• Emsa2017

IVF april 2018

Nu är vi igång. Har tagit Gonal-f under 9 dagar och Orgalutran. Var på mitt andra UL idag och det ser fint ut sa läkaren. Ägguttag blir redan på onsdag så ikväll är det dags att ta ovitriellesprutan. 

Är det någon som går igenom IVF nu och vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF april 2018
  • AnHeAx

Nu hat jag testat. Det var negativt som jag misstänkte, komiskt nog kom det dessutom blod i morse när jag kissade.

Väldigt besviken men på något sätt känns det skönt att äntligen få svar. Vi har två försök kvar så det är väl bara till att försöka igen.

Så roligt att högra att det gått så bra för många, det ger mig hopp inför framtiden :) Lycka till alla!

Kram

• Wishful
    AnHeAx skrev 2018-04-27 06:19:10 följande:

Nu hat jag testat. Det var negativt som jag misstänkte, komiskt nog kom det dessutom blod i morse när jag kissade.

Väldigt besviken men på något sätt känns det skönt att äntligen få svar. Vi har två försök kvar så det är väl bara till att försöka igen.

Så roligt att högra att det gått så bra för många, det ger mig hopp inför framtiden :) Lycka till alla!

Kram

Vad tråkigt att det inte gick vägen men ge inte upp! Önskar dig all lycka till.

Kram
  • Ariel85

Hej. Har inte varit så aktiv i tråden på några dagar. Haft ont i äggstockarna och var inne på kontroll för en vecka sedan. Hade en blödning på äggstocken efter ägguttaget.

Kliniken gjorde också då ett test och jag plussade!

Gått runt i några dagar nu och varit väldigt glad.

Igår kväll fick jag blod på pappret och imorse när jag skulle ta lutinius var det brunt på pinnen.

Ska in till kliniken idag kl 13 på kontroll.

Är jätte ledsen och rädd.

Grattis till alla som plussat i tråden.

• Emsa2017
    AnHeAx skrev 2018-04-27 06:19:10 följande:

Kram

Det var tråkigt att höra, men samtidigt som du säger, skönt att få svar. Det är lätt att säga, men det är snart din tur.

Själv är jag rädd för att få missfall igen, så kan inte riktigt glädjas ännu åt mitt plus.
  • Emsa2017
    Ariel85 skrev 2018-04-27 08:55:28 följande:

Hej. Har inte varit så aktiv i tråden på några dagar. Haft ont i äggstockarna och var inne på kontroll för en vecka sedan. Hade en blödning på äggstocken efter ägguttaget.

Igår kväll fick jag blod på pappret och imorse när jag skulle ta lutinius var det brunt på pinnen.

Det låter inte kul, har du fortfarande ont?

Grattis till ditt plus:) Hoppas allt går bra på kontrollen.
  • Ariel85
    Emsa2017 skrev 2018-04-27 09:38:19 följande:

Det låter inte kul, har du fortfarande ont?

Grattis till ditt plus:) Hoppas allt går bra på kontrollen.

Inte ont nu, ingen mensvärk. Men inatt hade jag ont på äggstockarna.

Känns så himla jobbigt med denna oro bara, att inte veta och återigen bara vänta.

Har aldrig haft missfall så har inget att relatera till heller.
  • Wishful
    Ariel85 skrev 2018-04-27 08:55:28 följande:

Usch låter jobbigt. Hoppas du mår bättre nu. Jag håller tummarna för att allt ser bra ut på kontrollen idag!
  • YKY

Igår fick vi hem den slutliga rapporten på hur många embryon som gick till frys, och det blev 8 st. De sista två utvecklades alltså till blastocyster till dag 6. Känns så bra, av 11 ägg fick vi 8 blastocyster!

• Ariel85
    YKY skrev 2018-04-27 12:43:17 följande:

Igår fick vi hem den slutliga rapporten på hur många embryon som gick till frys, och det blev 8 st. De sista två utvecklades alltså till blastocyster till dag 6. Känns så bra, av 11 ägg fick vi 8 blastocyster!

Oj, herregud vilket bra resultat!

Va roligt!
  • Anonym (BaKu)

Vi fick precis veta att inget av våra 7 befruktade klarade sig till frysen. Samma som förra gången. Nu står allt hopp till det i magen, men känns ärligt talat helt hopplöst nu...

Svar på tråden IVF april 2018