• Lewaize

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Heeeej! Nu har vi dragit igång med vårt första IVF försök och är på sprutdag 4 med inbokat UL på lördag 28/4 (ska på ett UL till innan äggplock någonting runt 4-5/5)! Sprutorna som jag är ordinerad är Bemfola, Orgalutran, Ovitrell & Lutinus. Vi är 27 respektive 31 år och i vårt fall är det den manliga faktorn som spökar. 

Än så länge har jag inte känt av några symptom/bieffekter av sprutorna och om jag ska vara ärlig så har jag inte känt efter heller :P Jag som trodde att jag skulle bli ett riktigt hormonmonster, fast det är la förtidigt att ropa hej nu ^^ 

Hoppas någon vill följa med på resan, det är bara att hänga på! :) 

Försöker med första barnet sedan maj 2017, påbörjar IVF behandling maj/juni 2018
  • Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?
  • Inalina
    Kokonattsu skrev 2018-06-08 07:15:03 följande:
    Vilket bra resultat. Hoppas befruktningen går bra för er också. Jo det är nog bäst att följa läkarens rekommendationer.

Fortfarande ingen mens så jag är förhoppningsfull. Men det känns lång tid att vänta till på tisdag för att testa. Lite dumt att det måste bli innan jobbet men, men.
    Hej!! har du fortfarande kunnat hålla dig ifrån att testa?

jag kom precis hem från ET! :) äntligen är man ruvare, så det är inte så mkt jag eller någon läkare kan göra just nu för att påverka detta! åh vad jag hoppas på positivt resultat för dig!! känner du någonting ännu? kram!Hjärta
  • Inalina
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-08 13:25:09 följande:

Då var första ultraljudet avklarat och jag hade inte hunnit få så många blåsor på min låga dos gonal.3 på höger sida och 1 på vänster. Samt en del små som är på g. Dom vill ha 8-15 ägg så en bit kvar och dosen höjdes lite till.

Idag ska jag börja med spruta nummer 2 orgalutran. Den hejdar en ägglossning. Så nu får vi se vad dom säger på måndag!:)

vad kör du för dos gonal f? bra att de höjde dosen, det är ju därför man har ett tidiigt VUL för att de ska kunna ändra dosen upp/ner om det behövs :) Orgalutran är inte min favoritspruta (om man har en sån..) den fick jag stora röda utslag som femkronor av nästan varje dag..
    har du hört något nytt idag?
  • Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-06-11 16:00:30 följande:

vad kör du för dos gonal f? bra att de höjde dosen, det är ju därför man har ett tidiigt VUL för att de ska kunna ändra dosen upp/ner om det behövs :) Orgalutran är inte min favoritspruta (om man har en sån..) den fick jag stora röda utslag som femkronor av nästan varje dag..

har du hört något nytt idag?

Ja jag gillar inte heller orgalutran, får också utslag av den och tycker inte om den nålen!!!

Idag var jag på ultraljud igen och fick åter ökad dos med gonal. Körde 4 dagar på 100 enheter 3 dagar på 125 och nu ska jag ha 2 dagar med 150 enheter.

Äggplock blir på fredag och insättning blir på måndag eller onsdag beroende pp hur det ser ut..

Hade typ bara 7 ägg idag när vi kollade så hoppas dom små vi såg växer till sig tills på fredag. Ovitrellen onsdag 20.30 och äggplock fredag 08.30. Sååå nervös men ändå laddad. Skräckblandad förtjusning har fått en ny innebörd!
  • Inalina
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-11 16:19:06 följande:
    Ja jag gillar inte heller orgalutran, får också utslag av den och tycker inte om den nålen!!!

Idag var jag på ultraljud igen och fick åter ökad dos med gonal. Körde 4 dagar på 100 enheter 3 dagar på 125 och nu ska jag ha 2 dagar med 150 enheter.

Äggplock blir på fredag och insättning blir på måndag eller onsdag beroende pp hur det ser ut..

Hade typ bara 7 ägg idag när vi kollade så hoppas dom små vi såg växer till sig tills på fredag. Ovitrellen onsdag 20.30 och äggplock fredag 08.30. Sååå nervös men ändå laddad. Skräckblandad förtjusning har fått en ny innebörd!
    nej de säger att man ska ha 'öppningen' på nålen rikta uppåt och att det blir lättare då..ibland går det ju hur lätt som helst med sprutorna, men jag har fortfarande stora blåmärken på magen efter orgalutranen och det var över en vecka sedan jag tog den! 

hur stora var dina äggblåsor? 7 st låter ju inte så dåligt :) stort lycka till Glad
  • ESK1

JAG ÄR GRAVID!!!!!!!
    Plussade igår, på ruvardag 12 - med ett stoooort plus!!!! 

