• Emsa2017

IVF april 2018

Nu är vi igång. Har tagit Gonal-f under 9 dagar och Orgalutran. Var på mitt andra UL idag och det ser fint ut sa läkaren. Ägguttag blir redan på onsdag så ikväll är det dags att ta ovitriellesprutan. 

Är det någon som går igenom IVF nu och vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF april 2018
  • Filidutter

Jag mår rätt bra! Segt att inte veta 100 bara.. Tog test igår och visar fortfarande positivt. Pratade med min klinik igår och de så att jag ska göra ett test till på torsdag och då bör det visa negativt.. och då får vi gå vidare med nytt försök!

• Emsa2017
    Grodan7 skrev 2018-05-07 20:53:08 följande:

Tack Emsa och filidutter! Tråkigt med blödning filidutter :( Hur mår du? Usch vilken berg-och dalbana detta är. Jag tar en dag i taget nu och hoppas på det bästa. Blodprov imorgon till att börja med.

Hur går det för dig Emsa?

Det går bra:) inväntar ultraljud om 1,5 veckor :)

Mår för övrigt oväntat bra, men är ju bara i v. 6
  • Emsa2017
    Grodan7 skrev 2018-05-07 20:53:08 följande:

Tack Emsa och filidutter! Tråkigt med blödning filidutter :( Hur mår du? Usch vilken berg-och dalbana detta är. Jag tar en dag i taget nu och hoppas på det bästa. Blodprov imorgon till att börja med.

Hur går det för dig Emsa?

Det går bra:) inväntar ultraljud om 1,5 veckor :)

Mår för övrigt oväntat bra, men är ju bara i v. 6
  • Linsir

Jag har börjat min behandling med Benfola 300IE + Orgalutran (dag 5). Mitt första försök så jag är nervös hur det kommer att gå.

• Emsa2017
    Linsir skrev 2018-05-22 10:43:01 följande:

Jag har börjat min behandling med Benfola 300IE + Orgalutran (dag 5). Mitt första försök så jag är nervös hur det kommer att gå.

Va roligt att ha kommit igång!:) mitt enda råd är att ta en dag i taget, hur klyschigt det än låter. Tycker du det fungerar med sprutorna? Vet du när ägguttag blir? :)
  • Linsir
    Emsa2017 skrev 2018-05-25 19:13:54 följande:

Va roligt att ha kommit igång!:) mitt enda råd är att ta en dag i taget, hur klyschigt det än låter. Tycker du det fungerar med sprutorna? Vet du när ägguttag blir? :)

Sprutorna gick bra om även ett motstånd för varje stick (fick räkna till tre och ta ett djupt andetag, hehe). Blev (och är fortfarande) väldigt svullen om magen. Idag (31/5) har jag gjort återföringen, så nu börjar denna väntan. Fick bara tre befruktade ägg av fem, varav endast ett bra som jag nu har all förhoppning på.
  • mrsalpha

Hej tjejer!

Vad har/hade ni för biverkningar från hormonsprutorna? jag tar Bemfola 200E och Fyrmemadel 0,25. Dem höjde min dos från 150 E till 200E häromdagen och jag har molande värk i äggstockarna. Har påpekat detta,tydligen helt normalt enligt ÖL.

• Frax
    mrsalpha skrev 2018-06-02 09:37:36 följande:

Hej tjejer!

Vad har/hade ni för biverkningar från hormonsprutorna? jag tar Bemfola 200E och Fyrmemadel 0,25. Dem höjde min dos från 150 E till 200E häromdagen och jag har molande värk i äggstockarna. Har påpekat detta,tydligen helt normalt enligt ÖL.

Jag hade eg inga bivärkningar tänker jag men ju längre tiden gick med sprutor ju mer kändes det ju i äggstockarna. Kände mig verkligen som en värphöna och hade en mentalbild av att äggen hängde i klasar där inne haha. Det kände så, varje steg sista dagarna va som om ngn slog mig i magen på ett oskönt sätt. Försökte mig på att rida första veckan men det gick inte. Men fick ut 16 ägg, 1 tillbaka och 7 i frysen så det va det värt;) är idag gravid i v11 på första återföringen. Jobbade hela tiden utom dagen för äggplock. Fick bemfola 300 sista dgrna men jag är 37 så behövdes väl :)

Stort lycka till!
  • Linsir

Hej tjejer!

Jag var väldigt uppsvullen i buken och hade ont mestadels i höger äggstock så att det var svårt att sitta den sista tiden innan ÄP, men jag hade Bemfola 300IE vilket troligen behövdes eftersom jag är 40 och endast fick 5 ägg.
  • mrsalpha
    Frax skrev 2018-06-03 14:17:29 följande:
    Jag hade eg inga bivärkningar tänker jag men ju längre tiden gick med sprutor ju mer kändes det ju i äggstockarna. Kände mig verkligen som en värphöna och hade en mentalbild av att äggen hängde i klasar där inne haha. Det kände så, varje steg sista dagarna va som om ngn slog mig i magen på ett oskönt sätt. Försökte mig på att rida första veckan men det gick inte. Men fick ut 16 ägg, 1 tillbaka och 7 i frysen så det va det värt;) är idag gravid i v11 på första återföringen. Jobbade hela tiden utom dagen för äggplock. Fick bemfola 300 sista dgrna men jag är 37 så behövdes väl :)

Stort lycka till!
    Det är ÄP inom ett par dagar, spännande. Jag trodde inte återinförandet är inom ett par dagar, så jag blev minst sagt "chockad". Idag hade jag omkring sex stycken äggblåsor som svarat bra på den större dosen. Jag kommer vara ledig ons-fre denna veckan, i veckan får man alltså reda på hur många ägg man har också. Spännande. Fick frågan hur jag mår av både läkaren och barnmorskan om jag känner mig nervös eller nedstämd. Jag känner mig glad och förhoppningsfull!

v.11 vad roligt för dig/er, går veckorna fort tycker du? eller långsamt? tänker man på att man är gravid eller tänker man inte på det alls?

må väl!
  • Marcellan

Hej tjejer!

