• Lewaize

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Heeeej! Nu har vi dragit igång med vårt första IVF försök och är på sprutdag 4 med inbokat UL på lördag 28/4 (ska på ett UL till innan äggplock någonting runt 4-5/5)! Sprutorna som jag är ordinerad är Bemfola, Orgalutran, Ovitrell & Lutinus. Vi är 27 respektive 31 år och i vårt fall är det den manliga faktorn som spökar. 

Än så länge har jag inte känt av några symptom/bieffekter av sprutorna och om jag ska vara ärlig så har jag inte känt efter heller :P Jag som trodde att jag skulle bli ett riktigt hormonmonster, fast det är la förtidigt att ropa hej nu ^^ 

Hoppas någon vill följa med på resan, det är bara att hänga på! :) 

Försöker med första barnet sedan maj 2017, påbörjar IVF behandling maj/juni 2018
  • Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?
  • Jilka
    Inalina skrev 2018-06-26 11:09:25 följande:
    Tack snälla, ja får försöka se det positivt att det gick att få ett plus i alla fall. men tungt är det såklart.

Hur går det för dig? några grav symptom eller mår du bra?
    Man måste inte alltid se saker positivt! Man kan också bryta ihop (iallafall ett tag) först. Sedan är jag själv en sån som är dålig på att inte tänka konstruktivt, och du har ju helt rätt - du kan bli gravid! Dina ägg verkar utvecklas till det kritiska dag 5, och de verkar kunna fästa! Och det är ju lovande att ni fick fler blastisar till frysen. Det innebär ju att det är många kritiska steg som faktiskt fungerar. Håller så tummarna för er när det väl är dags igen. 

Det går bra för mig. Har fått se ett pickande hjärta och en sprattlande krabat i v.8+5 och verkar fortfarande gravid :) Mår illa, förut rätt mycket och nu när jag fått medicin är det helt ok. Nu vill jag ju bara att tiden ska gå till vecka 12. 
  • Inalina
    Jilka skrev 2018-06-26 15:38:57 följande:
    Man måste inte alltid se saker positivt! Man kan också bryta ihop (iallafall ett tag) först. Sedan är jag själv en sån som är dålig på att inte tänka konstruktivt, och du har ju helt rätt - du kan bli gravid! Dina ägg verkar utvecklas till det kritiska dag 5, och de verkar kunna fästa! Och det är ju lovande att ni fick fler blastisar till frysen. Det innebär ju att det är många kritiska steg som faktiskt fungerar. Håller så tummarna för er när det väl är dags igen. 

Det går bra för mig. Har fått se ett pickande hjärta och en sprattlande krabat i v.8+5 och verkar fortfarande gravid :) Mår illa, förut rätt mycket och nu när jag fått medicin är det helt ok. Nu vill jag ju bara att tiden ska gå till vecka 12. 
    åh så härligt att läsa en uppdatering från någon i tråden som har kommit en bit på vägen :) nä det är ju inte lätt att se ett MF som positivt, men givetvis mår ju ingen bra av att gräva ner sig en längre tid, man måste ju till slut blicka framåt. tack för dina stärkande ord, det är skönt när någon annan kan se lite nyktert på det hela och faktiskt peka ut vad som har funkat :)

Var skönt att gråta ut i morse och det känns mycket bättre nu. ska träffa en bra vän ikväll glömma allt vad IVF heter för en stund :) skönt att du får tabletter för illamåendet, vad spännande med första VUL och förstår att du ser fram emot nästa steg!! =)
  • Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-06-26 09:33:51 följande:

Idag känns det kämpigt... Vägen som redan känts så otroligt lång och svår med över 3 års aktiva försök där alla vännerna har hunnit få både första och andra barnet.. Vi har lite avvaktande sagt att vi inte har någon brådska och det är klart att vi vill ha barn någon dag.Ingen har vetat om tårarna som kommit varje månad då mensen visat sig, och ingen förstår vår längtan efter ett plus som verkat vara helt omöjligt för oss att få.Nu i fredags fick vi äntligen ett plus för första gången i vårt liv. Så glada och chockade och försiktigt förväntansfulla. Det höll bara i 2 dagar innan blödningen kom  Känner mig så rädd att det inte kommer gå hela vägen någon gång, eller att jag helt enkelt inte kommer orka gå igenom fler IVFer. Har två blastocyster i frysen men det finns ju inga garantier överhuvudtaget. Ledsen för deprimerat inlägg, tror det är först nu jag känner att jag kan sörja ordentligt. kram på er alla

Stor styrkekram! Vilken kämpe du är!!!! <3
  • Inalina
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-26 21:20:08 följande:
    Stor styrkekram! Vilken kämpe du är!!!! <3
    tack snälla. Hur går det för dig, fick du starkare plus idag =)? 
  • Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-06-27 11:17:59 följande:

tack snälla. Hur går det för dig, fick du starkare plus idag =)? 

