• Lewaize

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Heeeej! Nu har vi dragit igång med vårt första IVF försök och är på sprutdag 4 med inbokat UL på lördag 28/4 (ska på ett UL till innan äggplock någonting runt 4-5/5)! Sprutorna som jag är ordinerad är Bemfola, Orgalutran, Ovitrell & Lutinus. Vi är 27 respektive 31 år och i vårt fall är det den manliga faktorn som spökar. 

Än så länge har jag inte känt av några symptom/bieffekter av sprutorna och om jag ska vara ärlig så har jag inte känt efter heller :P Jag som trodde att jag skulle bli ett riktigt hormonmonster, fast det är la förtidigt att ropa hej nu ^^ 

Hoppas någon vill följa med på resan, det är bara att hänga på! :) 

Försöker med första barnet sedan maj 2017, påbörjar IVF behandling maj/juni 2018
  • Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?
  • Inalina
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-20 20:29:51 följande:
    Oj , ända till v 12 ??? Det var länge! Jag har så dom räcker totalt i 3 veckor. Ska köra alla dom å sen va de bra. Vet du varför du kör så länge?? :)

Va grym du är som kunnat hålla dej från att testa!! Det kommer nog inte jag haha!! Vill ju bara veta nu nu nu !
    Ja jag vet, antar att min klinik är nojig o inte tror att jag producerar tillräckligt med progesteron eller nåt själv ..? det är så olika, utländska klinker verkar alltid ge typ mer mediciner etc än svenska, tror svenska tycker att det ska vara mer 'naturligt', för det är inte bara jag som fått de föreskrifterna utan det är standard vid alla IVF i Tjeckien.. jaja jag HOPPAS ju att jag ska få fortsätta med progesteronet för det betyder ju att jag är gravid ;)
    i morogn vet jag mer...

vad fick du för testdag? och hur många blev det till slut i frysen?
  • Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-06-21 10:27:32 följande:

Ja jag vet, antar att min klinik är nojig o inte tror att jag producerar tillräckligt med progesteron eller nåt själv ..? det är så olika, utländska klinker verkar alltid ge typ mer mediciner etc än svenska, tror svenska tycker att det ska vara mer 'naturligt', för det är inte bara jag som fått de föreskrifterna utan det är standard vid alla IVF i Tjeckien.. jaja jag HOPPAS ju att jag ska få fortsätta med progesteronet för det betyder ju att jag är gravid ;)

i morogn vet jag mer...

vad fick du för testdag? och hur många blev det till slut i frysen?

Ah men visst är det så, skillnad på utländska kliniker å svenska verkar de ju som. Min testdag blev 3 juli. Det blev 3 ägg till frysen, 3 st 5 dagars, dom sista 3 som skulle få tid på sig tills idag gick tyvärr inte att frysa. Så vi håller tummarna nu för att det lilla frö jag har i mig tar sig och är starkt hela vägen fram! Håller tummarna för dig med!
  • ivfochhoppas

Hoppas det går bra för er. Min testdag är 1 juli. Jag gjorde första ivf i april, men blev tyvärr inte gravid. Nu ruvar jag på två som varit frysta och jag hoppas verkligen att jag blir gravid denna gång. Jag tar Lutinus 2 ggr/dag och känner mig ledsen och inte som mig själv.

• Långväntanefterdig
    ivfochhoppas skrev 2018-06-21 12:43:36 följande:

Hoppas det går bra för er. Min testdag är 1 juli. Jag gjorde första ivf i april, men blev tyvärr inte gravid. Nu ruvar jag på två som varit frysta och jag hoppas verkligen att jag blir gravid denna gång. Jag tar Lutinus 2 ggr/dag och känner mig ledsen och inte som mig själv.

Åh fick du tillbaka 2 ? Va spännande :)

Alla hormoner kan göra en lite koko.. känner själv av samma.. ruvardag 1 med färsk blastocyst.
  • Inalina

Idag fick vi äntligen se ett plus på stickan!!! Första gången i mitt liv, efter 3 års aktiva försök och 2 ivf! är så otroligt tacksam och lycklig och helt skakis!! Tänk att det gick att bli gravid, kan knappt fatta det!! Glad midsommar allihopa och jag hoppas på massor med fler plus i den här tråden!!! Stor kram till er!!!

• Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-06-22 06:53:36 följande:

Idag fick vi äntligen se ett plus på stickan!!! Första gången i mitt liv, efter 3 års aktiva försök och 2 ivf! är så otroligt tacksam och lycklig och helt skakis!! Tänk att det gick att bli gravid, kan knappt fatta det!! Glad midsommar allihopa och jag hoppas på massor med fler plus i den här tråden!!! Stor kram till er!!!

Åh vad kul!!!! Grattis till er !!!!
  • Akira Öken
    Inalina skrev 2018-06-22 06:53:36 följande:

Fantastiskt! Stort grattis och glad midsommar!
  • Inalina
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-21 11:34:43 följande:

Ah men visst är det så, skillnad på utländska kliniker å svenska verkar de ju som. Min testdag blev 3 juli. Det blev 3 ägg till frysen, 3 st 5 dagars, dom sista 3 som skulle få tid på sig tills idag gick tyvärr inte att frysa. Så vi håller tummarna nu för att det lilla frö jag har i mig tar sig och är starkt hela vägen fram! Håller tummarna för dig med!

Tack snälla för grattis! Har vart i väg i helgen och fått smälta nyheten tillsammans med mannen:) nu är ju nästa milstolpe ett VUL i v 7? Tror jag. Måste ringa min gyn o fråga när man egentligen gör det första.. 3 ägg till frysen är ju underbart resultat! Åh vad jag håller tummarna för dig, ska du vänta till 3 juli ;)?
  • Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-06-24 16:16:30 följande:

Tack snälla för grattis! Har vart i väg i helgen och fått smälta nyheten tillsammans med mannen:) nu är ju nästa milstolpe ett VUL i v 7? Tror jag. Måste ringa min gyn o fråga när man egentligen gör det första.. 3 ägg till frysen är ju underbart resultat! Åh vad jag håller tummarna för dig, ska du vänta till 3 juli ;)?

Ja precis, nu väntar ni på ultraljudet, sååå härligt för er! Kan riktigt föreställa mig hur lyckliga ni är!!!

Jag tror ju aldrig jag kommer kunna hålla mig till 3 juli.... hade gärna börjat testa redan men är bara på rd 4 så det känns taskigt att utsätta sig själv för negativa test som kanske inte stämmer.... åh jag vet inte.. vi får se!
  • Inalina

Lyckan var nog tyvärr väldigt kort för mig :( haft bruna spottings sen i lördags som tilltagit och i morse var det lite blod på pappret. Känns lite som att mensen kommer när som helst och tog ett nytt test som var mkt svagare än i helgen :(

Vet att det är vanligt med missfall men blir ju ändå knäckt på att det bara inte kan funka för en gångs skull!! Fortsätt kämpa alla ni där ute, det ska vi göra men måste bryta ihop lite först bara. Mannen åkte precis i väg på en resa ett par dagar, han hann trösta lite innan han åkte dock. Kram!

Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?