Liten elak och intelligent skrev 2018-05-19 15:02:20 följande:
Blandade känslor efter dagens besök då återföring skulle ske. Fem av sju befruktade ägg fortsatte utvecklas. Av dem blev två stycken helt optimala och verkligen toppenblastocyster. En skulle jag få tillbaka och en skulle frysas Tre av dem ska få till imorgon på sig för att se om de också är värda att frysa.
Men.....jag hade vätska i buken. Det i kombination med hur det såg ut med mina höga östrogenvärden, många äggblåsor, att man fick coasta osv gjorde att man bedömer att det är risk för överstimulering . Därmed Ingen återföring och totalfrys. :-/ Det är på ett sätt jättebra att man inte riskerar min hälsa men ändå så snopet.....
Så....nu slutar jag med Lutinus och inväntar mens och senare ägglossning.... Så får man återföra en fryst blastocyst istället.
Urgh. Hatar att vänta. Hoppas att din mens kommer som den ska så att väntan blir kort.
Det är faktiskt ganska skönt, på ett sätt, att ha lite tid emellan äggplock och graviditet. En liten stund då ens kropp är ens egen, utan mediciner och oro, då man kan dansa vilt till sin favoritlåt utan hämningar och äta sushi utan att fundera på om man kanske är gravid. Jag vet att det är en liten tröst, men man får tänka på det positivt.
Min kropp bestämde sig för att hoppa över en cykel när den hörde "totalfrys". Kändes som en oändligt lång väntetid.
Fast nu är vi snart där, på onsdag får vi förhoppningsvis tillbaka en av våra blastocyster. Känns typ overkligt och pirrigt, också är jag faktiskt lite rädd för att faktiskt bli gravid. Knas, då man längtat så. :)