• mrsalpha

IVF april 2018

Hej tjejer!

Vad har/hade ni för biverkningar från hormonsprutorna? jag tar Bemfola 200E och Fyrmemadel 0,25. Dem höjde min dos från 150 E till 200E häromdagen och jag har molande värk i äggstockarna. Har påpekat detta,tydligen helt normalt enligt ÖL.

• mrsalpha
    Frax skrev 2018-06-03 14:17:29 följande:
    Jag hade eg inga bivärkningar tänker jag men ju längre tiden gick med sprutor ju mer kändes det ju i äggstockarna. Kände mig verkligen som en värphöna och hade en mentalbild av att äggen hängde i klasar där inne haha. Det kände så, varje steg sista dagarna va som om ngn slog mig i magen på ett oskönt sätt. Försökte mig på att rida första veckan men det gick inte. Men fick ut 16 ägg, 1 tillbaka och 7 i frysen så det va det värt;) är idag gravid i v11 på första återföringen. Jobbade hela tiden utom dagen för äggplock. Fick bemfola 300 sista dgrna men jag är 37 så behövdes väl :)

Stort lycka till!
    Det är ÄP inom ett par dagar, spännande. Jag trodde inte återinförandet är inom ett par dagar, så jag blev minst sagt "chockad". Idag hade jag omkring sex stycken äggblåsor som svarat bra på den större dosen. Jag kommer vara ledig ons-fre denna veckan, i veckan får man alltså reda på hur många ägg man har också. Spännande. Fick frågan hur jag mår av både läkaren och barnmorskan om jag känner mig nervös eller nedstämd. Jag känner mig glad och förhoppningsfull!

v.11 vad roligt för dig/er, går veckorna fort tycker du? eller långsamt? tänker man på att man är gravid eller tänker man inte på det alls?

må väl!
  • mrsalpha
    Frax skrev 2018-06-05 04:42:05 följande:
    Härligt! Håller alla tummar för dig!

Tycker veckorna släpat sig fram och går jättelångsamt, vill kännas mer säkert och kunna berätta för alla :) tänker på det ofta, det känns, sen mat man måste undvika, alkohol man måste ljuga ihop anledningar till man inte kan dricka i ett solgassande maj ;) sen är jag svintrött på kvällarna och somnar tidigt och ibland som nu vaknar vid 04.30 :/ men kära ?besvär?.

Du får snart märka själv ;)
    Jag hittar också på saker att göra eller varför inte ett glas till maten. Inte druckit alkohol på veckor, saknar inte det heller, fast är ju ingen stor konsumentare i vanliga fall. Hur många i din krets tänker kollegor, chef, vänner som känner till er resa, eller har du/ni varit helt hemlighetsfulla med denna resa mot ett plus?

förnärvarande har jag väldig symptom av mina sprutor, idag hade jag väldigt ont i äggstockarna, känner mig trött, svullen om magen men även hungrig hela tiden, ömma bröst. Precis lite som vid äl när man väntar den där mensen, den man inte vill se nu på ett par månader om det går vägen.

• mrsalpha
    Frax skrev 2018-06-08 12:31:25 följande:
    Usch va jobbigt du får tänka att det är för en bra sak :)

Vi har berättat för syster och 6 nära vänner om ivf, Ingen på jobbet och ingen ma & pa. Har ett jobb där jag är rätt fri med tider så det har gått lätt att få till obemärkt.
    mina syskon, svärmor, föräldrar och närmsta vännerna samt mina tre närmsta chefer på jobbet vet om det. Jobbar inom vården och tycker det är värt att berätta för cheferna.

• mrsalpha
    Frax skrev 2018-06-08 12:31:25 följande:
    Usch va jobbigt du får tänka att det är för en bra sak :)

Vi har berättat för syster och 6 nära vänner om ivf, Ingen på jobbet och ingen ma & pa. Har ett jobb där jag är rätt fri med tider så det har gått lätt att få till obemärkt.
    mina syskon, svärmor, föräldrar och närmsta vännerna samt mina tre närmsta chefer på jobbet vet om det. Jobbar inom vården och tycker det är värt att berätta för cheferna.

Svar på tråden IVF april 2018