lizzyli skrev 2018-05-22 21:04:32 följande:
Åh vad roligt det är att läsa om så många som plussar, det gör att det känns hoppfullt för en annan också! Vi har alldeles idag tryckt på startknappen för syskonförsök nr 1. Vi har ett barn som blir ett år om två veckor som vi fick genom IVF. Vår första stimulering ledde till fyra ägg varav inget blev befruktat. Vår barnlöshet beror på manlig faktor och vi får göra ICSI på alla ägg. Vår andra stimulering ledde till sju ägg varav fyra befruktade, ett fick jag tillbaka men inga fick att frysa. Men ett räckte, det var det embryot som blev vår son!
Förra försöken körde vi på puregon, den här gången ska vi ha gonal-f. Jag förstod ärligt talat inte riktigt varför vi skulle byta, men den här sprutan var ju mycket smidigare så det verkar bara bra. Vi har idag träffat läkaren och det var lite osäkert om vi skulle få börja nu i maj, men vi får köra! Jag börjar med sprutorna imorgon, ska börja på 275ie i tre dagar och sen sänka till 250. Första ultraljudet på måndag så vi håller tummarna för en lite bättre skörd den här gången än tidigare.
Känns lite overkligt att vara igång med det här igen. Men det är en enorm skillnad nu när vi redan har ett barn och vi vet att det fungerade. Jag känner mig inte alls lika stressad och pressad och orolig, nu känns det mycket mer som att det får gå som det går. Det känns mer spännande liksom! ..fast dyrt.
Vad spännande!
Vi har bara gjort landstingsförsök, men kan ju vara bra att veta inför framtiden vad en behandling kan kosta om man betalar själv?