• Lewaize

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Heeeej! Nu har vi dragit igång med vårt första IVF försök och är på sprutdag 4 med inbokat UL på lördag 28/4 (ska på ett UL till innan äggplock någonting runt 4-5/5)! Sprutorna som jag är ordinerad är Bemfola, Orgalutran, Ovitrell & Lutinus. Vi är 27 respektive 31 år och i vårt fall är det den manliga faktorn som spökar. 

Än så länge har jag inte känt av några symptom/bieffekter av sprutorna och om jag ska vara ärlig så har jag inte känt efter heller :P Jag som trodde att jag skulle bli ett riktigt hormonmonster, fast det är la förtidigt att ropa hej nu ^^ 

Hoppas någon vill följa med på resan, det är bara att hänga på! :) 

Försöker med första barnet sedan maj 2017, påbörjar IVF behandling maj/juni 2018
  • Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?
  • LillaAw
    Liten elak och intelligent skrev 2018-05-15 10:02:03 följande:

Alla sju ägg som de plockade ut igår blev befruktade!!!! Jag är så glad! Nu ska de odla vidare till blastocyst.

Men Gud vad bra! Det är nog ganska ovanligt att alla tar sig så bra! Grattis :)
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Challe2018

Hej!

Jag är 35 år, precis varit på utplock idag, 17 ägg ute, får se hur många som vi kan hoppas på. Jag har varit otroligt nervös och är vansinnigt dålig på att vänta generellt, så det här är verkligen en utmaning på många plan;)

Utplockat är inte allt så hemskt som jag kunnat läsa i olika trådar. Det gick bra och vill man ha mer smärtlindring inskjutet är det bara att säga till.

Detta är vårt första försök, insättning torsdag förhoppningsvis!!!

• Liten elak och intelligent
    LillaAw skrev 2018-05-15 10:08:27 följande:
    Men Gud vad bra! Det är nog ganska ovanligt att alla tar sig så bra! Grattis :)
    Tack, det var en positiv överraskning!
  • Annha354

Fy vad jobbigt dessa Ruvardagar är! Gjorde en FET den 10/5. Inga symtom och inget tålamod. Svårt att fokusera på annat. När har ni andra testdag? Hur gör ni för att orka vänta? Samtidigt är man ju nervs för vad det skall visa så vet inte om jag vill testa heller!

• Lewaize
    Annha354 skrev 2018-05-15 18:29:51 följande:

Fy vad jobbigt dessa Ruvardagar är! Gjorde en FET den 10/5. Inga symtom och inget tålamod. Svårt att fokusera på annat. När har ni andra testdag? Hur gör ni för att orka vänta? Samtidigt är man ju nervs för vad det skall visa så vet inte om jag vill testa heller!

Jag har testdag på söndag 20/5 men kommer att testa på lördags istället :) Anledningen till det är att jag inte vill vara ledsen på jobbet på måndag om det skulle vara negativt, kommer ju självklart vara det ändå men då har man iaf hela söndagen att sörja.

Jag försöker att tänka bort ruvardagarn så mycket som det går och bara köra på som vanligt. Riktigt dåligt tips kag vet! Men det funkar för mig :)
    påbörjad IVF april/maj 2018 med första barnet
  • Jilka

Asså... Jag har ännu inte berättat för någon - men jag plussade igår! Efter 7 inseminationer och en IVF. Första gången som gravid! Tänkte först vänta till måndag med att berätta för de som vet att jag håller på med ivf, (testdagen), men kommer nog inte kunna hålla mig från att berätta för min bästis imorgon. Så galet! Har tittat på stickorna och fotona av stickorna säkert femtio gånger för att kolla så jag inte har drömt. 

Så gick det för mig som inte skulle tjuvtesta :P

Nu är det ju suuuuupertidigt så jag försöker att vara glad över det faktum att jag kan bli gravid snarare än att det kanske kommer en bäbis om nio månader, och vänta lite med stora glädjen i några veckor till :) Men ändå, så lycklig jag är just nu!

Håller nu tummarna för er andra, och vill bara säga att jag är imponerad på alla er som klarar av att vänta till testdag :P

• Jilka
    Annha354 skrev 2018-05-15 18:29:51 följande:

Haha nu ska jag ju inte svara eftersom jag tjuvtestade fem dagar för tidigt. Men att jag ens klarade mig så länge var för att jag i mitt huvud sa: "Jag ska fundera imorgon på om jag ska testa". Och så tänkte jag så alla dagarna (ehum... 6 st Skäms) till jag testade. Men ja, det är väl inte ett så bra sätt eftersom jag inte lyckades hålla ut till TD. :) 

Det där med att lova sin partner att inte testa verkar också effektivt. Men jag är ensamstående så jag har ingen att lova :)
  • Camwro

Av våra 3 resterande befruktade så klarade sig ingen till frysen :(

Så nu får jag hålla hoppet till den lilla som jag ruvar på. Testdag 25:e men ska tjuvtesta på lördag.

Tar lutinus 3 ggr om dagen och har ju hört att de kan ge alla typiska grav symptom. Har ont i brösten och drar i livmodern. I lördags fick jag 2 hugg som varade i ett par sekunder och efter det började ?molvärken?. Men vet ju som sagt inte om det är lutinus, mensen som är på gång ( ska komma på söndag enligt cykeln) eller om det faktiskt är nåt där inne som klarat sig..

så nervöst!

• Inalina
    Jilka skrev 2018-05-17 20:31:26 följande:

Asså... Jag har ännu inte berättat för någon - men jag plussade igår! Efter 7 inseminationer och en IVF. Första gången som gravid! Tänkte först vänta till måndag med att berätta för de som vet att jag håller på med ivf, (testdagen), men kommer nog inte kunna hålla mig från att berätta för min bästis imorgon. Så galet! Har tittat på stickorna och fotona av stickorna säkert femtio gånger för att kolla så jag inte har drömt. 

Så gick det för mig som inte skulle tjuvtesta :P

Nu är det ju suuuuupertidigt så jag försöker att vara glad över det faktum att jag kan bli gravid snarare än att det kanske kommer en bäbis om nio månader, och vänta lite med stora glädjen i några veckor till :) Men ändå, så lycklig jag är just nu!

Håller nu tummarna för er andra, och vill bara säga att jag är imponerad på alla er som klarar av att vänta till testdag :P

Stort grattis till dig!!!Solig njut av att vara gravid nu, det hjälper ändå inte att oroa sig! Stor kram!!
Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?