• Solstrål1

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Hej!

Hoppas det är ok att jag hänger på här? ????

Första ivf-försöket. Skå återföra blastocyst på måndag.

Av 15 tömda blåsor hittade de 8 ägg (senaste UL visade 5 blåsor, så jag blev väldigt positivt överraskad). 7 visade på befruktning dagen efter.

Så oerhört spännande!

• Solstrål1
    stellanocte skrev 2018-05-12 10:12:35 följande:

Hoppar in här jag också. Vi är inne på vårt 3:e IVF-försök. Jag sprutar just nu med Menopur, dag 9, men det ser mörkt ut för oss just nu. Första ultraljudet visade bara 3 äggblåsor så eventuellt får vi tyvärr avbryta hela försöket.

Första UL hade jag bara 4 blåsor, nästa 5 och på äggplocket 15 (16 egentligen då det var en som låg för långt upp). Så det finns hopp. Har du varit på nytt UL nu? Hur går det?
  • Solstrål1

Ni som satt in blastocyst, hur många dagar från isättning till testdag? Jag fått testdag en vecka efter förväntat mens, tre veckor efter uttag. Förväntat mens i morgon. Skulle så gärna vilja testa tidigare.. vill bara veta. Eller vill egentligen bara plussa. Ni som plussat, efter hur många dagar tog ni test?

• Solstrål1

Fikk en liten blödning i går på beräknat mens. Storgråtade hela dagen. Satte in tampong men hade inte kommit så mycket mer. Men nog för att det var blod i trosan. Brukar blöda rikligt första dagen. Tog test i dag bara för att bekräfta och ladda om för nya tag. Men det var positivt! Och har än så länge inte blödd mer. Overkligt!!! Ruvdag 12 i dag (blastocyst).

• Solstrål1
    Jilka skrev 2018-05-25 10:12:14 följande:

Grattis!!! Underbart. Vilken bergochdalbana det är!

Själv fick jag tid till första VUL (iaf med nåt annat än äggblåsor att titta på ;) ) den 20/6! Blev så glad för första planen var att det skulle vara veckan efter, men då har jag bokat en resa till Spanien :/ Men jag frågade snällt och de svarade snällt. :) 

Så spännande! Trevlig resa till Spanien. Va jag längtar att se hjärtslag. Vi ska också iväg, men kommer nog hem precis i lagom tid till första ultraljudet i vecka 7. ???? det är ju helt overkligt. Jag är gravid! ????????????????
  • Solstrål1
    Loven skrev 2018-05-25 09:13:18 följande:

Wow!

Stort grattis!!!

Hoppas det håller i sig :)

Själv är jag nu på RD 5 med blastocyst. Testdag torsdag i nästa vecka.

Fattar dock inte hur låååångsamt tiden går ????

Tack ??

Så snabbt du har testdag.. min är egentligen först på onsdag nästa vecka..

har hittat en bra podd, ruvarpodden. Verkligen bra. Stor genkännande faktor där.
  • Solstrål1
    Solstrål1 skrev 2018-05-25 15:44:20 följande:

Tack ??

Så snabbt du har testdag.. min är egentligen först på onsdag nästa vecka..

har hittat en bra podd, ruvarpodden. Verkligen bra. Stor genkännande faktor där.

Mina emojis som jag sätter in blir alltid till två frågetecken.. haha! Ett hjärta skulle det ju vara. ;)
  • Solstrål1
    Akira Öken skrev 2018-05-25 09:42:36 följande:

Stort Grattis!

Det är som att det alltid kommer lite mer glada nyheter på fredagar än andra dagar. :)

Tack! Det känns overkligt. Och fredag var ju en bra dag att plussa på :)
  • Solstrål1
    Loven skrev 2018-05-27 18:43:36 följande:

Jasså är det snabbt?

Det är i alla fall 11 dagar efter isättning (12 om man räknar med återförande dagen).

Och BIM+6 om det hade varit en ?vanlig? cykel.

Hoppas denna veckan går riktigt snabbt nu????

Tror även min testdag är BIM +6.. men typ 18-19 dagar efter insättning. Oh well. Jag har iallafall köpt ett Clare blue-test som jag ska ta i morgon. Även att jag har fått positivt på sånn liten teststicka.

Kan inte fatta att det är sant! <3 Nu håller vi tummarna att de lilla fröet ska utveckla sig som det ska och att vi blir föräldrar i slutet av januari. :)
Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?