• Lewaize

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Heeeej! Nu har vi dragit igång med vårt första IVF försök och är på sprutdag 4 med inbokat UL på lördag 28/4 (ska på ett UL till innan äggplock någonting runt 4-5/5)! Sprutorna som jag är ordinerad är Bemfola, Orgalutran, Ovitrell & Lutinus. Vi är 27 respektive 31 år och i vårt fall är det den manliga faktorn som spökar. 

Än så länge har jag inte känt av några symptom/bieffekter av sprutorna och om jag ska vara ärlig så har jag inte känt efter heller :P Jag som trodde att jag skulle bli ett riktigt hormonmonster, fast det är la förtidigt att ropa hej nu ^^ 

Hoppas någon vill följa med på resan, det är bara att hänga på! :) 

Försöker med första barnet sedan maj 2017, påbörjar IVF behandling maj/juni 2018
  • Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?
  • Akira Öken
    Jilka skrev 2018-05-17 20:31:26 följande:

Asså... Jag har ännu inte berättat för någon - men jag plussade igår! Efter 7 inseminationer och en IVF. Första gången som gravid! Tänkte först vänta till måndag med att berätta för de som vet att jag håller på med ivf, (testdagen), men kommer nog inte kunna hålla mig från att berätta för min bästis imorgon. Så galet! Har tittat på stickorna och fotona av stickorna säkert femtio gånger för att kolla så jag inte har drömt. 

Så gick det för mig som inte skulle tjuvtesta :P

Nu är det ju suuuuupertidigt så jag försöker att vara glad över det faktum att jag kan bli gravid snarare än att det kanske kommer en bäbis om nio månader, och vänta lite med stora glädjen i några veckor till :) Men ändå, så lycklig jag är just nu!

Håller nu tummarna för er andra, och vill bara säga att jag är imponerad på alla er som klarar av att vänta till testdag :P

Vad härligt! Grattis till plusset!
  • Jilka
    Camwro skrev 2018-05-17 23:06:28 följande:

Av våra 3 resterande befruktade så klarade sig ingen till frysen :(

Så nu får jag hålla hoppet till den lilla som jag ruvar på. Testdag 25:e men ska tjuvtesta på lördag.

Tar lutinus 3 ggr om dagen och har ju hört att de kan ge alla typiska grav symptom. Har ont i brösten och drar i livmodern. I lördags fick jag 2 hugg som varade i ett par sekunder och efter det började ?molvärken?. Men vet ju som sagt inte om det är lutinus, mensen som är på gång ( ska komma på söndag enligt cykeln) eller om det faktiskt är nåt där inne som klarat sig..

så nervöst!

Håller tummarna!
  • Lewaize

Vi har också plussat :D Med testet som vi fick med ifrån kliniken men nu är vi påväg till apoteket för att köpa ett digitalt. Känns som att det är mer tillförlitligt.

Allt är bara helt sjukt och overkligt! Även om det är extremt tidigt så glädja vi åt att vi faktiskt kan bli gravida vilket vi inte trodde innan :)

Testdag är 20/5 men 1 dag hit eller dit gör väl inte så mycket ;)

påbörjad IVF april/maj 2018 med första barnet
  • Sommarhopp
    Lewaize skrev 2018-05-19 07:10:23 följande:

Vi har också plussat :D Med testet som vi fick med ifrån kliniken men nu är vi påväg till apoteket för att köpa ett digitalt. Känns som att det är mer tillförlitligt.

Allt är bara helt sjukt och overkligt! Även om det är extremt tidigt så glädja vi åt att vi faktiskt kan bli gravida vilket vi inte trodde innan :)

Grattis!! Det där är ju ett jättetydligt plus!
  • Lewaize
    Sommarhopp skrev 2018-05-19 08:09:00 följande:

Grattis!! Det där är ju ett jättetydligt plus!

Tack :D Menade mer att vi ville ha ett ?gravid? eller ?ej gravid? för då känns det mer på riktigt :P Det digitala visade också positivt men vi kan inte riktigt ta in det än för vi är nog i lite chock :)
    påbörjad IVF april/maj 2018 med första barnet
  • Jilka

Grattis!!! Vilken plustråd so far. Så vill vi fortsätta!
  • Jooosen

Grattis! Vi har ju varit med i samma grupp före här (i planerar barn kategorin) så könner igen dig. Fan va glad ja e för din skull!!! <3
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • LillaAw

Stort grattis till dig!! :D ni får fira i helgen. Kram!
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Liten elak och intelligent

GRATTIS!!!
  • Liten elak och intelligent

Blandade känslor efter dagens besök då återföring skulle ske. Fem  av sju befruktade ägg fortsatte utvecklas. Av dem blev två stycken helt optimala och verkligen toppenblastocyster. En skulle jag få tillbaka och en skulle frysas Tre av dem ska få till imorgon på sig för att se om de också är värda att frysa. 

Men.....jag hade vätska i buken. Det i kombination med hur det såg ut med mina höga östrogenvärden, många äggblåsor, att man fick coasta osv gjorde att man bedömer att det är risk för överstimulering . Därmed Ingen återföring och totalfrys. :-/ Det är på ett sätt jättebra att man inte riskerar min hälsa men ändå så snopet.....

Så....nu slutar jag med Lutinus och inväntar mens och senare ägglossning.... Så får man återföra en fryst blastocyst istället.

Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?