• Lewaize

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Heeeej! Nu har vi dragit igång med vårt första IVF försök och är på sprutdag 4 med inbokat UL på lördag 28/4 (ska på ett UL till innan äggplock någonting runt 4-5/5)! Sprutorna som jag är ordinerad är Bemfola, Orgalutran, Ovitrell & Lutinus. Vi är 27 respektive 31 år och i vårt fall är det den manliga faktorn som spökar. 

Än så länge har jag inte känt av några symptom/bieffekter av sprutorna och om jag ska vara ärlig så har jag inte känt efter heller :P Jag som trodde att jag skulle bli ett riktigt hormonmonster, fast det är la förtidigt att ropa hej nu ^^ 

Hoppas någon vill följa med på resan, det är bara att hänga på! :) 

Försöker med första barnet sedan maj 2017, påbörjar IVF behandling maj/juni 2018
  • Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?
  • LillaAw
    Inalina skrev 2018-05-14 15:26:55 följande:

Hej! Ja det är väldigt spännande i IVF-svängen! Min klinik vill också odla till dag 5, men om man får ut väldigt få ägg sgör man återföringen tidigare för att inte riskera att man väntar för länge med få ägg så det inte blir någon återföring. Men väntar de till dag 5 kan de med allra största säkerhet se vilka som är bäst för återföring :)

Jag såg att du hade ganska hög dos Menopur, jag har fått mitt protokoll för andra IVF:en nu där jag körde första protokollet i feb med 150 ie Gonal F, nu får jag gå upp till 300 ie. och hoppas på bättre resultat!  förra gången fick de bara ut 4 ägg, varav bara 1 överlevde till dag 3. Stort lycka till!! har du haft första ultraljudet ännu?

Hej! Vad spännande. Hoppas du svarar bra på den här behandlingen nu :) jag har mitt ultraljud imorgon bitti. Hoppas det ska finnas några ägg. Jag vet inte hur många och hur stora man vill att de ska vara efter 6 dagars med sprutor. Jag känner när jag sitter på vissa vis att det känns svullet. Har svårt att sitta framåtböjd för det trycker på och ömmar framförallt på kvällen när jag ska sova. Jag hade runt 7 antralfolliklar på ena äggstocken innan vi startade behandling och den andra kunde de inte räkna så noga för gulesäcken va ivägen. Jag vet inte om man har de man har eller om det bildas nya av sprutorna. Många frågor som dyker upp när man är hemma och tänker hela tiden.

När har du ultraljud? Lycka till!
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Inalina
    LillaAw skrev 2018-05-14 16:13:52 följande:
    Hej! Vad spännande. Hoppas du svarar bra på den här behandlingen nu :) jag har mitt ultraljud imorgon bitti. Hoppas det ska finnas några ägg. Jag vet inte hur många och hur stora man vill att de ska vara efter 6 dagars med sprutor. Jag känner när jag sitter på vissa vis att det känns svullet. Har svårt att sitta framåtböjd för det trycker på och ömmar framförallt på kvällen när jag ska sova. Jag hade runt 7 antralfolliklar på ena äggstocken innan vi startade behandling och den andra kunde de inte räkna så noga för gulesäcken va ivägen. Jag vet inte om man har de man har eller om det bildas nya av sprutorna. Många frågor som dyker upp när man är hemma och tänker hela tiden.

När har du ultraljud? Lycka till!
    Tack :) du får skriva o berätta efter ditt första UL i morogn!

jag hade väldigt få blåsor som inte hade vuxit något alls nästan på första ultraljudet i februari (dag 6), det är nog därför jag fick höja dosen till det dubbla denna gången. Jag fick gå upp till dubbel dos efter första ultraljudet då för att äggen skulle växa till sig, så de har ett tidigt ultraljud för att kunna justera efter det :) Jag minns att jag var rätt svullen i magen och hade vrålont i huvudet av Gonal F, men det verkar normalt när man proppar i sig hormoner.. 

