• Lewaize

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Heeeej! Nu har vi dragit igång med vårt första IVF försök och är på sprutdag 4 med inbokat UL på lördag 28/4 (ska på ett UL till innan äggplock någonting runt 4-5/5)! Sprutorna som jag är ordinerad är Bemfola, Orgalutran, Ovitrell & Lutinus. Vi är 27 respektive 31 år och i vårt fall är det den manliga faktorn som spökar. 

Än så länge har jag inte känt av några symptom/bieffekter av sprutorna och om jag ska vara ärlig så har jag inte känt efter heller :P Jag som trodde att jag skulle bli ett riktigt hormonmonster, fast det är la förtidigt att ropa hej nu ^^ 

Hoppas någon vill följa med på resan, det är bara att hänga på! :) 

Försöker med första barnet sedan maj 2017, påbörjar IVF behandling maj/juni 2018
  • Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?
  • Lewaize
    Solstrål1 skrev 2018-05-23 11:32:50 följande:

Ni som satt in blastocyst, hur många dagar från isättning till testdag? Jag fått testdag en vecka efter förväntat mens, tre veckor efter uttag. Förväntat mens i morgon. Skulle så gärna vilja testa tidigare.. vill bara veta. Eller vill egentligen bara plussa. Ni som plussat, efter hur många dagar tog ni test?

Vi hade 13 dagar från insättning till testdag. Vi satte in en 3 dagars cellis och jag testade starkt positivt på RD 12. Gör som du känner för! Känns det för lång tid så testa, annars håll ut :)
    påbörjad IVF april/maj 2018 med första barnet
  • Lewaize

Skickade lite för snabbt märkte jag :P testdag 16 dagar efter äggplock, 13 dagar efter insättning :)

påbörjad IVF april/maj 2018 med första barnet
  • Challe2018
    stellanocte skrev 2018-05-23 19:05:55 följande:

Några fler ruvare här? Jag är på RD 3 just nu. 

Japp, RD 6 här, fick brev hem idag om att vi fått en blastocyst till frysen. Känner mig lite skamsen eftersom jag blev besviken och låg. Vi plockade 17 ägg, 13 befruktades och de odlade vidare på 10. Så att bara ett klarade resan till frysen får mig att känna det som att jag har skruttägg.

Jag vet att det är många som inte får något alls till frysen men jag känner så här ändå. Men så är jag ganska påverkad av progesteronet också.

Hur känner du dig?
  • Loven

Hej!

Yes, jag är på RD3. Har en dotter genom IVF tidigare som nu är 2.

Kommer ej ihåg hur jag kände mig för exakt 3år sedan (om allt får vägen. Har jag samma BF datum med 2:an) men just nu enbart att det spänner i brösten, lite spänningshuvudvärk och inte mycket mer än så.

Hur är det för er andra?

Några känningar?
  • lizzyli
    Akira Öken skrev 2018-05-22 23:39:07 följande:

Vad spännande!

Vi har bara gjort landstingsförsök, men kan ju vara bra att veta inför framtiden vad en behandling kan kosta om man betalar själv?

Olika kliniker tar olika betalt, och erbjuder lite olika paketlösningar så det är lite beroende på var man bor och vilken klinik man väljer. Vi valde inte den billigaste kliniken utan tog den vi hade genom landstingsförsöken, mest för att de har all info och vi kunde få börja med ett försök innan semesterstängningen. Vi kör distansstimulering och går på UL och kontroller på Charlottamottagningen i Karlstad och gör äggplock och transfer på universitetssjukhuset i Örebro. För ett försök med allt inklusive (stimulering, recept, ultraljud, äggplock och återföring) får vi betala ca 38000:-. Medicinkostaden tillkommer utöver det (max 2250:- för att slå i högkostnadsskyddet). Så typ 40 papp. Men vissa kliniker har paketpriser på typ tre försök för runt 70-80k. Tror dock inte att du får tillbaka pengar om du bara behöver ett eller två av de tre försöken.. Men jag vet inte riktigt, har inte undersökt det så noga.
  • mrsalpha
    Akira Öken skrev 2018-05-23 20:45:54 följande:
    Självklart! Välkommen!
    Tack snälla,
    Börjar min resa from imorgon när jag skall börja med sprutorna. Dock den korta behandlingen. Kände att det blir nog bra om jag följer någon/ra som är i samma situation som mig.
  • LillaAw

Jag är på RD 2 :) så ganska nära varandra.
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Akira Öken
    lizzyli skrev 2018-05-23 21:33:16 följande:

Olika kliniker tar olika betalt, och erbjuder lite olika paketlösningar så det är lite beroende på var man bor och vilken klinik man väljer. Vi valde inte den billigaste kliniken utan tog den vi hade genom landstingsförsöken, mest för att de har all info och vi kunde få börja med ett försök innan semesterstängningen. Vi kör distansstimulering och går på UL och kontroller på Charlottamottagningen i Karlstad och gör äggplock och transfer på universitetssjukhuset i Örebro. För ett försök med allt inklusive (stimulering, recept, ultraljud, äggplock och återföring) får vi betala ca 38000:-. Medicinkostaden tillkommer utöver det (max 2250:- för att slå i högkostnadsskyddet). Så typ 40 papp. Men vissa kliniker har paketpriser på typ tre försök för runt 70-80k. Tror dock inte att du får tillbaka pengar om du bara behöver ett eller två av de tre försöken.. Men jag vet inte riktigt, har inte undersökt det så noga.

Tack så mycket för info!
Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?