• Lewaize

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Heeeej! Nu har vi dragit igång med vårt första IVF försök och är på sprutdag 4 med inbokat UL på lördag 28/4 (ska på ett UL till innan äggplock någonting runt 4-5/5)! Sprutorna som jag är ordinerad är Bemfola, Orgalutran, Ovitrell & Lutinus. Vi är 27 respektive 31 år och i vårt fall är det den manliga faktorn som spökar. 

Än så länge har jag inte känt av några symptom/bieffekter av sprutorna och om jag ska vara ärlig så har jag inte känt efter heller :P Jag som trodde att jag skulle bli ett riktigt hormonmonster, fast det är la förtidigt att ropa hej nu ^^ 

Hoppas någon vill följa med på resan, det är bara att hänga på! :) 

Försöker med första barnet sedan maj 2017, påbörjar IVF behandling maj/juni 2018
  • Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?
  • Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-06-25 07:46:17 följande:

Lyckan var nog tyvärr väldigt kort för mig :( haft bruna spottings sen i lördags som tilltagit och i morse var det lite blod på pappret. Känns lite som att mensen kommer när som helst och tog ett nytt test som var mkt svagare än i helgen :(

Vet att det är vanligt med missfall men blir ju ändå knäckt på att det bara inte kan funka för en gångs skull!! Fortsätt kämpa alla ni där ute, det ska vi göra men måste bryta ihop lite först bara. Mannen åkte precis i väg på en resa ett par dagar, han hann trösta lite innan han åkte dock. Kram!

Åh neeeeeej!!!!!! Fy tusan :(

Va ledsen jag blir! Spelar ingen roll hur vanligt det är, klart du bryter ihop!!!! Fy tänker på dig!
  • Inalina
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-25 09:09:57 följande:
    Åh neeeeeej!!!!!! Fy tusan :(

Va ledsen jag blir! Spelar ingen roll hur vanligt det är, klart du bryter ihop!!!! Fy tänker på dig!
    tack snälla.. mkt fint stöd här på FL :) jag hoppas du får ett tidigt plus =)!!! får blicka framåt här och planera för eskimåerna i höst!
  • Akira Öken

Lyckan var nog tyvärr väldigt kort för mig :( haft bruna spottings sen i lördags som tilltagit och i morse var det lite blod på pappret. Känns lite som att mensen kommer när som helst och tog ett nytt test som var mkt svagare än i helgen :(

Vet att det är vanligt med missfall men blir ju ändå knäckt på att det bara inte kan funka för en gångs skull!! Fortsätt kämpa alla ni där ute, det ska vi göra men måste bryta ihop lite först bara. Mannen åkte precis i väg på en resa ett par dagar, han hann trösta lite innan han åkte dock. Kram!

Nej! :( Hoppas att det inte är som du befarar.

Kram
  • Jilka

Fy! Så orättvist det är, att behöva kämpa för att sedan få missfall :( Ta hand om er!
  • Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-06-25 10:06:32 följande:

tack snälla.. mkt fint stöd här på FL :) jag hoppas du får ett tidigt plus =)!!! får blicka framåt här och planera för eskimåerna i höst!

Ah det är fan en tröst att man har eskimåerna i frysen.... jag tänker också så om de skulle skita sig nu..

Jag testade idag dum som jag är på rd5. Men jag kaaan verkligen inte låta bli. Givetvis blankt!
  • Inalina
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-25 16:23:47 följande:
    Ah det är fan en tröst att man har eskimåerna i frysen.... jag tänker också så om de skulle skita sig nu..

Jag testade idag dum som jag är på rd5. Men jag kaaan verkligen inte låta bli. Givetvis blankt!
    men du har verkligen ingen anledning att inte tro att det kommer gå vägen för dig!! jag har aldrig hört om ngn som testat positivt på RD 5 så där ligger du lugnt till ;) tidigast RD 7 är vad jag har hört, och då är det ju ett undantag!! 

försök att vara positiv eller neutral i alla fall tills du vet om en vecka :) kram!!
  • Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-06-25 17:50:22 följande:

men du har verkligen ingen anledning att inte tro att det kommer gå vägen för dig!! jag har aldrig hört om ngn som testat positivt på RD 5 så där ligger du lugnt till ;) tidigast RD 7 är vad jag har hört, och då är det ju ett undantag!! 

försök att vara positiv eller neutral i alla fall tills du vet om en vecka :) kram!!

Vet att det inte är kört än.. men vill så gärna se ett plus. En bekant till mig plussade rd6 med 5 dagars :)

Vi får se helt enkelt.. känner ju mig själv för väl så lär bli test nu varje dag haha :) galet... men har ändå betalat mycket för detta så de e klart man vill veta ännu mer..
  • Inalina
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-25 18:01:32 följande:
    Vet att det inte är kört än.. men vill så gärna se ett plus. En bekant till mig plussade rd6 med 5 dagars :)

Vi får se helt enkelt.. känner ju mig själv för väl så lär bli test nu varje dag haha :) galet... men har ändå betalat mycket för detta så de e klart man vill veta ännu mer..
    samma här.. betalat över 60 000kr än så länge för mina 2 IVF...Förvånad
  • Inalina
    Idag känns det kämpigt... Vägen som redan känts så otroligt lång och svår med över 3 års aktiva försök där alla vännerna har hunnit få både första och andra barnet.. Vi har lite avvaktande sagt att vi inte har någon brådska och det är klart att vi vill ha barn någon dag.

Ingen har vetat om tårarna som kommit varje månad då mensen visat sig, och ingen förstår vår längtan efter ett plus som verkat vara helt omöjligt för oss att få.

Nu i fredags fick vi äntligen ett plus för första gången i vårt liv. Så glada och chockade och försiktigt förväntansfulla. Det höll bara i 2 dagar innan blödningen kom Gråter 

Känner mig så rädd att det inte kommer gå hela vägen någon gång, eller att jag helt enkelt inte kommer orka gå igenom fler IVFer. Har två blastocyster i frysen men det finns ju inga garantier överhuvudtaget. Ledsen för deprimerat inlägg, tror det är först nu jag känner att jag kan sörja ordentligt. kram på er allaHjärta
  • Inalina
    Jilka skrev 2018-06-25 14:12:15 följande:
    Fy! Så orättvist det är, att behöva kämpa för att sedan få missfall :( Ta hand om er!
    Tack snälla, ja får försöka se det positivt att det gick att få ett plus i alla fall. men tungt är det såklart.

Hur går det för dig? några grav symptom eller mår du bra?
Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?