• Lewaize

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Heeeej! Nu har vi dragit igång med vårt första IVF försök och är på sprutdag 4 med inbokat UL på lördag 28/4 (ska på ett UL till innan äggplock någonting runt 4-5/5)! Sprutorna som jag är ordinerad är Bemfola, Orgalutran, Ovitrell & Lutinus. Vi är 27 respektive 31 år och i vårt fall är det den manliga faktorn som spökar. 

Än så länge har jag inte känt av några symptom/bieffekter av sprutorna och om jag ska vara ärlig så har jag inte känt efter heller :P Jag som trodde att jag skulle bli ett riktigt hormonmonster, fast det är la förtidigt att ropa hej nu ^^ 

Hoppas någon vill följa med på resan, det är bara att hänga på! :) 

Försöker med första barnet sedan maj 2017, påbörjar IVF behandling maj/juni 2018
  • Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?
  • Lewaize
    Jilka skrev 2018-05-19 10:18:39 följande:

Grattis!!! Vilken plustråd so far. Så vill vi fortsätta!

LillaAw skrev 2018-05-19 11:27:20 följande:

Stort grattis till dig!! :D ni får fira i helgen. Kram!

Liten elak och intelligent skrev 2018-05-19 14:58:28 följande:

GRATTIS!!!

Tack så hemst mycket :D Det har inte riktigt sjunkit in än och tror att det kommer ta ett tag innan det gör det ^^
    påbörjad IVF april/maj 2018 med första barnet
  • Lewaize
    Jooosen skrev 2018-05-19 10:20:09 följande:

Grattis! Vi har ju varit med i samma grupp före här (i planerar barn kategorin) så könner igen dig. Fan va glad ja e för din skull!!! <3

Tack så hemst mycket :D Ja det var vi!!! Typ ifrån första försöket naturligt har vi varit med i samma trådar :P Hur går allt för er?!
  • Jooosen
    Lewaize skrev 2018-05-20 15:06:43 följande:

Tack så hemst mycket :D Ja det var vi!!! Typ ifrån första försöket naturligt har vi varit med i samma trådar :P Hur går allt för er?!

Underbart att ni lyckades på första ivf! Vi har precis börjat med utredning. Väntar svar på blodprov o spermaprov som kommer på torsdag! Sen blir det nog ivf om det finns hyfsade spermier. Men då sätter vi igång efter sommaren. Så blir lång väntetid nu.. men men!
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • AgnesONutter
    Liten elak och intelligent skrev 2018-05-19 15:02:20 följande:

Blandade känslor efter dagens besök då återföring skulle ske. Fem  av sju befruktade ägg fortsatte utvecklas. Av dem blev två stycken helt optimala och verkligen toppenblastocyster. En skulle jag få tillbaka och en skulle frysas Tre av dem ska få till imorgon på sig för att se om de också är värda att frysa. 

Men.....jag hade vätska i buken. Det i kombination med hur det såg ut med mina höga östrogenvärden, många äggblåsor, att man fick coasta osv gjorde att man bedömer att det är risk för överstimulering . Därmed Ingen återföring och totalfrys. :-/ Det är på ett sätt jättebra att man inte riskerar min hälsa men ändå så snopet.....

Så....nu slutar jag med Lutinus och inväntar mens och senare ägglossning.... Så får man återföra en fryst blastocyst istället.

Urgh. Hatar att vänta. Hoppas att din mens kommer som den ska så att väntan blir kort.

Det är faktiskt ganska skönt, på ett sätt, att ha lite tid emellan äggplock och graviditet. En liten stund då ens kropp är ens egen, utan mediciner och oro, då man kan dansa vilt till sin favoritlåt utan hämningar och äta sushi utan att fundera på om man kanske är gravid. Jag vet att det är en liten tröst, men man får tänka på det positivt.

Min kropp bestämde sig för att hoppa över en cykel när den hörde "totalfrys". Kändes som en oändligt lång väntetid.

Fast nu är vi snart där, på onsdag får vi förhoppningsvis tillbaka en av våra blastocyster. Känns typ overkligt och pirrigt, också är jag faktiskt lite rädd för att faktiskt bli gravid. Knas, då man längtat så. :)

• Lewaize
    Jooosen skrev 2018-05-20 17:08:20 följande:

Underbart att ni lyckades på första ivf! Vi har precis börjat med utredning. Väntar svar på blodprov o spermaprov som kommer på torsdag! Sen blir det nog ivf om det finns hyfsade spermier. Men då sätter vi igång efter sommaren. Så blir lång väntetid nu.. men men!

