• Loven

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

stellanocte skrev 2018-05-23 19:05:55 följande:

Några fler ruvare här? Jag är på RD 3 just nu. 

Hej!

Yes, jag är på RD3. Har en dotter genom IVF tidigare som nu är 2.

Kommer ej ihåg hur jag kände mig för exakt 3år sedan (om allt får vägen. Har jag samma BF datum med 2:an) men just nu enbart att det spänner i brösten, lite spänningshuvudvärk och inte mycket mer än så.

Hur är det för er andra?

Några känningar?
  • Loven
    Solstrål1 skrev 2018-05-25 06:17:13 följande:

Fikk en liten blödning i går på beräknat mens. Storgråtade hela dagen. Satte in tampong men hade inte kommit så mycket mer. Men nog för att det var blod i trosan. Brukar blöda rikligt första dagen. Tog test i dag bara för att bekräfta och ladda om för nya tag. Men det var positivt! Och har än så länge inte blödd mer. Overkligt!!! Ruvdag 12 i dag (blastocyst).

Wow!

Stort grattis!!!

Hoppas det håller i sig :)

Själv är jag nu på RD 5 med blastocyst. Testdag torsdag i nästa vecka.

Fattar dock inte hur låååångsamt tiden går ????
  • Loven
    Solstrål1 skrev 2018-05-25 06:17:13 följande:

Fikk en liten blödning i går på beräknat mens. Storgråtade hela dagen. Satte in tampong men hade inte kommit så mycket mer. Men nog för att det var blod i trosan. Brukar blöda rikligt första dagen. Tog test i dag bara för att bekräfta och ladda om för nya tag. Men det var positivt! Och har än så länge inte blödd mer. Overkligt!!! Ruvdag 12 i dag (blastocyst).

Wow!

Stort grattis!!!

Hoppas det håller i sig :)

Själv är jag nu på RD 5 med blastocyst. Testdag torsdag i nästa vecka.

Fattar dock inte hur låååångsamt tiden går ????
  • Loven

Vet ni hur det funkar med BIM vid ivf?

Kan man räkna som vanligt även nu (efter insättning av blastocyst)?

• Loven
    Jilka skrev 2018-05-25 12:14:41 följande:
    Vet inte riktigt hur du menar. Det jag vet är att man pga progesteronet man tar inte alltid får mens den dagen den brukar komma även om man inte är gravid. Om man skriver in i appar och sånt har jag hört att man ska räkna "sista mensens första dag" som 2v innan äggplock. 
    Nej, kass förklarat men du svarade ändå på min fråga :)
    MAO, man kan inte gå efter sitt egentliga BIM datum vid IVF utan jag får helt enkelt tålmodigt vänta till nästa torsdag då jag har min testdag.
  • Loven
    Solstrål1 skrev 2018-05-25 15:44:20 följande:

Tack ??

Så snabbt du har testdag.. min är egentligen först på onsdag nästa vecka..

har hittat en bra podd, ruvarpodden. Verkligen bra. Stor genkännande faktor där.

Jasså är det snabbt?

Det är i alla fall 11 dagar efter isättning (12 om man räknar med återförande dagen).

Och BIM+6 om det hade varit en ?vanlig? cykel.

Hoppas denna veckan går riktigt snabbt nu????
  • Loven
    Loven skrev 2018-05-27 18:43:36 följande:

Jasså är det snabbt?

Det är i alla fall 11 dagar efter isättning (12 om man räknar med återförande dagen).

Och BIM+6 om det hade varit en ?vanlig? cykel.

Hoppas denna veckan går riktigt snabbt nu????

(Alla dessa frågetecken är egentligen emoijer)
  • Loven
    lizzyli skrev 2018-05-28 09:03:31 följande:

Första VUL idag och de hittade 10 äggblåsor på 8-10mm (eller vad det nu är för måttenhet??), Och 13 st på 7mm eller mindre. Jag skulle fortsätta med samma dos som innan, så jag gissar att det var bra då. Nytt VUL på torsdag..

