• Lewaize

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Heeeej! Nu har vi dragit igång med vårt första IVF försök och är på sprutdag 4 med inbokat UL på lördag 28/4 (ska på ett UL till innan äggplock någonting runt 4-5/5)! Sprutorna som jag är ordinerad är Bemfola, Orgalutran, Ovitrell & Lutinus. Vi är 27 respektive 31 år och i vårt fall är det den manliga faktorn som spökar. 

Än så länge har jag inte känt av några symptom/bieffekter av sprutorna och om jag ska vara ärlig så har jag inte känt efter heller :P Jag som trodde att jag skulle bli ett riktigt hormonmonster, fast det är la förtidigt att ropa hej nu ^^ 

Hoppas någon vill följa med på resan, det är bara att hänga på! :) 

Försöker med första barnet sedan maj 2017, påbörjar IVF behandling maj/juni 2018
  • Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?
  • Liten elak och intelligent
    Jilka skrev 2018-05-12 12:16:42 följande:
    Vad skönt!  Vet du någonting om ifall du får göra ET i denna cykel? Ska du ta Ovitrelle eller Suprefact? 
    Ovitrelle. De har sagt att de hoppas och tror jag ska kunna göra ET men att det kan bli totalfrys. Man får se hur jag mår efter äggplock. 
  • LillaAw

Någon av er som har ont i magen efter 5 dagen menopur? Känner mig öm och har svårt att sova. Ska man kanske kontakta kliniken då eller ska man bara räkna med att det är så det är..

Påbörjat IVF maj 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Lewaize
    LillaAw skrev 2018-05-13 04:11:34 följande:

Någon av er som har ont i magen efter 5 dagen menopur? Känner mig öm och har svårt att sova. Ska man kanske kontakta kliniken då eller ska man bara räkna med att det är så det är..

Jag hade bara menopur i 3 dagar. Men hur har det gått? Kontaktade du kliniken idag :) ?
    påbörjad IVF april/maj 2018 med första barnet
  • LillaAw
    Lewaize skrev 2018-05-13 22:39:41 följande:

Jag hade bara menopur i 3 dagar. Men hur har det gått? Kontaktade du kliniken idag :) ?

Det har gått lite bättre idag. Ska till kliniken på tisdag morgon på ultraljud så får köra vidare två kvällar till. Mår rätt bra förutom magen som känns svullen och lite öm över äggstockarna :) Är lite rädd att bli överstimulerad och då inte få sätta tillbaka äggen fören efter sommaren. Men ska inte ha massa negativa tankar. Förstår att det är större rister för de som har pcos och det har ju inte jag. Hur går det för dig? :)
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Liten elak och intelligent
    LillaAw skrev 2018-05-13 23:02:02 följande:
    Det har gått lite bättre idag. Ska till kliniken på tisdag morgon på ultraljud så får köra vidare två kvällar till. Mår rätt bra förutom magen som känns svullen och lite öm över äggstockarna :) Är lite rädd att bli överstimulerad och då inte få sätta tillbaka äggen fören efter sommaren. Men ska inte ha massa negativa tankar. Förstår att det är större rister för de som har pcos och det har ju inte jag. Hur går det för dig? :)

Det låter klokt att kolla upp. Jag har inte PCOS och ändå fick jag för många blåsor och för höga östrogennivåer. Fick först sänka dosen och sedan coasta fyra dagar. Idag blir det äggplock. Hoppas på att man kommer kunna återföra ägg också. De sade att de tror det men får se. 

• LillaAw
    Liten elak och intelligent skrev 2018-05-14 08:49:17 följande:

Det låter klokt att kolla upp. Jag har inte PCOS och ändå fick jag för många blåsor och för höga östrogennivåer. Fick först sänka dosen och sedan coasta fyra dagar. Idag blir det äggplock. Hoppas på att man kommer kunna återföra ägg också. De sade att de tror det men får se. 

