• Emsa2017

IVF april 2018

Nu är vi igång. Har tagit Gonal-f under 9 dagar och Orgalutran. Var på mitt andra UL idag och det ser fint ut sa läkaren. Ägguttag blir redan på onsdag så ikväll är det dags att ta ovitriellesprutan. 

Är det någon som går igenom IVF nu och vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF april 2018
  • Anonym (Smultronstället)

Hej, det är mitt första inlägg och vill bara kolla att de funkar. Hehe.

Kika igenom lite trådar men vet än inte hur man hittar här inne. Jag ska inte göra ivf men

Jag och min sambo har försökt i ett år och tre månader. Har bokat tid för undersökning den 27 april. Får se va de säger.

Hade ni lång väntetid till ivf? Mvh

• YKY

Hej Emsa!

Jag är på sprutdag fyra idag, korta protokollet alltså. Jag har Gonal F nu och ska börja med fyremadel också imorgon. Första ultraljudet på fredag.

Det känns som att äggplocket kom snabbt för dig, du kanske är lättstimulerad? Det är min första IVF-cykel, så jag vet inte alls hur min kropp kommer hantera det. Just nu är jag extremt trött, jag vet inte om det beror på Gonal F eller nåt annat. Hur mår du?

• AnHeAx

Hej,
    vi verkar vara synkade. Jag tog också min Ovitrell igår. Äggplock på onsdag :) Hur många äggblåsor hade du? Känns ju i och för sig som det kvittar då de ändå inte kan säga om där finns några ägg. Är det din första IVF?

• Emsa2017
    Anonym (Smultronstället) skrev 2018-04-10 07:27:19 följande:

Hej, det är mitt första inlägg och vill bara kolla att de funkar. Hehe.

Kika igenom lite trådar men vet än inte hur man hittar här inne. Jag ska inte göra ivf men

Jag och min sambo har försökt i ett år och tre månader. Har bokat tid för undersökning den 27 april. Får se va de säger.

Hade ni lång väntetid till ivf? Mvh

Vi har egentligen ett halvårs väntetid till RMC, så vi valde en privat klinik istället:)

27:e april är snart, går fort tills dess:)
  • Emsa2017
    YKY skrev 2018-04-10 07:56:02 följande:

Hej Emsa!

Jag är på sprutdag fyra idag, korta protokollet alltså. Jag har Gonal F nu och ska börja med fyremadel också imorgon. Första ultraljudet på fredag.

Det känns som att äggplocket kom snabbt för dig, du kanske är lättstimulerad? Det är min första IVF-cykel, så jag vet inte alls hur min kropp kommer hantera det. Just nu är jag extremt trött, jag vet inte om det beror på Gonal F eller nåt annat. Hur mår du?

Jag har också varit extremt trött och kissenödig hela tiden. Har också haft lätt för att bli illamående.

Hur tycker du att det är att ta sprutorna?

Det är min första ivf också, jag har haft en dos på 125 och jag tror det är en relativt låg dos. Allt som allt från första sprutade till äggklockan har det tagit 12 dagar.
  • Emsa2017
    AnHeAx skrev 2018-04-10 10:08:24 följande:

Hej,

vi verkar vara synkade. Jag tog också min Ovitrell igår. Äggplock på onsdag :) Hur många äggblåsor hade du? Känns ju i och för sig som det kvittar då de ändå inte kan säga om där finns några ägg. Är det din första IVF?

Ja va kul! Hur mår du inför morgondagen?

Jag är nervös:/

Det är min första ivf. Jag tror att jag har 12 folliklar totalt, men pga endometrios har jag några cystor så det är inte säkert man kommer åt alla folliklar. Du då?
  • Emsa2017
    Emsa2017 skrev 2018-04-10 16:17:15 följande:

Jag har också varit extremt trött och kissenödig hela tiden. Har också haft lätt för att bli illamående.

Det är min första ivf också, jag har haft en dos på 125 och jag tror det är en relativt låg dos. Allt som allt från första sprutdag till ägguttaghar det tagit 12 dagar.

• Emsa2017
    Emsa2017 skrev 2018-04-10 16:17:15 följande:

Det är min första ivf också, jag har haft en dos på 125 och jag tror det är en relativt låg dos. Allt som allt från första sprutade till äggklockan har det tagit 12 dagar.

Sprutdag och ägguttag skulle det ju stå????
  • AnHeAx
    Emsa2017 skrev 2018-04-10 16:19:07 följande:

Ja va kul! Hur mår du inför morgondagen?

Jag är nervös:/

Det är min första ivf. Jag tror att jag har 12 folliklar totalt, men pga endometrios har jag några cystor så det är inte säkert man kommer åt alla folliklar. Du då?

Ja det är lite nervöst hur många ägg det blir, jag har 12 blåsor.

Detta är mitt andra äggplock, förra gången fick jag ut 14 ägg, tre delade sig som de skulle, en blev Hugo 2.5 år, de andra två åkte i frysen men gav inget så nu gör vi ett syskonförsök.

Håller tummarna för oss i morgon! Hoppas du kan sova gott.
  • Anonym (BaKu)

Andra försöket här. Sprutdag 9 och andra UL imorgon. Kör bemfola 150 och Orgalutran. Precis som förra gången.

Första försöket resulterade i 17 ägg, varav 14 var mogna och 7 befruktades. Tyvärr inget som klarade sig till frysen och det vi fick tillbaka fäste aldrig.

Precis som förra gången är jag väldigt illamående och sjukt trött. Har ganska ont också. Ser fram emot äggplock så det kan lindra lite. Men bävar för väntan på testdag då det är den sjukaste väntan jag varit med om.

Svar på tråden IVF april 2018