Jag sätter igång när min mens kör igång i slutet av maj, och vi kör vår IVF i Prag så mycket ska tajmas in....!!
  • Liten elak och intelligent
    LillaAw skrev 2018-05-14 12:25:44 följande:
    Okej, ja förstår. Fick du några symtom av din överstimulering? Jag har en ganska hög dos menopur. 375 IE. Känns som sprutan aldrig tar slut när jag sprutar in det. Usch, kommer nog aldrig vänja mig vid att ta sprutor. Jag håller mina tummar för dig att äggplocket ska gå bra. Du får skriva hur det gick sedan om du orkar och inte är helt slut av medicineringen. Lycka till nu! Kram
    En del ont och ömt i magen och lite illamående. Idag var äggplocket. Det gick rätt bra men gjorde ont.  20-25 blåsor var det och svullna äggstockar. Men bara 7 ägg. Men de säger att när man coastar försvinner en del ägg men de bästa klarar sig. Kanske det stämmer. 
  • LillaAw
    Liten elak och intelligent skrev 2018-05-14 17:58:31 följande:

En del ont och ömt i magen och lite illamående. Idag var äggplocket. Det gick rätt bra men gjorde ont.  20-25 blåsor var det och svullna äggstockar. Men bara 7 ägg. Men de säger att när man coastar försvinner en del ägg men de bästa klarar sig. Kanske det stämmer. 

Oj förstår att du kände dig svullen med så många äggblåsor. Håller tummarna på att erat guldägg finns bland dem 7! Bra med kvaliteten, då,räcker det ju egentligen med ett riktigt bra som ni får tillbaka :)
  • Solstrål1
    stellanocte skrev 2018-05-12 10:12:35 följande:

Hoppar in här jag också. Vi är inne på vårt 3:e IVF-försök. Jag sprutar just nu med Menopur, dag 9, men det ser mörkt ut för oss just nu. Första ultraljudet visade bara 3 äggblåsor så eventuellt får vi tyvärr avbryta hela försöket.

Första UL hade jag bara 4 blåsor, nästa 5 och på äggplocket 15 (16 egentligen då det var en som låg för långt upp). Så det finns hopp. Har du varit på nytt UL nu? Hur går det?
  • Sommarhopp

PLUUUUS!!! Jag kunde inte hålla mig längre utan köpte ett rfsutest på vägen hem från jobbet. En svagt men tydligt poditivt test! Både på håll och i alla vinklar. Hoppas så att det går vägen den här gången. Det är väldigt tidigt än. Ruvsrdag 6 med en blastis.

• LillaAw
    Sommarhopp skrev 2018-05-14 19:17:44 följande:

PLUUUUS!!! Jag kunde inte hålla mig längre utan köpte ett rfsutest på vägen hem från jobbet. En svagt men tydligt poditivt test! Både på håll och i alla vinklar. Hoppas så att det går vägen den här gången. Det är väldigt tidigt än. Ruvsrdag 6 med en blastis.

Stort grattis! :D

hur tidigt har man testdag? Vet att ovitrelle och andra ägglossningssprutor innehåller HCG som ger utslag på graviditetstest i tio dagar efter man tagit den.

Är själv testgalen så kan aldrig hålla mig från att testa!

Är glad för dig skull, njut nu! Kram
  • Jilka

Wow! Grattis!!! Åhh jag försöker hålla mig. Är på ruvdag 5 med blastis... Jag ska inte testa jag ska inte testa jag ska inte testa :) 

Grattis igen! Håller tummar och tår!
  • Liten elak och intelligent

Grattis!!!!!
  • LillaAw

Nu har jag varit på första ultraljudet och jag hade 10 äggblåsor som var typ lika stora vilket var bra tydligen :) känns så bra att det fanns något där bara. Troligtvis äggplock på måndag. Läskigt och spännande.

Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?