Ja det vae starkare idag! Och i dagarba kommer cb med vecko indikator. Så ska se med det också :)
  • Inalina
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-27 12:48:18 följande:
    Ja det vae starkare idag! Och i dagarba kommer cb med vecko indikator. Så ska se med det också :)
    Skrattande härligt! haha du är en riktig testknarkare du!! blir så glad för din skulle att ni har lyckats, speciellt efter ditt tuffa äggplock, du förtjänar hur många plus som helst!!Flört
  • Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-06-27 13:23:16 följande:

härligt! haha du är en riktig testknarkare du!! blir så glad för din skulle att ni har lyckats, speciellt efter ditt tuffa äggplock, du förtjänar hur många plus som helst!!

Haha ja här testas det till förbannelse! Just för det var så svagt, man vill ju se det bli starkare. Hade jag fått ett starkt plus direkt hade jag nog inte nojjat så.. tack va fint sagt! Hur går det för dig??
  • Inalina
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-27 14:17:06 följande:
    Haha ja här testas det till förbannelse! Just för det var så svagt, man vill ju se det bli starkare. Hade jag fått ett starkt plus direkt hade jag nog inte nojjat så.. tack va fint sagt! Hur går det för dig??
    jodå om ett par dagar kommer det nog vara ordentligt starkt ska du se :)! men så härligt med ett riktigt tidigt plus!

jodå det går rätt bra, har ju testat både igår morse och i morse och har rätt starka plus också, men tror det är på väg bort snart och hoppas inte det är ngt som satt sig på fel ställe eller så. men ska till gyn nästa vecka där de får kolla allt. kram :) fortsätt gärna med dina uppdateringar ;)
  • Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-06-27 14:48:30 följande:

jodå om ett par dagar kommer det nog vara ordentligt starkt ska du se :)! men så härligt med ett riktigt tidigt plus!

jodå det går rätt bra, har ju testat både igår morse och i morse och har rätt starka plus också, men tror det är på väg bort snart och hoppas inte det är ngt som satt sig på fel ställe eller så. men ska till gyn nästa vecka där de får kolla allt. kram :) fortsätt gärna med dina uppdateringar ;)

Åh men då är det ju inte helt kört för dig ju!! Vänta å de vad dom säger! Håller alla tummar å tår för dig!!

Kommer absolut uppdatera allt eftersom på resans gång
  • Lovsan
    Inalina skrev 2018-06-26 09:33:51 följande:
    Idag känns det kämpigt... Vägen som redan känts så otroligt lång och svår med över 3 års aktiva försök där alla vännerna har hunnit få både första och andra barnet.. Vi har lite avvaktande sagt att vi inte har någon brådska och det är klart att vi vill ha barn någon dag.

Ingen har vetat om tårarna som kommit varje månad då mensen visat sig, och ingen förstår vår längtan efter ett plus som verkat vara helt omöjligt för oss att få.

Nu i fredags fick vi äntligen ett plus för första gången i vårt liv. Så glada och chockade och försiktigt förväntansfulla. Det höll bara i 2 dagar innan blödningen kom Gråter 

Känner mig så rädd att det inte kommer gå hela vägen någon gång, eller att jag helt enkelt inte kommer orka gå igenom fler IVFer. Har två blastocyster i frysen men det finns ju inga garantier överhuvudtaget. Ledsen för deprimerat inlägg, tror det är först nu jag känner att jag kan sörja ordentligt. kram på er allaHjärta
    Har inte läst i tråden på ett antal dagar men ser nu att du fått blödning strax efter plus. Så tråkigt :( :( men ser också att du fortfarande testar plus och ska till gyn nästa vecka. Vissa får ju som mensliknande blödning då mensen egentligen skulle ha kommit fastän de är gravida... hoppas försiktigt för din skull att det kanske ändå finns något där inne, kram!!

Själv är jag nu i v. 7+5 och fick för fyra dagar sedan se hjärtslag på vul. Var nästan inställd på innan att där inte skulle finnas något. Men direkt när läkaren påbörjade ultraljudet såg vi det lilla embryot och det pickande hjärtat.. helt otroligt, trodde knappt mina ögon. 
Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?