• Emsa2017

IVF april 2018

Nu är vi igång. Har tagit Gonal-f under 9 dagar och Orgalutran. Var på mitt andra UL idag och det ser fint ut sa läkaren. Ägguttag blir redan på onsdag så ikväll är det dags att ta ovitriellesprutan. 

Är det någon som går igenom IVF nu och vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF april 2018
  • AnHeAx
    Wishful skrev 2018-04-17 08:27:49 följande:

Hoppar in här. Vi är inne på vårt andra försök. Hade äggplock i onsdags och de fick ut 10 mogna ägg. 6 av dem blev befruktade. Ett återfördes igår. Ett har frysts och resten odlas vidare till idag då de utvecklades lite långsamt. Jag håller tummarna för att kanske ett till ska klara sig till frys.

Välkommen, så rolig med en till som är i samma fas! Och grattis till ditt fina resultat :)

I vilken del av Sverige håller du till?
  • Wishful

Hoppar in här. Vi är inne på vårt andra försök. Hade äggplock i onsdags och de fick ut 10 mogna ägg. 6 av dem blev befruktade. Ett återfördes igår. Ett har frysts och resten odlas vidare till idag då de utvecklades lite långsamt. Jag håller tummarna för att kanske ett till ska klara sig till frys.

AnHeAx skrev 2018-04-17 08:51:20 följande:

Välkommen, så rolig med en till som är i samma fas! Och grattis till ditt fina resultat :)

I vilken del av Sverige håller du till?

Tack. Håller till i Stockholm, du?

Jag håller tummarna för att det går bra för oss alla. Väntan är verkligen olidlig..
  • Filidutter

[quote=78640368][quote-nick]AnHeAx skrev 2018-04-17 07:46:20 följande:[/quote-nick]Tack! Ja jo det finns ju en chans och hoppet har inte övergivit mig.

Så roligt för dig, grattis till det fina resultatet. Ja, 30/4 är verkligen en milstolpe för oss.

Var i Malmö får du din behandling? Vi valde till slut Nordic IVF i Limhamn.[/quot

Vi får tänka positivt allihopa så blir det nog bra .

Jag är på samma!

• Wishful
    Ariel85 skrev 2018-04-16 20:31:32 följande:

Skönt med 3 i frysen också. Vi fick två, fick svar idag att de andra två inte höll nivån för frysning.

Blir lite stressad också för vi har bara spermier till en omgång ivf till sedan inga mer.

Försöker att inte tänka på det och hålla mig harmonisk.

Men inte lätt med dessa Lutinius som ger mig typ pms.

Kollade en komedi i helgen och både grät och skrattade samtidigt helt hysteriskt. Min dotter på 5 år såg helt chockad ut ;)

Vi fick ett ägg till frysen. De skulle odla vidare några till idag och jag hoppas verkligen något mer klarade sig till frys. Jag känner mig också stressad över att vi bara har spermier till en omgång IVF till.
  • Ariel85
    Wishful skrev 2018-04-17 16:54:56 följande:

Vi fick ett ägg till frysen. De skulle odla vidare några till idag och jag hoppas verkligen något mer klarade sig till frys. Jag känner mig också stressad över att vi bara har spermier till en omgång IVF till.

Hoppas för er skull också.

Har ni också fått gjort pesa? Stopp i sädesledarna?
  • Emsa2017
    AnHeAx skrev 2018-04-17 07:42:27 följande:

God morgon.

Jag hade en liten blödning i gårkväll, vad tror ni, kan det blir så efter insättning?

Hur mår ni idag? Det sägs att man kommer vara svullen i ca 2 veckor men det börjar bli lite drygt nu, känns som jag är gravid men ändå inte....

Jag har samma känsla nu som när jag har kissat och fått negativt på stickan men tänker att "jag kanske testade för tidigt" och ger det några dagar till innan man testar igen. Ni vet det där lilla hoppet som inte överger en förrän man blir överbevisad, i form av en blodröd och smärtsam vecka. Men jag har ändå det där lilla hoppet och HJÄLP vad mycket jag hoppas. Detta var mycket tuffare än vad jag hade kunnat tro.

En blödning är nog vanligt, tänker att man har väldigt känsliga slemhinnor efter äggplock och allt.

Tänker att det är för tidigt för att vara ett dåligt tecken

Känner igen mig med svullnaden, det är värst på natten, blir kissenödig och kan bara ligga på rygg :)
  • Ariel85
    Emsa2017 skrev 2018-04-17 18:22:13 följande:

En blödning är nog vanligt, tänker att man har väldigt känsliga slemhinnor efter äggplock och allt.

Tänker att det är för tidigt för att vara ett dåligt tecken

Känner igen mig med svullnaden, det är värst på natten, blir kissenödig och kan bara ligga på rygg :)

Man kan få en blödning av att blaston/ägget fäster. Nidationsblödning. Inget konstigt.

Det finns inget som gör att detta är nånting negativt nu.

Var också svullen de första dagarna och såg ut att vara i fjärde månaden. Det är dock helt borta nu.

Så nu känner jag typ ingenting istället och blir lite nervös av det. Alltid är det något ;)
  • Wishful
    Ariel85 skrev 2018-04-17 17:57:42 följande:

Hoppas för er skull också.

Har ni också fått gjort pesa? Stopp i sädesledarna?

Det har vi. Fast inför stamcellsbehandling. Min man var så sjuk innan stamcellstransplantationen att det var enda sättet.
  • Ariel85
    Wishful skrev 2018-04-17 19:57:21 följande:

Det har vi. Fast inför stamcellsbehandling. Min man var så sjuk innan stamcellstransplantationen att det var enda sättet.

Ja förstår. Kul att pesa fungerade.

Var helt överlycklig när vi hittade våra.

Hoppas ni får ett fint plus snart!
  • Ariel85
    Wishful skrev 2018-04-17 08:27:49 följande:

Såg nu att det är ert andra försök och att du också bor i Stockholm. Kul.

Får jag fråga hur första ivfen gav för resultat. Med ägg och sådär. Fick ni någon till frysen då?

Förstår att ni är lite stressade eftersom ni precis som vi inte har så mycket spermier.

Gjorde ni icsi på era? Det gjorde vi.
Svar på tråden IVF april 2018