• Emsa2017

IVF april 2018

Nu är vi igång. Har tagit Gonal-f under 9 dagar och Orgalutran. Var på mitt andra UL idag och det ser fint ut sa läkaren. Ägguttag blir redan på onsdag så ikväll är det dags att ta ovitriellesprutan. 

Är det någon som går igenom IVF nu och vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF april 2018
  • Emsa2017
    Anonym (BaKu) skrev 2018-04-19 12:46:59 följande:

Visst är det! Den här tiden är helt klart den längsta i hela den här resan... Vi är på dag 1...

Det går så långsamt, dessutom är jag sjuk oxå. Skulle vara bättre att vara på jobbet och tänka på annat:)

Jobbig tid eftersom att man ibland är superglad för att det ska gå och ibland helt nere för att det redan har misslyckats :/

Hyr mår du?
  • Anonym (BaKu)
    Emsa2017 skrev 2018-04-19 12:57:07 följande:

Det går så långsamt, dessutom är jag sjuk oxå. Skulle vara bättre att vara på jobbet och tänka på annat:)

Jobbig tid eftersom att man ibland är superglad för att det ska gå och ibland helt nere för att det redan har misslyckats :/

Hyr mår du?

Är lätt överstimulerad så har mått ganska dåligt. Men det känns som det börjar vända nu. Men är också hemma.
  • Wishful
    Emsa2017 skrev 2018-04-19 12:12:15 följande:

Vad jobbigt det är att vänta och då är jag bara på ruvardag 4 :/

Jag är på ruvardag 3 och tycker också väntan är jobbig. Man vill så gärna veta hur det gått - och att det har gått vägen!
  • Emsa2017
    Wishful skrev 2018-04-19 14:32:16 följande:

Jag är på ruvardag 3 och tycker också väntan är jobbig. Man vill så gärna veta hur det gått - och att det har gått vägen!

Ja eller hur, vill snabbspola men ändå inte:)

Räknar man förresten ET som ruvardag 0 eller ruvardag 1?
  • Frax

Har läst mkt som skrivs och det slår mig hur olika våra kroppar påverkas av hela processen, tänkte dela med mig av min upplevelse:

Detta är vår första IVF, de hittar inga tydliga fel men möjligen har jag för trånga äggstockar och min man lite för långsamma spermier= inte bästa kombon. Tester och allt gick fint. När det va dags för spolning av äggstockarna så kände jag för att hoppa av.. Hade läst om hur andra haft det plättlätt men det visade sig att jag är ca 1 på 10 som reagerar kraftigt. Mådde fruktansvärt illa och höll på att svimma, ont gjorde det med. Så jag fick stanna drygt en timme och ära smörgås och dricka saft innan de släppte iväg mig. Om jag reagerae så här på en spolning hur katten ska jag då klara en graviditet?! Men doktorn sa att det inte finns bgn koppling. Sen började sprutorna och eftersom jag inte är spruträdd så gick det bra. La inte så mkt tankar på det utan gjorde det bara. Första sprutan va inga problem den andra kunde ha varit vassare i nålen och sved lite men gör ju eg inte ont. Rider mkt så hade mkt frågor kri g ridningen. Men det gav sig själv, gick inte att rida efter ca 1 v det gjorde ju ont. Fick 200 i dos fram till första ultraljudet, höjde till 225 i 2 dgr sen ultraljud igen på en fre, höjde till 300 2dgr sen ägglossningsspruta (skedde på middag hos vänner fick smita in på toan på exakt klockslag men ingen misstänkte ngt). På mån äggplock. Rätt less vid det laget. Jobbigt att gå för det gjorde ?ont? som blåmärken som ngn trycker på ivarje steg. Kissa gjorde jag jämt oxå, gör jag ifs fortfarande.. vid äggplock tog de ut 18 ägg. IGEN blev jag illamående och höll på att svimma. Helt sjukt har inte lågt blodtryck el att jag ngnsin svimmat men min kropp verkar inte gilla när man pillar på minaäggstockar! Skönt när det var klart! Snålades med morfinet eftersom jag mådde illa men fick syrgas och det gjorde susen! Resten av dagen låg jag på soffan. Dagen efter jobbade jag igen och då gick vi 15000 steg runt halva stan. Va inte superskönt men gick bra. Ons ET- häftigt! Sen dess har det gått 8 dgr och äggstockarba har sen 2-3 dgr kännts normala igen. Ska rida igeb imorgon-längtar! Frågade mindoktor om det och hon sa att för ägget kan du träna som du vill det är äggstockarna som kan vrida sig men att hon under sina 24åraldrig sett det. Och att folk är så rädda av sig helt i onödan. Kanon exakt vad jag ville höra! Sen är det tabletter som ska in i fiffi 3 ggr om dagen. Tycker inte det är så farligt utan lite skönt att få påverka lite.. ha en rutin när man väntar! Sen kletigt, ja men igen med trosskydd så går väl det bra med! Liteläskigt ibörjan då jag va rädd att peta på ägget men det ska tydligeb inte gå.. :) har lite ont i brösten annars inga symptom eg. fick brev hem om att vi fick 7 ägg till frysen vilket verkligen va över förväntan ävenom det ju inte är ngn garanti så känns detbättre nu än för 2 mån sen då allt va nytt och läskigt. Nu släpar vi oss fram till testdag ons. Ska ha mens på mån.. tortyr.. ska inte tjuvtesta tror jag, vill leva på hoppet.. kram på er alla! Skriv gärna era hostorier det är så skönt att läsa om andra som går igenom liknande. Kram!