Jag har känt mig ganska uppblåst och tung i magen. Av ena medicinen fick jag oerhört spända bröst. Sen håller det i sig flera dagar efter att man slutat med sprutorna också. Svullnadskänsla, pms-känsla osv. Men ÄP kan ju ge en del känslighet efteråt också så det är svårt att veta vad som är vad.

Nu är det alltså tredje försöket för oss och jag är på sprutdag 5. Menopur 450 ie och synarel. Känner mig trött men vet inte hur mycket som är medicinen och hur mycket som är jobbstress.
  • Frax
    mrsalpha skrev 2018-06-04 16:27:46 följande:

Det är ÄP inom ett par dagar, spännande. Jag trodde inte återinförandet är inom ett par dagar, så jag blev minst sagt "chockad". Idag hade jag omkring sex stycken äggblåsor som svarat bra på den större dosen. Jag kommer vara ledig ons-fre denna veckan, i veckan får man alltså reda på hur många ägg man har också. Spännande. Fick frågan hur jag mår av både läkaren och barnmorskan om jag känner mig nervös eller nedstämd. Jag känner mig glad och förhoppningsfull!

v.11 vad roligt för dig/er, går veckorna fort tycker du? eller långsamt? tänker man på att man är gravid eller tänker man inte på det alls?

må väl!

Härligt! Håller alla tummar för dig!

Tycker veckorna släpat sig fram och går jättelångsamt, vill kännas mer säkert och kunna berätta för alla :) tänker på det ofta, det känns, sen mat man måste undvika, alkohol man måste ljuga ihop anledningar till man inte kan dricka i ett solgassande maj ;) sen är jag svintrött på kvällarna och somnar tidigt och ibland som nu vaknar vid 04.30 :/ men kära ?besvär?.

Du får snart märka själv ;)
  • mrsalpha
    Frax skrev 2018-06-05 04:42:05 följande:
    Härligt! Håller alla tummar för dig!

Tycker veckorna släpat sig fram och går jättelångsamt, vill kännas mer säkert och kunna berätta för alla :) tänker på det ofta, det känns, sen mat man måste undvika, alkohol man måste ljuga ihop anledningar till man inte kan dricka i ett solgassande maj ;) sen är jag svintrött på kvällarna och somnar tidigt och ibland som nu vaknar vid 04.30 :/ men kära ?besvär?.

Du får snart märka själv ;)
    Jag hittar också på saker att göra eller varför inte ett glas till maten. Inte druckit alkohol på veckor, saknar inte det heller, fast är ju ingen stor konsumentare i vanliga fall. Hur många i din krets tänker kollegor, chef, vänner som känner till er resa, eller har du/ni varit helt hemlighetsfulla med denna resa mot ett plus?

förnärvarande har jag väldig symptom av mina sprutor, idag hade jag väldigt ont i äggstockarna, känner mig trött, svullen om magen men även hungrig hela tiden, ömma bröst. Precis lite som vid äl när man väntar den där mensen, den man inte vill se nu på ett par månader om det går vägen.

• Frax
    mrsalpha skrev 2018-06-05 17:05:53 följande:

Jag hittar också på saker att göra eller varför inte ett glas till maten. Inte druckit alkohol på veckor, saknar inte det heller, fast är ju ingen stor konsumentare i vanliga fall. Hur många i din krets tänker kollegor, chef, vänner som känner till er resa, eller har du/ni varit helt hemlighetsfulla med denna resa mot ett plus?

förnärvarande har jag väldig symptom av mina sprutor, idag hade jag väldigt ont i äggstockarna, känner mig trött, svullen om magen men även hungrig hela tiden, ömma bröst. Precis lite som vid äl när man väntar den där mensen, den man inte vill se nu på ett par månader om det går vägen.

Usch va jobbigt du får tänka att det är för en bra sak :)

Vi har berättat för syster och 6 nära vänner om ivf, Ingen på jobbet och ingen ma & pa. Har ett jobb där jag är rätt fri med tider så det har gått lätt att få till obemärkt.
  • mrsalpha
    Frax skrev 2018-06-08 12:31:25 följande:

Vi har berättat för syster och 6 nära vänner om ivf, Ingen på jobbet och ingen ma & pa. Har ett jobb där jag är rätt fri med tider så det har gått lätt att få till obemärkt.
    mina syskon, svärmor, föräldrar och närmsta vännerna samt mina tre närmsta chefer på jobbet vet om det. Jobbar inom vården och tycker det är värt att berätta för cheferna.

• mrsalpha
    Frax skrev 2018-06-08 12:31:25 följande:

mina syskon, svärmor, föräldrar och närmsta vännerna samt mina tre närmsta chefer på jobbet vet om det. Jobbar inom vården och tycker det är värt att berätta för cheferna.

• Marcellan
    Emsa2017 skrev 2018-06-08 09:44:33 följande:

Hallå alla! Hur går det för er?

För mig ruvas det för första gången och jag är på dag 4 efter insättning. Känns som när jag tog menopur fast mer symptom, förmodligen av Lutinus. Jag är uppblåst, öm i ländrygg och bröst. Var jätteyr första dagen. Är trött och vilar mycket. Haft både molvärk och vassare smärtor. Försöker få dagarna att gå men det går långsamt...
Svar på tråden IVF april 2018