Inalina skrev 2018-06-06 20:13:19 följande:
men oj jag fick också 15 ägg!! vet först i morgon hur många som klarar ICSIn, jättebra resultat för er med 11 befruktade!! :)
på vilket sätt tror de att du är överstimulerad? är också lite orolig över det då läkaren tyckte att 15 ägg var många...är ensam här i Prag då min man behöver jobba, så får ju försöka vara lite uppmärksam, men vet inte på vad..
jag har rätt ont i magen nu och känner mig väldigt 'tung' när jag går och det gör ont om jag rör mig några längre sträckor.
får jag fråga varför de vill sätta tillbaka på fredag (dag3?) min klinik vill nog helst sätta tillbaka en blastycyst och det är på dag 5 eller 6. (resultatet blir väl i oför sig detsamma men de kan ju se vilka som är starkast till dag 5 om jag fattat rätt...)
kram, så spännande att vara i samma båt :)
Jag gjorde VUL två dagar efter äggplock och de konstaterade att jag var överstimulerad och satte därför inte in något embryo tillbaka denna gång. Mina äggstockar var 10 cm, vilket tydligen var mycket. Jag blev mer och mer svullen i magen och mer öm från äggplocket och fem dagar framåt. Det försvann sen helt och hållet typ, nu känns det som vanligt i magen.
Vid äggplocket så tömde de 24 äggblåsor, och det var tydligen antalet äggblåsor som är viktigt när det kommer till överstimulering. Äggblåsorna fylls med gulkroppshormon när man blir gravid, och i normala fall är det ju typ en blåsa men i mitt fall skulle det bli 24. Så det var för farligt. Och efter att ha läst om hur illa det kan gå så är jag ju ändå tacksam att läkaren tar min hälsa på allvar. Så vi får vänta till i höst! (Om någon klarar sig till frysen)