• Wishful
    Emsa2017 skrev 2018-04-19 17:02:56 följande:

Ja eller hur, vill snabbspola men ändå inte:)

Räknar man förresten ET som ruvardag 0 eller ruvardag 1?

ET ruvardag 0. Fast folk verkar räkna lite olika.
  • YKY

Jag hade mitt första äggplock igår och det gick jättebra! Den delen som gjorde mest ont var där de skulle sätta ingången till morfinet, för mina vener ville inte alls vara med. Men två barnmorskor och en narkossjuksköterska senare så satt den i handen! Alla var jättegulliga och positiva. Äggplocket var nästan mysigt tyckte jag, nedsläckt, lite morfin, värmekudde och andningsövningar. :)

Det blev 11 ägg som de kör ICSI med. Vi får veta onsdag nästa vecka vad som ev går till frysen. Det är en helfrys eftersom de var rädda för överstimulering. Efteråt blev jag lite ledsen när jag hörde instruktionen för min rumskamrat inför hennes färska insättning, så min sambo och sen barnmorskan fick trösta lite.

• Filidutter

Hur mår ni alla som har test dag ca 30/4? Jag mår bra, spända bröst, svullen och svajigt humör och till och från lite svag mensvärk. Kan ju betyda precis vad som!! Dryyyyg väntan!!

• Ariel85
    Filidutter skrev 2018-04-20 20:37:14 följande:

Hur mår ni alla som har test dag ca 30/4? Jag mår bra, spända bröst, svullen och svajigt humör och till och från lite svag mensvärk. Kan ju betyda precis vad som!! Dryyyyg väntan!!

Jag har testdag 27/4. Dag 9 för mig, idag lördag dag 10.

Mina bröst har slutat ömma, men det var ungefär när ovitrellen gick ur kroppen. Nu har jag nästan inte haft några symtom annat än molvärk och igår började äggstockarna värka igen. Humöret har varit det värsta ever, typ bad pms. Pratade med kliniken som sa att en del kan bli nästan deprimerade av vaggisarna, check på den.

Men det börjar bli bättre nu.

Känner av balanssinnet lite, typ när jag åker rulltrappa eller ska kliva över en tröskel till en butik så är det som att jag missar steget, tar i för högt.

Nu är klockan 3 på natten och illamåendet är här.

Jag vågar nog tro att denna behandling har lyckats.

Trevlig helg allihop.
  • Emsa2017
    Ariel85 skrev 2018-04-21 03:36:30 följande:

Jag har testdag 27/4. Dag 9 för mig, idag lördag dag 10.

Mina bröst har slutat ömma, men det var ungefär när ovitrellen gick ur kroppen. Nu har jag nästan inte haft några symtom annat än molvärk och igår började äggstockarna värka igen. Humöret har varit det värsta ever, typ bad pms. Pratade med kliniken som sa att en del kan bli nästan deprimerade av vaggisarna, check på den.

Men det börjar bli bättre nu.

Känner av balanssinnet lite, typ när jag åker rulltrappa eller ska kliva över en tröskel till en butik så är det som att jag missar steget, tar i för högt.

Nu är klockan 3 på natten och illamåendet är här.

Jag vågar nog tro att denna behandling har lyckats.

Trevlig helg allihop.

Wow! Håller tummarna:)

Själv har jag bara symtom från lutinus, ingenting nytillkommet. Dryg väntan till testdag !!
Svar på tråden IVF april 2018