IVF april 2018
Hej,
vi verkar vara synkade. Jag tog också min Ovitrell igår. Äggplock på onsdag :) Hur många äggblåsor hade du? Känns ju i och för sig som det kvittar då de ändå inte kan säga om där finns några ägg. Är det din första IVF?
Hej,
vi verkar vara synkade. Jag tog också min Ovitrell igår. Äggplock på onsdag :) Hur många äggblåsor hade du? Känns ju i och för sig som det kvittar då de ändå inte kan säga om där finns några ägg. Är det din första IVF?
Ja va kul! Hur mår du inför morgondagen?
Jag är nervös:/
Det är min första ivf. Jag tror att jag har 12 folliklar totalt, men pga endometrios har jag några cystor så det är inte säkert man kommer åt alla folliklar. Du då?
Var i landet befinner ni er? Själv går jag på privat klinik i Malmö.
Ja, jag kör på med Lutinus. Jag vet inte om det är det som påverkar mig men jag är svullen i magen, ömmande bröst, huvudvärk och trött sedan äggplock, kanske inte så konstigt med tanke på alla hormoner man har stoppat i sig på olika sätt.
Väntan fram till 1 maj då man får göra gravtest känns VÄLDIGT lång (förutsatt att något ägg överlever så vi får insättning på måndag)
Ja verkligen utspritt :)
Jag fick mail nu, bara fyra ägg har börjat dela sig... hoppas de klarar sig till på måndag.
Man blir ju lite störd när man håller på med det här men jag kollade när BF skulle vara om man hade äggplock i onsdags.... 1 januari 2019 hehe hoppas inte den lilla/e kommer tidigt. Ja jag vet att jag inte borde hoppas och tänka så långt fram men jag kan lixom inte hjälpa det :)
Hej!
Ni verkar vara i samma fas som mig, får jag hänga med?! Har 8 befruktade ägg, varav ett förhoppningsvis sätts in imororgon!! Så spännande!!
Sov gott i natt allesammans. I morgon är en stor dag!
Idag hade jag mitt andra ultraljud, och det såg fint ut men de är lite oroliga för överstimulering. Jag hade 18 äggblåsor nu, i fredags hade jag tio. Så det blir en frys allt och FET i juni istället. Äggplock på torsdag.
Jag är lite besviken men
1. Vill såklart inte bli sjuk
2. Barnmorskan sa att det är återföring i naturlig cykel med FET som har mest framgång (i levande födda barn)
Jag försöker peppa upp mig till att skynda långsamt. Målet är ju barn, inte bara plus på stickan.
Hej tjejer.
Hur har det gått för er idag?
För mig gick det ganska dåligt:( Av sex befruktade ägg var där bara ett som var godkänt, men inte jättebra. Det är insatt nu men jag har inte speciellt mycket hopp. Lär väll bli en ny runda med äggplock igen...
Hoppas jag får höra lite solskenshistorier från er nu :)
God morgon.
Jag hade en liten blödning i gårkväll, vad tror ni, kan det blir så efter insättning?
Hur mår ni idag? Det sägs att man kommer vara svullen i ca 2 veckor men det börjar bli lite drygt nu, känns som jag är gravid men ändå inte....
Jag har samma känsla nu som när jag har kissat och fått negativt på stickan men tänker att "jag kanske testade för tidigt" och ger det några dagar till innan man testar igen. Ni vet det där lilla hoppet som inte överger en förrän man blir överbevisad, i form av en blodröd och smärtsam vecka. Men jag har ändå det där lilla hoppet och HJÄLP vad mycket jag hoppas. Detta var mycket tuffare än vad jag hade kunnat tro.
Hoppar in här. Vi är inne på vårt andra försök. Hade äggplock i onsdags och de fick ut 10 mogna ägg. 6 av dem blev befruktade. Ett återfördes igår. Ett har frysts och resten odlas vidare till idag då de utvecklades lite långsamt. Jag håller tummarna för att kanske ett till ska klara sig till frys.
Hej på er.
Någon mer som fått lite brunt i trosan? Är på RD 7 idag. Känns lite tidigt med mens redan?! Känner allt och inget nu, vet ej vad som är inbillning, verklighet, hopp eller besvikelse. Utmattande!
Är det någon i tråden som har testat/tjuvtestat och plussat?
Kram på er!
Började få mensvärk igår på rd 7, den håller i men inget mer än så. Det är jobbigt att vänta..
Jag tjuvtestade igår eftermiddag (rd 7 med blastocyst) och fick ett svagt positivt. Lite starkare imorse.
Plussade idag, 3 dagar innan testdag!
Håller alla tummar att mensen inte dyker upp nu.
Hoppas hoppas:)
Håller mina tummar för dig:)
Nu hat jag testat. Det var negativt som jag misstänkte, komiskt nog kom det dessutom blod i morse när jag kissade.
Väldigt besviken men på något sätt känns det skönt att äntligen få svar. Vi har två försök kvar så det är väl bara till att försöka igen.
Så roligt att högra att det gått så bra för många, det ger mig hopp inför framtiden :) Lycka till alla!
Kram
Det blev två streck!!! Hurra!!! Hoppas nu blödning med försvinner så jag kan bli lugn..