• Emsa2017

IVF april 2018

Nu är vi igång. Har tagit Gonal-f under 9 dagar och Orgalutran. Var på mitt andra UL idag och det ser fint ut sa läkaren. Ägguttag blir redan på onsdag så ikväll är det dags att ta ovitriellesprutan. 

Är det någon som går igenom IVF nu och vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF april 2018
  • Emsa2017
    YKY skrev 2018-04-11 12:22:50 följande:

Vad skönt att höra! Vårt första UL är på fredag. Jag försöker tänka realistiskt och förbereda mig på allt, men samtidigt vill man ju ha lite hopp. Svår balansgång!

Hur många ägg fick ni? :)

Det är verkligen en balansgång, ena stunden hoppfull och andra stunden rädsla för att det inte ska gå.

Vi fick ut 14 ägg, men det är ju långt ifrån säkert att alla är mogna och blir befruktade:)

Håller alla tummar nu:)
  • Emsa2017
    Ariel85 skrev 2018-04-11 15:10:25 följande:

Jag tycker att det är skönt att vara igång, men samtidigt mycket känslor samtidigt. Mycket rädsla att det inte ska fungera. Man har liksom alltid haft ivf som den där försäkringen och nog en övertro på det. Nu när man är inne i karusellen förstår man att det inte är lätt och fortfarande mycket som kan gå fel.

I vårt fall är det manlig faktor som gör att vi behlver genomgå detta.

Men fick alla fall tillbaka ett litet 5 dagars embryo idag, plus 2 i frysen och två som vi får svar på senare om de också kan frysas. Så är väldigt lycklig just nu.

Vad spännande, fredag eller måndag.

Wow grattis, va roligt! Önskar dig stort lycka till :)

I vårt fall så är det jag som har endometrios, men man har svårt att förklara varför det är svårt att få barn på egen väg. Slemhinnan kan inflammerad och kan påverka tror dom. Hoppas innerligt att det kommer gå bra:)
  • Ariel85
    Emsa2017 skrev 2018-04-11 15:59:21 följande:

Wow grattis, va roligt! Önskar dig stort lycka till :)

I vårt fall så är det jag som har endometrios, men man har svårt att förklara varför det är svårt att få barn på egen väg. Slemhinnan kan inflammerad och kan påverka tror dom. Hoppas innerligt att det kommer gå bra:)

Tack!

Hade en vän som hade endometrios, de hade försökt länge. Sedan gjorde de ivf och blev med barn på första. Fick sedan barn efter det på naturlig väg.

Du ska se att det kommer gå bra. 14 ägg är jätte bra.

Hoppas du inte har så ont.
  • Anonym (BaKu)
    Emsa2017 skrev 2018-04-11 10:59:52 följande:

Hoppas jag mår lite bättre nu efter ägguttag:) Återföring blir om 2 eller fem dagar. Får reda på det imorgon :)

Håller tummarna för det!

Nu fick vi tid för äggplock, så på måndag är det dags igen. Känns skönt att ha fått ett datum för då vet jag att det närmar sig.
  • Emsa2017
    Anonym (BaKu) skrev 2018-04-11 17:55:48 följande:

Håller tummarna för det!

Nu fick vi tid för äggplock, så på måndag är det dags igen. Känns skönt att ha fått ett datum för då vet jag att det närmar sig.

Skönt med ett datum så att du kan räkna ner

Jag skriver ner alla datum för att sedan kunna bocka av dom. Tror att det hjälper migblitegrann iallafall
  • AnHeAx
    Emsa2017 skrev 2018-04-10 19:48:14 följande:
    Håller också tummarna för oss imorgon

Va härligt att det blev en Hugo!!:)
    Hej,
    hur har det gått för dig? Jag fick precis mail, 5 befruktade ägg av 6. Jag var lite nervös eftersom på 13 blåsor fick vi bara ut just 6 ägg. Men 5 befruktade känns lovande.
    Jag är fortfarande groggy sedan äggplocket, det gjorde inte ont men det där morfinet slog ut mig totalt, sov hela dagen igår.
    Återföring är planerat till på måndag men kan ske redan på lördag.
  • Anonym (BaKu)
    AnHeAx skrev 2018-04-12 11:57:36 följande:

Hej,

hur har det gått för dig? Jag fick precis mail, 5 befruktade ägg av 6. Jag var lite nervös eftersom på 13 blåsor fick vi bara ut just 6 ägg. Men 5 befruktade känns lovande.

Jag är fortfarande groggy sedan äggplocket, det gjorde inte ont men det där morfinet slog ut mig totalt, sov hela dagen igår.

Härligt! Låter som ett bra resultat. Håller tummarna!
  • Ariel85

Jag fick som sagt ut 11 ägg 9 mogna och 5 befruktades. Har en i mig och två i frysen, väntar på att få svar om de andra 2 senare.

Men hur mår ni andra efter äggplocket? Jag gjorde mitt för 6 dagar sedan och har fortfarande ont och svullen. De första dagarna kunde jag inte gå. Är fortfarande hemma från jobbet.

Men det kanske är olika.

• Emsa2017
    AnHeAx skrev 2018-04-12 11:57:36 följande:

Hej,

Hej, det låter som att vi har återföring samma dag:)

Tyckte inte heller att ägguttaget gjorde ont, Det värsta var nog bara nervositeten innan det var dags. Men dom är ju väldigt duktiga:)

5 befruktade är ju jättebra, jag fick 7 befruktade, hoppas på fina blastocyster på måndag:) Kul att vi är i samma fas:)
  • Emsa2017
    Ariel85 skrev 2018-04-12 13:32:51 följande:

Jag fick som sagt ut 11 ägg 9 mogna och 5 befruktades. Har en i mig och två i frysen, väntar på att få svar om de andra 2 senare.

Men hur mår ni andra efter äggplocket? Jag gjorde mitt för 6 dagar sedan och har fortfarande ont och svullen. De första dagarna kunde jag inte gå. Är fortfarande hemma från jobbet.

Men det kanske är olika.

Åh spännande!

Ush då, men bra att du är hemma och vilar upp dig:)

Jag var spänd 2 dagar efteråt, men nu har det släppt
Svar på tråden IVF april 2018