Inalina skrev 2018-05-03 08:47:52 följande:
Tack snälla:) Vi bor i Schweiz, så här är det inte tal om att göra ngn IVF med tanke på kostnader, så vi kikade rätt snabbt på Polen och Tjeckien och det verkar som att de är ganska långt framme med olika 'hjälpmedel' vid IVF, exempelvis Embryo Glue, man sövs vid äggplock osv.
Har upplevt dem väldigt professionella också. Man behöver vara där från äggplock till insättning, men min man behöver ju bara vara där på dagen för äggplock egentligen.Ja vi gjorde den förra i Prag också, hade 8 äggblåsor som endast var 4 ägg :( och 2 embryo klarade sig till dag 2 men bara ett till dag 3 för isättning. Hoppas på bättre lycka denna gången, känns skönt att man vet hur allt fungerar nu!
Är detta ditt första försök? Jag läste att du var på väg att bli överstimulerad? Hoppas det löser sig för dig och att de får ut bra ägg så några får vara eskimåer ett tag :) (om ni vill ha fler barn!) Kram
Då förstår jag varför det är Prag ni är i :) Det verkar så olika det där med hur många ägg som mognar. Har läst om folk som haft få ägg flera ivf-er för att sedan få många helt plötsligt.
Det är mitt första IVF-försök. Har försökt med 7 inseminationer också, i Sverige och Köpenhamn. Men allt har dragit ut på tiden, som det väl gör, så dessa 7 inseminationen har tagit 1,5 år att göra (p.g.a polyp, borttappade remisser, borttappade remissvar, misslyckad operation, cysta, sen mens, julstängt och sedan påskstängt :) ) Är ju egentligen inte så lång tid, men många (mindre) motgångar på den tiden.
Håller nu tummar för oss alla!