Inalina skrev 2018-05-14 15:26:55 följande:
Hej! Ja det är väldigt spännande i IVF-svängen! Min klinik vill också odla till dag 5, men om man får ut väldigt få ägg sgör man återföringen tidigare för att inte riskera att man väntar för länge med få ägg så det inte blir någon återföring. Men väntar de till dag 5 kan de med allra största säkerhet se vilka som är bäst för återföring :)
Jag såg att du hade ganska hög dos Menopur, jag har fått mitt protokoll för andra IVF:en nu där jag körde första protokollet i feb med 150 ie Gonal F, nu får jag gå upp till 300 ie. och hoppas på bättre resultat! förra gången fick de bara ut 4 ägg, varav bara 1 överlevde till dag 3. Stort lycka till!! har du haft första ultraljudet ännu?
Hej! Vad spännande. Hoppas du svarar bra på den här behandlingen nu :) jag har mitt ultraljud imorgon bitti. Hoppas det ska finnas några ägg. Jag vet inte hur många och hur stora man vill att de ska vara efter 6 dagars med sprutor. Jag känner när jag sitter på vissa vis att det känns svullet. Har svårt att sitta framåtböjd för det trycker på och ömmar framförallt på kvällen när jag ska sova. Jag hade runt 7 antralfolliklar på ena äggstocken innan vi startade behandling och den andra kunde de inte räkna så noga för gulesäcken va ivägen. Jag vet inte om man har de man har eller om det bildas nya av sprutorna. Många frågor som dyker upp när man är hemma och tänker hela tiden.
När har du ultraljud? Lycka till!