• Inalina
    ESK1 skrev 2018-06-11 16:27:10 följande:

JAG ÄR GRAVID!!!!!!!
    Plussade igår, på ruvardag 12 - med ett stoooort plus!!!! 

woohooo!!!!!! stooooort grattis!!!Solig{#emotions_dlg.flower}Skrattande
  • Kokonattsu
    Inalina skrev 2018-06-11 12:24:26 följande:

Hej!! har du fortfarande kunnat hålla dig ifrån att testa?

jag kom precis hem från ET! :) äntligen är man ruvare, så det är inte så mkt jag eller någon läkare kan göra just nu för att påverka detta! åh vad jag hoppas på positivt resultat för dig!! känner du någonting ännu? kram!

Jag har fortfarande inte testat. Imorgon är testdagen så det blir att ställa klockan lite tidigare imorgon, så jag hinner ta testet innan jobbet. Har fått spottings sen två dagar typ i samband med att jag sätter in lutinus. Så det är antingen lite irriterat där eller så är mensen på G. Det är bara tiden som kan utvisa det. Känner mig ändå ganska lugn just nu. Jag kan ju ändå inte göra något åt resultatet. Jag har haft molande värk sen jag började med lutinus, lite stickningar, ömma bröst, huvudvärk, illamående.

Grattis till att vara ruvare nu :), och att du fick till frysen.
  • Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-06-11 16:23:21 följande:

nej de säger att man ska ha 'öppningen' på nålen rikta uppåt och att det blir lättare då..ibland går det ju hur lätt som helst med sprutorna, men jag har fortfarande stora blåmärken på magen efter orgalutranen och det var över en vecka sedan jag tog den! 

hur stora var dina äggblåsor? 7 st låter ju inte så dåligt :) stort lycka till 

Ah det får jag prova ikväll då :)

Åh jag vet inte hur stora dom var men hon sa att det var 4 på höger och 3 på vänster samt att hon såg en del små som hon hoppades skulle växa till sig tills på fredag. Så vi får se, man kan ju bara hålla tummarna nu egentligen <3
  • lizzyli
    Inalina skrev 2018-06-06 20:13:19 följande:

men oj jag fick också 15 ägg!! vet först i morgon hur många som klarar ICSIn, jättebra resultat för er med 11 befruktade!! :)

på vilket sätt tror de att du är överstimulerad? är också lite orolig över det då läkaren tyckte att 15 ägg var många...är ensam här i Prag då min man behöver jobba, så får ju försöka vara lite uppmärksam, men vet inte på vad..

jag har rätt ont i magen nu och känner mig väldigt 'tung' när jag går och det gör ont om jag rör mig några längre sträckor. 

får jag fråga varför de vill sätta tillbaka på fredag (dag3?) min klinik vill nog helst sätta tillbaka en blastycyst och det är på dag 5 eller 6. (resultatet blir väl i oför sig detsamma men de kan ju se vilka som är starkast till dag 5 om jag fattat rätt...)

kram, så spännande att vara i samma båt :)

Jag gjorde VUL två dagar efter äggplock och de konstaterade att jag var överstimulerad och satte därför inte in något embryo tillbaka denna gång. Mina äggstockar var 10 cm, vilket tydligen var mycket. Jag blev mer och mer svullen i magen och mer öm från äggplocket och fem dagar framåt. Det försvann sen helt och hållet typ, nu känns det som vanligt i magen.

Vid äggplocket så tömde de 24 äggblåsor, och det var tydligen antalet äggblåsor som är viktigt när det kommer till överstimulering. Äggblåsorna fylls med gulkroppshormon när man blir gravid, och i normala fall är det ju typ en blåsa men i mitt fall skulle det bli 24. Så det var för farligt. Och efter att ha läst om hur illa det kan gå så är jag ju ändå tacksam att läkaren tar min hälsa på allvar. Så vi får vänta till i höst! (Om någon klarar sig till frysen)
  • Inalina
    lizzyli skrev 2018-06-11 22:02:35 följande:
    Jag gjorde VUL två dagar efter äggplock och de konstaterade att jag var överstimulerad och satte därför inte in något embryo tillbaka denna gång. Mina äggstockar var 10 cm, vilket tydligen var mycket. Jag blev mer och mer svullen i magen och mer öm från äggplocket och fem dagar framåt. Det försvann sen helt och hållet typ, nu känns det som vanligt i magen.

Vid äggplocket så tömde de 24 äggblåsor, och det var tydligen antalet äggblåsor som är viktigt när det kommer till överstimulering. Äggblåsorna fylls med gulkroppshormon när man blir gravid, och i normala fall är det ju typ en blåsa men i mitt fall skulle det bli 24. Så det var för farligt. Och efter att ha läst om hur illa det kan gå så är jag ju ändå tacksam att läkaren tar min hälsa på allvar. Så vi får vänta till i höst! (Om någon klarar sig till frysen)
    nä det verkar ju klokt att de inte satte tillbaka något då, det kan ju utvecklas till ett livsfarligt tillstånd! det viktigaste är ju såklart ens egen hälsa!!!

24 äggblåsor är väldigt mkt också. När får ni veta om ni fick till frysen? Glad
Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?