• Lewaize

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Heeeej! Nu har vi dragit igång med vårt första IVF försök och är på sprutdag 4 med inbokat UL på lördag 28/4 (ska på ett UL till innan äggplock någonting runt 4-5/5)! Sprutorna som jag är ordinerad är Bemfola, Orgalutran, Ovitrell & Lutinus. Vi är 27 respektive 31 år och i vårt fall är det den manliga faktorn som spökar. 

Än så länge har jag inte känt av några symptom/bieffekter av sprutorna och om jag ska vara ärlig så har jag inte känt efter heller :P Jag som trodde att jag skulle bli ett riktigt hormonmonster, fast det är la förtidigt att ropa hej nu ^^ 

Hoppas någon vill följa med på resan, det är bara att hänga på! :) 

Försöker med första barnet sedan maj 2017, påbörjar IVF behandling maj/juni 2018
  • Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?
  • Långväntanefterdig

Då var första besöket med massa info å behandlingsupplägg klart. Har mer spottings nu och troligtvis kickar mensen igång ordentligt imorgon... så sprutstart fredag eller lördag...

Ställer till det lite med jobbet men ska berätta för chefen nu så vi kan hjälpas åt och planera. Återbesök för ultraljud nästa onsdag troligtvis, samt fredag, på sista ultraljudet bekräknas dag för äggplock meddelas. Åh det är verkligen SÅ pirrigt nu.... Läkaren sa att prognosen ser bra ut då det är manlig faktor. Fick en låg dos gonal pga risk för överstimulering. Alla var helt underbara idag och det känns helt galet att vara igång

I mitten på juli typ så vet vi hur det gick!

• Akira Öken
    Långväntanefterdig skrev 2018-05-28 18:49:07 följande:

Nej det är inte deras ansvar enligt dom , vi kan åka till örebro om vi vill men först efter sommaren så det är för långt att åka.. så vi gör såhär i väntan på sahlgrenska.

Inte mot dig utan mot kliniken: skitsnack, rent ut sagt. Det är deras ansvar. De ljuger.
  • Långväntanefterdig
    Akira Öken skrev 2018-05-29 19:16:53 följande:

Inte mot dig utan mot kliniken: skitsnack, rent ut sagt. Det är deras ansvar. De ljuger.

Fast jag har ju givetvis kollat upp allt innan jag gjordr privat val! Dom erbjuder vård inom 3 månader, men då i annat län. Dom kan ju inte trolla fram en plats till en inom 3 månader med alla sökande. Sorgligt men sant så ser vården ut i göteborg.
  • Akira Öken
    Långväntanefterdig skrev 2018-05-29 20:59:56 följande:

Fast jag har ju givetvis kollat upp allt innan jag gjordr privat val! Dom erbjuder vård inom 3 månader, men då i annat län. Dom kan ju inte trolla fram en plats till en inom 3 månader med alla sökande. Sorgligt men sant så ser vården ut i göteborg.

Ah, då förstår jag. Det var det jag menade, att de måste ordna plats på annan klinik. Men har ni tackar nej till det är det ju en annan sak.

Härligt med sprutstart inom några dagar! Lycka till!
  • Loven

Testdag imorgon men kunde inte hålla mig riktigt så körde en ?billiga tester sticka? i morse utan sambons vetskap (sparar testet jag fick från Livio tills imorgon då officiell testdag är).

Tycker mig se ett positivt resultat????

Vad tycker ni?

• Inalina
    Loven skrev 2018-05-30 09:01:12 följande:

Testdag imorgon men kunde inte hålla mig riktigt så körde en ?billiga tester sticka? i morse utan sambons vetskap (sparar testet jag fick från Livio tills imorgon då officiell testdag är).

Vad tycker ni?

ja det är ju solklart!!!! stort grattis va kul!!!Solig 
  • Jilka
    Loven skrev 2018-05-30 09:01:12 följande:

Vad tycker ni?

Grattis!!!
  • ESK1

Hoppar in om det är okej!! 
    Gjorde ett FET (återföring av fryst) igår, på ett 5-dagars! :D
    Gjorde tidigare detta år min första IVF behandling, där vi satte in en 2-dagars, men inget plus på stickan :(

• Loven
    Jilka skrev 2018-05-30 17:58:02 följande:

Grattis!!!

Tack!

Får hoppas på samma resultat imorgon och att den lilla ärtan håller sig fast!
  • Loven
    Inalina skrev 2018-05-30 09:20:48 följande:

ja det är ju solklart!!!! stort grattis va kul!!! 

Tack!

Får hoppas det håller i sig ????
Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?