• Emsa2017

IVF april 2018

Nu är vi igång. Har tagit Gonal-f under 9 dagar och Orgalutran. Var på mitt andra UL idag och det ser fint ut sa läkaren. Ägguttag blir redan på onsdag så ikväll är det dags att ta ovitriellesprutan. 

Är det någon som går igenom IVF nu och vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF april 2018
  • YKY

Idag så ringde Sahlgrenska om utvecklingen av våra embryon. De fryser ner sex stycken blastocyster! Av elva ägg! Jag är så glad så jag vet inte vad jag ska göra med det. De fryser allt eftersom de var rädda att jag skulle bli överstimulerad, så FET blir i juni. Det känns helt plötsligt väldigt bra chanser att bli gravida i år!

Jag fick mens igår, femte dagen efter äggplock. Nu väntar vi en cykel och sätter in i nästa naturliga cykel alltså. Ser fram emot det!

• Wishful
    YKY skrev 2018-04-25 09:36:20 följande:

Idag så ringde Sahlgrenska om utvecklingen av våra embryon. De fryser ner sex stycken blastocyster! Av elva ägg! Jag är så glad så jag vet inte vad jag ska göra med det. De fryser allt eftersom de var rädda att jag skulle bli överstimulerad, så FET blir i juni. Det känns helt plötsligt väldigt bra chanser att bli gravida i år!

Jag fick mens igår, femte dagen efter äggplock. Nu väntar vi en cykel och sätter in i nästa naturliga cykel alltså. Ser fram emot det!

Härligt! Vilket fantastiskt resultat!
  • Emsa2017

Plussade idag, 3 dagar innan testdag!

Håller alla tummar att mensen inte dyker upp nu.

Hoppas hoppas:)

• AnHeAx
    Emsa2017 skrev 2018-04-25 18:46:41 följande:

Ååå Grattis till dig också! Så härligt med så många positiva besked. Nästan så jag inte vågar testa, rädd för beskedet....
  • Emsa2017
    AnHeAx skrev 2018-04-25 19:18:03 följande:

Ååå Grattis till dig också! Så härligt med så många positiva besked. Nästan så jag inte vågar testa, rädd för beskedet....

Håller mina tummar för dig:)
  • Wishful
    Emsa2017 skrev 2018-04-25 18:46:41 följande:

Grattis!! Håller tummarna för att allt går bra.
  • Emsa2017
    Wishful skrev 2018-04-25 20:13:25 följande:

Grattis!! Håller tummarna för att allt går bra.

Tack och grattis till dig med !!
  • AnHeAx
    Emsa2017 skrev 2018-04-25 19:22:39 följande:

Håller mina tummar för dig:)

Tack :)

Men hade inte vi ET samma dag? Dvs 16/4? Då bör jag kunna få ett sanningsenligt svar fredag morgon!?
  • Wishful
    Emsa2017 skrev 2018-04-25 20:19:17 följande:

Tack och grattis till dig med !!

Tack.
  • Emsa2017
    AnHeAx skrev 2018-04-25 20:32:26 följande:

Tack :)

Men hade inte vi ET samma dag? Dvs 16/4? Då bör jag kunna få ett sanningsenligt svar fredag morgon!?

Jo det hade vi :) med blastocyst! :)

Hormonnivåerna är ju olika, så jag säger varken bu eller bä:)
Svar på tråden IVF april 2018