• Kokonattsu

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Linsir skrev 2018-06-04 15:24:27 följande:

Grattis alla som plussat . Ger hopp åt oss andra.

Hade ÄP 28/5 och ET 31/5 (första IVF-försöket) vilket innebär att jag är på ruvardag 4, hoppas innerligt på plus jag också (testdag 16/6)!!!

Vad knepigt att det verkar vara olika dagar man får testa beroende på klinik. Vi skulle vänta tills den 12/6, då har det gått 21 dagar sen äggplocket. Jag har inte fått någon mens, men har fått värk i ljumskarna sen igår. Hoppas det inte är ett dåligt tecken. Har en del biverkningar från lutinus sen dag 1.
  • Kokonattsu
    Inalina skrev 2018-06-04 23:08:31 följande:

Spännande! Jag tog min Ovitrelle här ikväll kl 20 så ÄP onsdag morgon!! ja hade ju varit så skönt om man kunde få tillbaka ett och även några till frysen! håller tummarna för oss !! lycka till i morgon, låt oss höra hur det gick!

Håller tummarna att det går bättre för er denna gång :D.
  • Kokonattsu
    Inalina skrev 2018-06-05 09:49:08 följande:

Tack snälla! det känns mer lovande med tanke på att det är fler ägg än förra gången, men sedan ska de ju befruktas och fortsätta utvecklas också... :) Var är ni nu i processen?

Förstår det, man brukar känna sig lugnare när man får ut mer ägg. Den eviga väntan och att man själv inte kan påverka resultatet är jobbigt.

Jag är på ruvardag 14 och har testdag den 12/6. Vi fick 8 av 9 ägg befruktade, en insatt på dag 3. Tyvärr klarade sig ingen till frysen nu heller. Det gjorde det svårt att tro att den vi fick insatt skulle klara sig då. Har lite lugnare inställning nu. Vi kan ju tyvärr inte påverka något utan det blir ju som det blir. Men kommer det inte gå i hela vägen så hoppas jag vi får reda på det tidigt så man inte kommer till v.7 och ser att hjärtat inte tickar. Det skulle vara svårt att smälta.
  • Kokonattsu
    Inalina skrev 2018-06-05 14:14:27 följande:

Oj RD 14 och inte tjuvtestat? Vilket tålamod :) Du måste vara över BIM nu i alla fall?

låter sunt hur du tänker, att man fakstikt inte kan påverka något nu, då måste man ju liksom släppa kontrollen. Jag känner likadant själv denna gången, nu finns det inte mkt jag kan göra än att dyka upp där i tid för ÄP i morgon.

Njut av att vara PUPO ett tag nu i allafall :) (pregnant until proven otherwise....;)

de funderade aldrig på att sätta in fler embryo denna gången på dig? OM några av våra överlever kommer jag nog be om det (lite enklare att göra det i Tjeckien..) chansen att det blir tvillinggraviditet är nog ganska liten ändå...

Jag tycker det är bättre att vänta och ha hoppet så länge som möjligt. Sedan även om man skulle vara gravid så kan ens Hcg hormoner var så låga att man får negativt och måste vänta ett tag till för att det ska bli positivt. Vet de som väntat ändå till vecka 7 för att de ska få positivt. Jag kommer vara kring vecka 5 när testdagen kommer. Med tanke på att ens mens kan bli senare än vanligt mär man går i genom Ivf så är det ju bra att de har testdagen lite längre fram. Haha pupo vilket roligt uttryck :D.

Här i umeå sätter de inte in fler än ett åt gången. Kanske om de trodde att vi hade jätte lite chans att bli gravida, mem frågade de tidigare och då sa de blankt nej.
  • Kokonattsu
    Inalina skrev 2018-06-06 18:02:14 följande:

jag förstår hur du tänker :) jag hade äggplock idag och de fick ut 15 ägg, så nu väntar jag med spänning på i morgon när jag får ett mail ang hur många som befruktats... Denna gången var mitt ÄP inte helt utan känningar efteråt, har ganska ont i magen nu och läkaren sa att jag ska se upp för tecken på överstimulering då han tyckte 15 ägg var ganska mkt. men det ska nog gå bra hoppas jag :) Han tyckte jag skulle sätta in ett embryo och frysa resten om de utvecklar sig till blastocyster, så jag går nog på läkarens rekommenderation jag med!! 

Kram

Vilket bra resultat. Hoppas befruktningen går bra för er också. Jo det är nog bäst att följa läkarens rekommendationer.

Fortfarande ingen mens så jag är förhoppningsfull. Men det känns lång tid att vänta till på tisdag för att testa. Lite dumt att det måste bli innan jobbet men, men.
  • Kokonattsu
    Inalina skrev 2018-06-11 12:24:26 följande:

Hej!! har du fortfarande kunnat hålla dig ifrån att testa?

jag kom precis hem från ET! :) äntligen är man ruvare, så det är inte så mkt jag eller någon läkare kan göra just nu för att påverka detta! åh vad jag hoppas på positivt resultat för dig!! känner du någonting ännu? kram!

Jag har fortfarande inte testat. Imorgon är testdagen så det blir att ställa klockan lite tidigare imorgon, så jag hinner ta testet innan jobbet. Har fått spottings sen två dagar typ i samband med att jag sätter in lutinus. Så det är antingen lite irriterat där eller så är mensen på G. Det är bara tiden som kan utvisa det. Känner mig ändå ganska lugn just nu. Jag kan ju ändå inte göra något åt resultatet. Jag har haft molande värk sen jag började med lutinus, lite stickningar, ömma bröst, huvudvärk, illamående.

Grattis till att vara ruvare nu :), och att du fick till frysen.
  • Kokonattsu
    Loven skrev 2018-06-12 06:46:34 följande:

Hur har det gått med testet?

Håller tummarna här på kontoret :)

Hej,

Tack :), det var tyvärr negativt. Finns väl en liten chans att det fortfarande är för tidigt att testa pga för låga hcg hormoner, men jag tror inte det tog sig tyvärr. Men får vänta och se om mensen kommer igång. Annars blir det testa igen till helgen.
  • Kokonattsu
    Inalina skrev 2018-06-14 09:02:07 följande:

Tänker på dig och hoppas såklart att du är en av dem där plusset kommer smygandes i senare skedet!!

Jag får tacka dig och Loven att ni håller tummarna för mig, men embryot kom ut imorse. Då har vi ett försök kvar då och aldrig fått till frysen. Är väl ett steg närmare då det i alla fall blev en insättning denna gång, men ja det känns surt. Det jobbigaste är inte att det inte gick denna gång utan att jag måste gå i genom hela karusellen igen med biverkningar och pendla mellan hopp och förtvivlan.

Jag får fokusera på vårt kommande bröllop istället.

Jag hoppas ni båda får bättre resultat :).
Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?