Låter lovande!

Hoppas de lite långsamma växer på fint nu framöver.

Antar att du får ÄP dag på nästa VUL?
  • Loven
    Akira Öken skrev 2018-05-28 14:52:57 följande:

November låter väldigt långt fram i tiden. Har ni hänvisar till vårdgarantin?

Tänker att jag absolut hade betalat 40 000 kr, men inte utan att ha uttömt andra möjligheter först.

Håller verkligen med om att det låter som en lång procedur.

Med vår första så betalde vi privat för en utredning (Carlanderska) och bad dem sedan skicka remissen till Shalgrenska. På så vis kom vi snabbt in i rullarna (utredning gjordes i okt 2014). Vi kom in på första samtal på Sahlgrenska i februari 2015 och satte sedan upp oss på akuttid. Startade behandling i maj och februari 2016 kom vår fina dotter.

Så en kombination av privat och Sahlgrenska var vårt recept. Denna gång får vi bekosta allt själva men det visste vi ju redan från början. 70 000:- men den investeringen är väl varenda krona (om det tar sig förstås...)
  • Loven

Testdag imorgon men kunde inte hålla mig riktigt så körde en ?billiga tester sticka? i morse utan sambons vetskap (sparar testet jag fick från Livio tills imorgon då officiell testdag är).

Tycker mig se ett positivt resultat????

Vad tycker ni?

• Loven
    Jilka skrev 2018-05-30 17:58:02 följande:

Grattis!!!

Tack!

Får hoppas på samma resultat imorgon och att den lilla ärtan håller sig fast!
  • Loven
    Inalina skrev 2018-05-30 09:20:48 följande:

ja det är ju solklart!!!! stort grattis va kul!!! 

Tack!

Får hoppas det håller i sig ????
  • Loven
    Challe2018 skrev 2018-05-31 18:19:08 följande:

Hej alla!!

Vi har plussat;) har som sagt tagit tre olika test varje dag så det känns säkert.

Det som nu varit svårt i några dagar är att föra upp Lutinus, är det någon annan som upplever det? Var inga problem i början men nu tar det stopp och trycker jag på gör det ont.

GRATTIS!

Så kul. Hoppas det håller i sig.

Det där med din Lutinus låter ju inte så kul. Jag använder det också och upplever inga problem. Använder du det ?lilla verktyget? när du stoppar in dem?
  • Loven
    ESK1 skrev 2018-06-11 16:27:10 följande:

JAG ÄR GRAVID!!!!!!!
    Plussade igår, på ruvardag 12 - med ett stoooort plus!!!! 

GRATTIS!!!!!!!
    Så roligt!
  • Loven
    Kokonattsu skrev 2018-06-11 16:46:02 följande:
    Jag har fortfarande inte testat. Imorgon är testdagen så det blir att ställa klockan lite tidigare imorgon, så jag hinner ta testet innan jobbet. Har fått spottings sen två dagar typ i samband med att jag sätter in lutinus. Så det är antingen lite irriterat där eller så är mensen på G. Det är bara tiden som kan utvisa det. Känner mig ändå ganska lugn just nu. Jag kan ju ändå inte göra något åt resultatet. Jag har haft molande värk sen jag började med lutinus, lite stickningar, ömma bröst, huvudvärk, illamående.

Grattis till att vara ruvare nu :), och att du fick till frysen.
    Hur har det gått med testet?
    Håller tummarna här på kontoret :)
  • Loven
    Kokonattsu skrev 2018-06-12 17:56:43 följande:
    Hej,

Tack :), det var tyvärr negativt. Finns väl en liten chans att det fortfarande är för tidigt att testa pga för låga hcg hormoner, men jag tror inte det tog sig tyvärr. Men får vänta och se om mensen kommer igång. Annars blir det testa igen till helgen.
    Ok, trist men fortsätter att hålla tummarna här och hoppas på roligare resultat i helgen.
Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?