Ja det är helt sjukt! Mycket kan ju fortfarande hända men vi hoppas självklart på att den lille vill stanna kvar hela vägen :)

Vi gjorde ICSI vilket betydde att han ?bara? behövde leverera 6st spermier ;) Önskar er all lycka i framtiden :D !
  • Jilka
    Liten elak och intelligent skrev 2018-05-19 15:02:20 följande:

Blandade känslor efter dagens besök då återföring skulle ske. Fem  av sju befruktade ägg fortsatte utvecklas. Av dem blev två stycken helt optimala och verkligen toppenblastocyster. En skulle jag få tillbaka och en skulle frysas Tre av dem ska få till imorgon på sig för att se om de också är värda att frysa. 

Men.....jag hade vätska i buken. Det i kombination med hur det såg ut med mina höga östrogenvärden, många äggblåsor, att man fick coasta osv gjorde att man bedömer att det är risk för överstimulering . Därmed Ingen återföring och totalfrys. :-/ Det är på ett sätt jättebra att man inte riskerar min hälsa men ändå så snopet.....

Så....nu slutar jag med Lutinus och inväntar mens och senare ägglossning.... Så får man återföra en fryst blastocyst istället.

Åh. Tufft för dig ändå. Jag var ju så orolig för just detta. Kommer du hinna ha en återföring innan sommaren? Det är ju jättebra med toppblastocyster dock, det visar ju verkligen att dina ägg "fungerar". Men jag förstår att det är en seg väntan!
  • Liten elak och intelligent
    Jilka skrev 2018-05-20 20:01:30 följande:
    Åh. Tufft för dig ändå. Jag var ju så orolig för just detta. Kommer du hinna ha en återföring innan sommaren? Det är ju jättebra med toppblastocyster dock, det visar ju verkligen att dina ägg "fungerar". Men jag förstår att det är en seg väntan!
    Jag hoppas vi hinner. De trodde det. Om mensen dröjer så kommer man efter mens stimulera ägglossning istället för att invänta naturlig ägglossning. Just för att hinna.  Ja, men det känns bra att det blev fina blastocyster. En av de tre som skulle få till dag 6 på sig klarade sig också. Så nu är det totalt tre i frysen.
  • Liten elak och intelligent
    AgnesONutter skrev 2018-05-20 17:32:31 följande:

Urgh. Hatar att vänta. Hoppas att din mens kommer som den ska så att väntan blir kort.

Det är faktiskt ganska skönt, på ett sätt, att ha lite tid emellan äggplock och graviditet. En liten stund då ens kropp är ens egen, utan mediciner och oro, då man kan dansa vilt till sin favoritlåt utan hämningar och äta sushi utan att fundera på om man kanske är gravid. Jag vet att det är en liten tröst, men man får tänka på det positivt.

Min kropp bestämde sig för att hoppa över en cykel när den hörde "totalfrys". Kändes som en oändligt lång väntetid.

Fast nu är vi snart där, på onsdag får vi förhoppningsvis tillbaka en av våra blastocyster. Känns typ overkligt och pirrigt, också är jag faktiskt lite rädd för att faktiskt bli gravid. Knas, då man längtat så. :)

Åh....du fick också göra totalfrys? Hoppas nu din återföring ger resultat.  
  • Inalina
    Lewaize skrev 2018-05-19 07:10:23 följande:

Vi har också plussat :D Med testet som vi fick med ifrån kliniken men nu är vi påväg till apoteket för att köpa ett digitalt. Känns som att det är mer tillförlitligt.

Allt är bara helt sjukt och overkligt! Även om det är extremt tidigt så glädja vi åt att vi faktiskt kan bli gravida vilket vi inte trodde innan :)

Testdag är 20/5 men 1 dag hit eller dit gör väl inte så mycket ;)

stort grattis!!! förstår att det känns overkligt!!Glad njut nu av att vara gravid!! Solig
  • LillaAw

På äggplocket igår fick jag ut 16 ägg. Idag ringde de och sa att 3 klarat sig. Samt att de gjorde icsi på alla pga det va lite lite spermier. Va var ju oförklarligt barnlösa men känns som de nu hittat anledningen att det inte går typ. Känner mig ledsen idag. Imorgon ska jag få tillbaka ett om något överlever till imorgon :/ stor oro just nu.

Var så hoppfull igår när de fick ut 16 ägg.

Så jobbigt att hela tiden slitas mellan hopp och förtvivlan.

Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?