• Lewaize

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Heeeej! Nu har vi dragit igång med vårt första IVF försök och är på sprutdag 4 med inbokat UL på lördag 28/4 (ska på ett UL till innan äggplock någonting runt 4-5/5)! Sprutorna som jag är ordinerad är Bemfola, Orgalutran, Ovitrell & Lutinus. Vi är 27 respektive 31 år och i vårt fall är det den manliga faktorn som spökar. 

Än så länge har jag inte känt av några symptom/bieffekter av sprutorna och om jag ska vara ärlig så har jag inte känt efter heller :P Jag som trodde att jag skulle bli ett riktigt hormonmonster, fast det är la förtidigt att ropa hej nu ^^ 

Hoppas någon vill följa med på resan, det är bara att hänga på! :) 

Försöker med första barnet sedan maj 2017, påbörjar IVF behandling maj/juni 2018
  • Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?
  • Lewaize

Vi var på återinförandet av våran 3 dagars cell/embryo idag! En riktigt sjuk känsla de där! Ena sekunden fanns ingenting i livmodern, å i nästa så var det en liten vit prick som var vår cellklump. Jävligt konstigt. Men sicken känsla!

Nu är det bara att vänta. Och medans vi väntar så har vi kört igång med akupunktur (min mamma utför det) och hoppas att det kommer vilja fästa :)

Fick förresten reda på att alla 4 äggen har klarat sig hittills och fortsätter fint att dela sig! Så på onsdag/torsdag får vi reda på om det går att frysa något/några utav dem :)

påbörjad IVF april/maj 2018 med första barnet
  • Maria T Larsson

Hej! Jag hakar gärna på här. Gjorde ÄP i fredags och ET idag. Det är vårt andra ivf-försök, det första resulterade i en kille som idag är 18 månader. Även om vi alla är individer och reagerar olika så är det en trygghet att läsa om andra som går genom samma sak.

• Liten elak och intelligent
    Lewaize skrev 2018-05-07 20:11:38 följande:

Vi var på återinförandet av våran 3 dagars cell/embryo idag! En riktigt sjuk känsla de där! Ena sekunden fanns ingenting i livmodern, å i nästa så var det en liten vit prick som var vår cellklump. Jävligt konstigt. Men sicken känsla!

Nu är det bara att vänta. Och medans vi väntar så har vi kört igång med akupunktur (min mamma utför det) och hoppas att det kommer vilja fästa :)

Fick förresten reda på att alla 4 äggen har klarat sig hittills och fortsätter fint att dela sig! Så på onsdag/torsdag får vi reda på om det går att frysa något/några utav dem :)

Åh så nervöst och spännande.
    Lewaize skrev 2018-05-07 20:03:56 följande:
    Låter ju riktigt lovande med mer än 15 små äggblåsor! Hoppas att de kan få bukt med överstimmuleringen bara men de är ju experter så det ska nog gå vägen :) Lycka till imorgon!
    Ja, man får ju lita på att de vet vad de gör! Men nu blir det iaf sk coasting. Jag ska inte ta mina sprutor på tre dagar och sedan nytt ultraljud och prov. Vid kollen idag fortsätter det vara runt trettio blåsor och östrogenet fortsätter stiga ordentligt. 
  • Sommarhopp

Idag har jag varit på frysåterföring. Vi hade 3 små eskimåer i frysen. Tyvärr klarade sig bara en, men den är nu insatt och den långa ruvningstiden börjar. Spännande och läskigt.

Sommarhopp skrev 2018-05-08 18:49:57 följande:

Idag har jag varit på frysåterföring. Vi hade 3 små eskimåer i frysen. Tyvärr klarade sig bara en, men den är nu insatt och den långa ruvningstiden börjar. Spännande och läskigt.

Men hur funkar det? Om man ska göra FET, Tinar man då alla tillgängliga embryon? 
  • Sommarhopp
    Liten elak och intelligent skrev 2018-05-08 19:17:40 följande:

Men hur funkar det? Om man ska göra FET, Tinar man då alla tillgängliga embryon? 

Nä man tinar ett i taget. Tar ca en timme. Och klarar inte det sig så tinar man upp ett nytt så länge det finns kvar något att tina. På ett sätt är jag ändå glad att det gick som det gick idag. Då vet vi det och om det inte tar sig så får vi börja om med spray och sprutor. Tänk om de tagit den som överlevde upptiningen först, men det tar sig inte och vi måste görs ett nytt försök. Då hade den cykeln varit helt förgäves eftersom vi då fått ett samtal på återföringsdagen att inget av de kvarvarande två eskimåerna överlevde. Det hade varit ännu värre.
  • Lewaize
    Maria T Larsson skrev 2018-05-07 21:26:18 följande:

Hej! Jag hakar gärna på här. Gjorde ÄP i fredags och ET idag. Det är vårt andra ivf-försök, det första resulterade i en kille som idag är 18 månader. Även om vi alla är individer och reagerar olika så är det en trygghet att läsa om andra som går genom samma sak.

Välkommen! Då är vi på samma dagar :)
  • Lewaize
    Liten elak och intelligent skrev 2018-05-08 14:52:03 följande:

Ja, man får ju lita på att de vet vad de gör! Men nu blir det iaf sk coasting. Jag ska inte ta mina sprutor på tre dagar och sedan nytt ultraljud och prov. Vid kollen idag fortsätter det vara runt trettio blåsor och östrogenet fortsätter stiga ordentligt. 

Då håller vi tummarna för proverna och ultraljudet ser bättre ut nästa gång!
  • Maria T Larsson
    Lewaize skrev 2018-05-08 21:51:30 följande:

Välkommen! Då är vi på samma dagar :)

Tack! Hur mår du? Jag googlar allt och känner efter hela tiden. Det känns som första gången även om jag har gjort det tidigare. Jag hade inte många symtom förra gången men ändå känner jag efter. Jag tänker att allt jag känner är av godo. Jag tänker att det är tecken på att något händer och utvecklas.

Jag ska kanske berätta lite mer om mig/oss. Jag blir 38 i år, min man är 8 år yngre. Våra problem beror på att jag har få ägg. 2016 gick vi genom första IVF-process. Då fick de ut 5 äggblåsor varav 4 hade ägg. 3 av dem blev befruktade, ett av dem blev vår son och de rvå andra klarade inte frysen.

I somras blev jag spontant gravid men fick ett tidigt missfal i vecka 7.

Denna gången höjde de dosen Puregon och fick ut 9 ägg! 8 blev befruktade!! Nu hoppas vi så klart att embryot i min livmoder vill vara kvar men också att de övriga 7 klarar frysen.
Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?