Jilka skrev 2018-05-02 21:28:29 följande:
Välkommen :) Spännande med Prag. Var bor ni? Gjorde ni förra IVF-en i Prag också? Hur länge behövde ni vara där?
Det är ett sånt mysterium med graviditeter. Jag kan inte fatta hur folk lyckas bli gravida på one night stands och sånt. Vid den förra IVF-en, fick du ut fler äggblåsor men det bara ledde till ett befruktat embryo, eller skapades inte fler äggblåsor? Hoppas ni får några till frysen denna gång, men att ni inte behöver använda dem!
Tack snälla:) Vi bor i Schweiz, så här är det inte tal om att göra ngn IVF med tanke på kostnader, så vi kikade rätt snabbt på Polen och Tjeckien och det verkar som att de är ganska långt framme med olika 'hjälpmedel' vid IVF, exempelvis Embryo Glue, man sövs vid äggplock osv.
Har upplevt dem väldigt professionella också. Man behöver vara där från äggplock till insättning, men min man behöver ju bara vara där på dagen för äggplock egentligen.Ja vi gjorde den förra i Prag också, hade 8 äggblåsor som endast var 4 ägg :( och 2 embryo klarade sig till dag 2 men bara ett till dag 3 för isättning. Hoppas på bättre lycka denna gången, känns skönt att man vet hur allt fungerar nu!
Är detta ditt första försök? Jag läste att du var på väg att bli överstimulerad? Hoppas det löser sig för dig och att de får ut bra ägg så några får vara eskimåer ett tag :) (om ni vill ha fler barn!) Kram