• Lewaize

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Heeeej! Nu har vi dragit igång med vårt första IVF försök och är på sprutdag 4 med inbokat UL på lördag 28/4 (ska på ett UL till innan äggplock någonting runt 4-5/5)! Sprutorna som jag är ordinerad är Bemfola, Orgalutran, Ovitrell & Lutinus. Vi är 27 respektive 31 år och i vårt fall är det den manliga faktorn som spökar. 

Än så länge har jag inte känt av några symptom/bieffekter av sprutorna och om jag ska vara ärlig så har jag inte känt efter heller :P Jag som trodde att jag skulle bli ett riktigt hormonmonster, fast det är la förtidigt att ropa hej nu ^^ 

Hoppas någon vill följa med på resan, det är bara att hänga på! :) 

Försöker med första barnet sedan maj 2017, påbörjar IVF behandling maj/juni 2018
  • Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?
  • Loven
    ESK1 skrev 2018-06-11 16:27:10 följande:

JAG ÄR GRAVID!!!!!!!
    Plussade igår, på ruvardag 12 - med ett stoooort plus!!!! 

GRATTIS!!!!!!!
    Så roligt!
  • Loven
    Kokonattsu skrev 2018-06-11 16:46:02 följande:
    Jag har fortfarande inte testat. Imorgon är testdagen så det blir att ställa klockan lite tidigare imorgon, så jag hinner ta testet innan jobbet. Har fått spottings sen två dagar typ i samband med att jag sätter in lutinus. Så det är antingen lite irriterat där eller så är mensen på G. Det är bara tiden som kan utvisa det. Känner mig ändå ganska lugn just nu. Jag kan ju ändå inte göra något åt resultatet. Jag har haft molande värk sen jag började med lutinus, lite stickningar, ömma bröst, huvudvärk, illamående.

Grattis till att vara ruvare nu :), och att du fick till frysen.
    Hur har det gått med testet?
    Håller tummarna här på kontoret :)
  • Kokonattsu
    Loven skrev 2018-06-12 06:46:34 följande:

Hur har det gått med testet?

Håller tummarna här på kontoret :)

Hej,

Tack :), det var tyvärr negativt. Finns väl en liten chans att det fortfarande är för tidigt att testa pga för låga hcg hormoner, men jag tror inte det tog sig tyvärr. Men får vänta och se om mensen kommer igång. Annars blir det testa igen till helgen.
  • Loven
    Kokonattsu skrev 2018-06-12 17:56:43 följande:
    Hej,

Tack :), det var tyvärr negativt. Finns väl en liten chans att det fortfarande är för tidigt att testa pga för låga hcg hormoner, men jag tror inte det tog sig tyvärr. Men får vänta och se om mensen kommer igång. Annars blir det testa igen till helgen.
    Ok, trist men fortsätter att hålla tummarna här och hoppas på roligare resultat i helgen.
  • Inalina
    Kokonattsu skrev 2018-06-12 17:56:43 följande:
    Hej,

Tänker på dig och hoppas såklart att du är en av dem där plusset kommer smygandes i senare skedetHjärta!!
  • Kokonattsu
    Inalina skrev 2018-06-14 09:02:07 följande:

Tänker på dig och hoppas såklart att du är en av dem där plusset kommer smygandes i senare skedet!!

Jag får tacka dig och Loven att ni håller tummarna för mig, men embryot kom ut imorse. Då har vi ett försök kvar då och aldrig fått till frysen. Är väl ett steg närmare då det i alla fall blev en insättning denna gång, men ja det känns surt. Det jobbigaste är inte att det inte gick denna gång utan att jag måste gå i genom hela karusellen igen med biverkningar och pendla mellan hopp och förtvivlan.

Jag får fokusera på vårt kommande bröllop istället.

Jag hoppas ni båda får bättre resultat :).
  • lizzyli
    Inalina skrev 2018-06-11 23:16:23 följande:

nä det verkar ju klokt att de inte satte tillbaka något då, det kan ju utvecklas till ett livsfarligt tillstånd! det viktigaste är ju såklart ens egen hälsa!!!

24 äggblåsor är väldigt mkt också. När får ni veta om ni fick till frysen? 

Vi fick två blastisar till frysen! Fick info om det en vecka efter äggplocket per telefon. Så jag ska ringa kliniken när jag får min mens i augusti, så ska de sätta tillbaka i en naturlig cykel.
  • Linsir
    Lovsan skrev 2018-06-08 06:37:07 följande:
    Tack! Haha, nej det är ju verkligen skitläskigt att testa. Vänta lite om det känns bättre :)
    Testade idag på morgonen rd15 (TD rd16), visade ett knappt skönjbart streck. Tjuvtestade tidigare (rd13), kunde inte låta bli, men fick då ett mycket tydligare streck, missfall på G kanske Rynkar på näsan?
  • Inalina
    Kokonattsu skrev 2018-06-14 18:19:41 följande:
    Jag får tacka dig och Loven att ni håller tummarna för mig, men embryot kom ut imorse. Då har vi ett försök kvar då och aldrig fått till frysen. Är väl ett steg närmare då det i alla fall blev en insättning denna gång, men ja det känns surt. Det jobbigaste är inte att det inte gick denna gång utan att jag måste gå i genom hela karusellen igen med biverkningar och pendla mellan hopp och förtvivlan.

Jag får fokusera på vårt kommande bröllop istället.

Jag hoppas ni båda får bättre resultat :).
    Åh så ledsen att höra detta :( Man följer varann och hoppas att alla ska lyckas då den här resan är både tuff fysiskt och mentalt! 
    inte nog med att man behöver gå igenom allt vad en IVF innebär, man ska dessutom behöva göra det flera gånger!! det känns bara så otroligt orättvist i det här bebislotteriet Skrikandes 
    Försök att göra det mesta av sommaren, vila upp dig och NJUT av ett underbart bröllop Hjärta stor kram!!!
  • Inalina
    lizzyli skrev 2018-06-15 07:56:59 följande:
    Vi fick två blastisar till frysen! Fick info om det en vecka efter äggplocket per telefon. Så jag ska ringa kliniken när jag får min mens i augusti, så ska de sätta tillbaka i en naturlig cykel.
    Åh så bra :)!! Då vet du ju planen nu och kan förhoppningsvis njuta av sommaren ordentligt {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?