte känt av några symptom/bieffekter av sprutorna och om jag ska vara ärlig så har jag inte känt efter heller :P Jag som trodde att jag skulle bli ett riktigt hormonmonster, fast det är la förtidigt att ropa hej nu ^^ 

Hoppas någon vill följa med på resan, det är bara att hänga på! :) 

Försöker med första barnet sedan maj 2017, påbörjar IVF behandling maj/juni 2018
  • Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?
  • Challe2018

Hej alla!!

Vi har plussat;) har som sagt tagit tre olika test varje dag så det känns säkert.

Det som nu varit svårt i några dagar är att föra upp Lutinus, är det någon annan som upplever det? Var inga problem i början men nu tar det stopp och trycker jag på gör det ont.

• Akira Öken
    ESK1 skrev 2018-05-30 18:34:11 följande:

Hoppar in om det är okej!! 

Gjorde ett FET (återföring av fryst) igår, på ett 5-dagars! :D

Gjorde tidigare detta år min första IVF behandling, där vi satte in en 2-dagars, men inget plus på stickan :(

Självklart, välkommen! Vad spännande!
  • Akira Öken
    Challe2018 skrev 2018-05-31 18:19:08 följande:

Hej alla!!

Vi har plussat;) har som sagt tagit tre olika test varje dag så det känns säkert.

Det som nu varit svårt i några dagar är att föra upp Lutinus, är det någon annan som upplever det? Var inga problem i början men nu tar det stopp och trycker jag på gör det ont.

Vad roligt att höra! Grattis!
  • Loven
    Challe2018 skrev 2018-05-31 18:19:08 följande:

Hej alla!!

GRATTIS!

Så kul. Hoppas det håller i sig.

Det där med din Lutinus låter ju inte så kul. Jag använder det också och upplever inga problem. Använder du det ?lilla verktyget? när du stoppar in dem?
  • Challe2018
    Loven skrev 2018-05-31 21:52:27 följande:

GRATTIS!

Så kul. Hoppas det håller i sig.

Det där med din Lutinus låter ju inte så kul. Jag använder det också och upplever inga problem. Använder du det ?lilla verktyget? när du stoppar in dem?

TACK!!! Japp, använder alltid det. Men nu är det ÄNTLIGEN sista Lutinus-dagen idag!! Kommer inte sakna det;) Tror det är för att det är så svullet där uppe som det tar stopp. Vilken dag är du på?
  • Jilka
    Challe2018 skrev 2018-06-01 07:52:11 följande:
    TACK!!! Japp, använder alltid det. Men nu är det ÄNTLIGEN sista Lutinus-dagen idag!! Kommer inte sakna det;) Tror det är för att det är så svullet där uppe som det tar stopp. Vilken dag är du på?
    Grattis! Jag hade inga problem med att stoppa upp dem, men en sjuksköterska på rmc sa detta, och det var ganska skönt: "Du kommer tro att det inte blir något kvar för att det rinner hela tiden. Det blir det, du behöver inte oroa dig. Du kommer undra om du har stoppat upp den högt nog, och det har du. Den behöver inte alls komma högt in, som en tampong ungefär." För mig var det väldigt skönt att höra detta! Så om det är svårt kanske du inte måste stoppa upp den så långt upp i värsta fall? 
  • AgnesONutter

Det är underbart att ha en sådan här tråd, där man verkligen känner att man inte är ensam med allt IVF innebär.

Lärt mig en massa under min resa så här långt, bland anant att jag är väldigt bra på att sticka mig själv och att tygbindor är jättebra till Lutinuskladdet då de går att tvätta och inte känns fuktiga som vanliga bindor gör nu i värmen. Den sjuksköterska som föreslog vanliga trosskydd har nog aldrig använt Lutinus själv. :P

Har egentligen testdag på onsdag. Bara ruvardag 10 idag...men kunde inte låta bli att testa då idag är den dag vi skulle kunna få veta om det skett naturligt.

Positivt.

Första gången jag sett ett positivt resultat någonsin. Känns overkligt.

Hoppas, hoppas, hoppas att jag inte behöver användning för mina nya kunskaper framöver.

• Jilka
    AgnesONutter skrev 2018-06-01 20:30:25 följande:

Det är underbart att ha en sådan här tråd, där man verkligen känner att man inte är ensam med allt IVF innebär.

Lärt mig en massa under min resa så här långt, bland anant att jag är väldigt bra på att sticka mig själv och att tygbindor är jättebra till Lutinuskladdet då de går att tvätta och inte känns fuktiga som vanliga bindor gör nu i värmen. Den sjuksköterska som föreslog vanliga trosskydd har nog aldrig använt Lutinus själv. :P

Har egentligen testdag på onsdag. Bara ruvardag 10 idag...men kunde inte låta bli att testa då idag är den dag vi skulle kunna få veta om det skett naturligt.

Positivt.

Hoppas, hoppas, hoppas att jag inte behöver användning för mina nya kunskaper framöver.

Grattis!!! 
  • Långväntanefterdig
    AgnesONutter skrev 2018-06-01 20:30:25 följande:

Positivt.

Grattis!!!!
Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?