Okej, ja förstår. Fick du några symtom av din överstimulering? Jag har en ganska hög dos menopur. 375 IE. Känns som sprutan aldrig tar slut när jag sprutar in det. Usch, kommer nog aldrig vänja mig vid att ta sprutor. Jag håller mina tummar för dig att äggplocket ska gå bra. Du får skriva hur det gick sedan om du orkar och inte är helt slut av medicineringen. Lycka till nu! Kram
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Maria T Larsson

Så kom brevet. Av de 7 återstående äggen klarade 1 nedfrysningen. Det är i alla fall fler än förra gången även om vi så klart hoppades på fler.

• AgnesONutter

En annan som hoppar in här.

Vi gick igenom första delen av vår IVF resa i slutet av februari, med äggplock den 6/3. Hade föreställt mig att ha en baby lagom till jul, men så ville inte min kropp ha det.

Då jag har PCO blev det totalfrys för att undvika överstimulering.

Det blev över 30 ägg. 14 blev befruktade. 3 5-dagars blastocyster till frysen.

Det blir återinsättning nästa onsdag om allt vill sig väl. Känns som en evighet sedan äggplocket, över två månader av väntan.

Förutom att jag blev uppsvälld som en ballong och att den ena av medicinerna brände lite när den gick in hade jag inga sidoeffekter. Äggplocket var smärtfritt och över på några minuter, vilket var något av ett antiklimax då jag läst så mycket om hur ont det kan göra. Inte för att jag klagar, jag inser att jag haft enorm tur i det hela så långt.

• Inalina
    LillaAw skrev 2018-05-11 08:32:25 följande:

Jag är gärna med i den här tråden :) är kanske lite efter er andra men är på sprutdag 3 idag kort protokoll. Känner mig spänd och hoppfull. På tisdag ska vi på ultraljud och se hur det ser ut med äggblåsorna. Det är mitt första IVF-försök så allt känns nytt och läskigt. Tycker inte alls om att ge mig själv sprutorna.

På vår klinik verkar det som att de alltid vill odla i 5 dagar om möjligt tills det blir blastocyst. Gör alla kliniker det? Känns som många dagar att odla. Är rookie på detta så kanske någon vet lite mer än jag hehe. Lycka till alla som ruvar!

Hej! Ja det är väldigt spännande i IVF-svängen! Min klinik vill också odla till dag 5, men om man får ut väldigt få ägg sgör man återföringen tidigare för att inte riskera att man väntar för länge med få ägg så det inte blir någon återföring. Men väntar de till dag 5 kan de med allra största säkerhet se vilka som är bäst för återföring :)

Jag såg att du hade ganska hög dos Menopur, jag har fått mitt protokoll för andra IVF:en nu där jag körde första protokollet i feb med 150 ie Gonal F, nu får jag gå upp till 300 ie. och hoppas på bättre resultat!  förra gången fick de bara ut 4 ägg, varav bara 1 överlevde till dag 3. Stort lycka till!! har du haft första ultraljudet ännu?
  • Inalina
    Sommarhopp skrev 2018-05-08 21:21:24 följande:
    Nä man tinar ett i taget. Tar ca en timme. Och klarar inte det sig så tinar man upp ett nytt så länge det finns kvar något att tina. På ett sätt är jag ändå glad att det gick som det gick idag. Då vet vi det och om det inte tar sig så får vi börja om med spray och sprutor. Tänk om de tagit den som överlevde upptiningen först, men det tar sig inte och vi måste görs ett nytt försök. Då hade den cykeln varit helt förgäves eftersom vi då fått ett samtal på återföringsdagen att inget av de kvarvarande två eskimåerna överlevde. Det hade varit ännu värre.
    Intressant att höra hur det funkar med upptiningen! Jag har hört att eskimåerna som klarar upptining är väldigt starka och bra ägg så du har nog ett topp-embryo nu som ruvas!!  KramGlad
Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?