• Sommarhopp

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Jag hoppar gärna in här. Gör en FET på tisdah omnågon av våra eskimåer klarar upptiningen. Har 3 i frysrn sedan förra gången. Då blev jag gravid, men ägget fortsatte inte att utvecklas som det skulle och jag fick missfall i v 7. Nu äntligen får vi försöka igen. Så nervös och pendlar mellan att vara säker på att det inte kommer funka till att hoppas jättemycket. Dagarna går då lååångsamt...

• Sommarhopp

Idag har jag varit på frysåterföring. Vi hade 3 små eskimåer i frysen. Tyvärr klarade sig bara en, men den är nu insatt och den långa ruvningstiden börjar. Spännande och läskigt.

• Sommarhopp
    Liten elak och intelligent skrev 2018-05-08 19:17:40 följande:

Men hur funkar det? Om man ska göra FET, Tinar man då alla tillgängliga embryon? 

Nä man tinar ett i taget. Tar ca en timme. Och klarar inte det sig så tinar man upp ett nytt så länge det finns kvar något att tina. På ett sätt är jag ändå glad att det gick som det gick idag. Då vet vi det och om det inte tar sig så får vi börja om med spray och sprutor. Tänk om de tagit den som överlevde upptiningen först, men det tar sig inte och vi måste görs ett nytt försök. Då hade den cykeln varit helt förgäves eftersom vi då fått ett samtal på återföringsdagen att inget av de kvarvarande två eskimåerna överlevde. Det hade varit ännu värre.
  • Sommarhopp

Åh jag blir så trött på mig själv! Jag hade lovat mig själv att inte börja analysera tidiga eventuella gravsymptom innan det gick att testa med gravtest. Och ändå ligger jag här i sängen och kn inte sova utan googlar istället på alt möjligt. Jag är på ruvardag 4 idag med en blastis. Tycker mig känna igen vissa saker från sist jag blev gravid, men där jag tyvärr fick missfall. Vaknar tidigt, fastän jag vanligtvis är väldigt morgontrött, har fått finnar i pannan, magen är mee svullen på kvällen och jag svettas massor på nätterna. Alla de symptomen hade jag sist också. MEN det kan ju lika gärna bero på lutinus, och det plötslig blivit varmt ute och att jag ätit mycket på kvällen. Tempen är inte riktigt lika hög som sist så det talar ju emot. Jag blir knäpp av att bara gå och vänta! Kan det inte bli testdag snart!

• Sommarhopp

PLUUUUS!!! Jag kunde inte hålla mig längre utan köpte ett rfsutest på vägen hem från jobbet. En svagt men tydligt poditivt test! Både på håll och i alla vinklar. Hoppas så att det går vägen den här gången. Det är väldigt tidigt än. Ruvsrdag 6 med en blastis.

• Sommarhopp
    Lewaize skrev 2018-05-19 07:10:23 följande:

Vi har också plussat :D Med testet som vi fick med ifrån kliniken men nu är vi påväg till apoteket för att köpa ett digitalt. Känns som att det är mer tillförlitligt.

Allt är bara helt sjukt och overkligt! Även om det är extremt tidigt så glädja vi åt att vi faktiskt kan bli gravida vilket vi inte trodde innan :)

Testdag är 20/5 men 1 dag hit eller dit gör väl inte så mycket ;)

Grattis!! Det där är ju ett jättetydligt plus!
Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?