• Emsa2017

IVF april 2018

Nu är vi igång. Har tagit Gonal-f under 9 dagar och Orgalutran. Var på mitt andra UL idag och det ser fint ut sa läkaren. Ägguttag blir redan på onsdag så ikväll är det dags att ta ovitriellesprutan. 

Är det någon som går igenom IVF nu och vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF april 2018
  • YKY

Idag hade jag mitt andra ultraljud, och det såg fint ut men de är lite oroliga för överstimulering. Jag hade 18 äggblåsor nu, i fredags hade jag tio. Så det blir en frys allt och FET i juni istället. Äggplock på torsdag.

Jag är lite besviken men

1. Vill såklart inte bli sjuk

2. Barnmorskan sa att det är återföring i naturlig cykel med FET som har mest framgång (i levande födda barn)

Jag försöker peppa upp mig till att skynda långsamt. Målet är ju barn, inte bara plus på stickan.

• Ariel85
    YKY skrev 2018-04-16 09:34:22 följande:

Idag hade jag mitt andra ultraljud, och det såg fint ut men de är lite oroliga för överstimulering. Jag hade 18 äggblåsor nu, i fredags hade jag tio. Så det blir en frys allt och FET i juni istället. Äggplock på torsdag.

Jag är lite besviken men

2. Barnmorskan sa att det är återföring i naturlig cykel med FET som har mest framgång (i levande födda barn)

Jag försöker peppa upp mig till att skynda långsamt. Målet är ju barn, inte bara plus på stickan.

Förstår att du är lite besviken. Jag hade också risk för överstimulering och tänkte mycket på det.

Men bra att det är noga och låter kroppen få vila.

Det kommer ni tjäna på i längden, istället för att gradiviteten ska börja med att må dåligt och ha ont. Och inte veta vad som är vad.

Hur mycket gonol-f fick du?

Jag tog 100 i 8 dagar.
  • AnHeAx
    YKY skrev 2018-04-16 09:34:22 följande:

Jag är lite besviken men

Hej,
    förstår att du är besviken, för mig känns alla bakslag enorma. Jag hade också upp emot 18 blåsor vid äggplock men insättning senare idag (!) så lite konstigt tycker jag att det låter, men man få lita på de som kan detta. Lycka till på torsdag :)
  • YKY
    Ariel85 skrev 2018-04-16 10:21:25 följande:

Förstår att du är lite besviken. Jag hade också risk för överstimulering och tänkte mycket på det.

Men bra att det är noga och låter kroppen få vila.

Det kommer ni tjäna på i längden, istället för att gradiviteten ska börja med att må dåligt och ha ont. Och inte veta vad som är vad.

Hur mycket gonol-f fick du?

Jag tog 100 i 8 dagar.

Jag tar 125 och det är sprutdag 10 idag. Jag ska ta idag också och sen ägglossningsspruta imorgon.
  • YKY
    AnHeAx skrev 2018-04-16 10:42:33 följande:

Hej,

förstår att du är besviken, för mig känns alla bakslag enorma. Jag hade också upp emot 18 blåsor vid äggplock men insättning senare idag (!) så lite konstigt tycker jag att det låter, men man få lita på de som kan detta. Lycka till på torsdag :)

Lycka till vid insättningen!

Jag gissar att vätskan han såg samlas var med i bedömningen också, inte bara antalet äggblåsor. Han verkade avväga lite fram och tillbaka, så hade jag legat på hade jag kanske kunnat få till insättning nu ändå. Men jag lät honom tänka klart och var neutral. Jag känner att nu i första IVF-omgången följer jag vad de säger till punkt och pricka och ser vad det ger för resultat.

Men känns tungt att insättning antagligen blir i mitten av juni nu, eftersom de vill ha en cykel mellan.
  • AnHeAx

Hej tjejer.

Hur har det gått för er idag?

För mig gick det ganska dåligt:( Av sex befruktade ägg var där bara ett som var godkänt, men inte jättebra. Det är insatt nu men jag har inte speciellt mycket hopp. Lär väll bli en ny runda med äggplock igen...

Hoppas jag får höra lite solskenshistorier från er nu :)

• Anonym (BaKu)

Hemma igen efter äggplock. Var jobbigare den här gången. Gjorde mer ont och jag mår fortfarande rätt illa. Resultatet var 20 ägg. Är förvånad för trodde det skulle bli färre än förra gången, men istället blev det fler. Nu är det soffläge och jag försöker att koppla av. Men har risk för överstimulering och det känns ju självklart nervös. Imorgon ringer de angående befruktade ägg och ett första beslut ska tas om jag får ET nu eller om det blir totalfrys. Om de inte beslutar totalfrys imorgon så kan ju det fortfarande ske beroende på hur läget utvecklar sig för mig.

• Filidutter
    AnHeAx skrev 2018-04-16 14:47:43 följande:

Hej tjejer.

Hur har det gått för er idag?

För mig gick det ganska dåligt:( Av sex befruktade ägg var där bara ett som var godkänt, men inte jättebra. Det är insatt nu men jag har inte speciellt mycket hopp. Lär väll bli en ny runda med äggplock igen...

Hoppas jag får höra lite solskenshistorier från er nu :)

Håller tummarna för dig, det kan ju bli toppen ändå!

Insättning idag för mig gick kanon! 1 toppen som de satte in och 2 eller 3 också jättebra till frys imorgon. Känns positivt! Nu är det bara att vänta till 30/4...
  • Emsa2017
    Anonym (BaKu) skrev 2018-04-16 16:14:48 följande:

Hemma igen efter äggplock. Var jobbigare den här gången. Gjorde mer ont och jag mår fortfarande rätt illa. Resultatet var 20 ägg. Är förvånad för trodde det skulle bli färre än förra gången, men istället blev det fler. Nu är det soffläge och jag försöker att koppla av. Men har risk för överstimulering och det känns ju självklart nervös. Imorgon ringer de angående befruktade ägg och ett första beslut ska tas om jag får ET nu eller om det blir totalfrys. Om de inte beslutar totalfrys imorgon så kan ju det fortfarande ske beroende på hur läget utvecklar sig för mig.

Skönt att ha det gjort! Håller mina tummar för att du inte ska behöva bli överstimulerad och för befruktade ägg :)

Vila dig så länge, viktigt att ta hand om sig själv:)
Svar på tråden IVF april 2018