• Ariel85

IVF april 2018

Hej.

Jag följs gärna åt.

Är dock lite före er andra. Har redan gjort mitt äggplock och imorgon är det dags för att få tillbaka ett embryo. Vet ej status än på hur de ser ut eller om vi får några till frysen. Så nervös.

Första gången för mig.

Lycka till med äggplock imorgon.

• Ariel85
    Emsa2017 skrev 2018-04-11 11:04:12 följande:

Åh vad spännande :) Håller mina tummar för dig!

Hur tycker du att det är att gå igenom detta?

Jag upplever det ganska påfrestande psykiskt.. det är nog därför jag ör så trött, men samtidigt skönt att man är igång.

Vi har återföring på fredag eller måndag :)

Jag tycker att det är skönt att vara igång, men samtidigt mycket känslor samtidigt. Mycket rädsla att det inte ska fungera. Man har liksom alltid haft ivf som den där försäkringen och nog en övertro på det. Nu när man är inne i karusellen förstår man att det inte är lätt och fortfarande mycket som kan gå fel.

I vårt fall är det manlig faktor som gör att vi behlver genomgå detta.

Men fick alla fall tillbaka ett litet 5 dagars embryo idag, plus 2 i frysen och två som vi får svar på senare om de också kan frysas. Så är väldigt lycklig just nu.

Vad spännande, fredag eller måndag.
  • Ariel85
    Emsa2017 skrev 2018-04-11 15:59:21 följande:

Wow grattis, va roligt! Önskar dig stort lycka till :)

I vårt fall så är det jag som har endometrios, men man har svårt att förklara varför det är svårt att få barn på egen väg. Slemhinnan kan inflammerad och kan påverka tror dom. Hoppas innerligt att det kommer gå bra:)

Tack!

Hade en vän som hade endometrios, de hade försökt länge. Sedan gjorde de ivf och blev med barn på första. Fick sedan barn efter det på naturlig väg.

Du ska se att det kommer gå bra. 14 ägg är jätte bra.

Hoppas du inte har så ont.
  • Ariel85

Jag fick som sagt ut 11 ägg 9 mogna och 5 befruktades. Har en i mig och två i frysen, väntar på att få svar om de andra 2 senare.

Men hur mår ni andra efter äggplocket? Jag gjorde mitt för 6 dagar sedan och har fortfarande ont och svullen. De första dagarna kunde jag inte gå. Är fortfarande hemma från jobbet.

Men det kanske är olika.

• Ariel85

Spännande tjejer. På måndag återföring.

Och grattis till befruktade ägg.

Har ni också fått Lutinius att använda nu?

• Ariel85
    AnHeAx skrev 2018-04-13 10:32:03 följande:

Var i landet befinner ni er? Själv går jag på privat klinik i Malmö.

Ja, jag kör på med Lutinus. Jag vet inte om det är det som påverkar mig men jag är svullen i magen, ömmande bröst, huvudvärk och trött sedan äggplock, kanske inte så konstigt med tanke på alla hormoner man har stoppat i sig på olika sätt.

Väntan fram till 1 maj då man får göra gravtest känns VÄLDIGT lång (förutsatt att något ägg överlever så vi får insättning på måndag)

Privat klinik i Stockholm ???? då tjejer är vi utspridda på de tre största städerna.

Jag har alla symtom som ni har. Känner mig precis som min tidigare gradivitet (dotter 5 år) men vet ju att det är lutinius som gör det. Men brukar iof ha samma symtom denna period i månaden utan sprutor och tabletter.

Jag har testdag 27 april.(ångest) Vill typ stanna tiden, känns ganska skönt att gå runt och känna sig lite gravid.

Så himla bra att de kommit så långt att de kan sätta en 5 dagars. Hinner ni vila upp er under helgen.
  • Ariel85
    AnHeAx skrev 2018-04-13 12:32:16 följande:

Ja verkligen utspritt :)

Jag fick mail nu, bara fyra ägg har börjat dela sig... hoppas de klarar sig till på måndag.

Man blir ju lite störd när man håller på med det här men jag kollade när BF skulle vara om man hade äggplock i onsdags.... 1 januari 2019 hehe hoppas inte den lilla/e kommer tidigt. Ja jag vet att jag inte borde hoppas och tänka så långt fram men jag kan lixom inte hjälpa det :)

Det är ett bra resultat. Jag kunde inget innan och blev helt chockad när de ringde och sa att 5 var befruktade av 11. Jag var lite naiv och tänkte att man tar väl 11 ägg och så 11 spermier så blir det 11 embryos.

Men förstod sedan att 3 blaso av 5 är jätte bra, väntar på svar om de andra. Läst mycket statistik nu dessa dagar, så är som en uppslagsverk i ivf ;)

Jag har också kollat BF datum, man måste få hoppas. Tror det är bra/positivt.

Vad har ni för diagnoser, om jag får fråga.

Vi har manlig faktor med 0 spermier, så behövde göra en pesa först för att få ut dem.

Var helt förstörd i typ en månad innan jag fick reda på att det fanns spermier.
  • Ariel85
    Emsa2017 skrev 2018-04-13 13:58:30 följande:

Åh va bra din klinik är på att uppdatera dig med mail ! 

Jag har inte hört något från min klinik... men jag håller tummarna för att det blir någon blastocyst i alla fall, förhoppningsvis någon till frysen :)

Känner verkligen att det är gott att ha er att ventilera saker med, finns ju ingen i min närhet som går/har gått igenom detta. 

Det finns ju alla möjligheter för oss som har det lite kämpigt, oavsett manlig eller kvinnlig faktor, det är fascinerande. Jag har endometrios och är nyligen diagnostiserad. Har inga symtom, men däremot tre endometriom på vänster äggstock.

Känner samma sak, skönt att kunna ventilera med andra som gör exakt samma sak samtidigt.

Tycker det är svårt att berätta för andra, känns som att pressen ökar på mig då på något sätt. Vill hålla det hemligt tills jag är mer trygg i det som händer.

Fick ett brev igår att vi har två i frysen nu. Men hade två till som de ska odla på. Ska ringa idag och fråga. Så himla nyfiken. Eller så betydde brevet att det blev bara två i frysen. Och det är jag iof jätte tacksam över.

Har du hört något ännu Emsa2017? Eller antagligen får du kanske reda på det på måndag ET. Så som jag fick.

Vaknar jätte tidigt nu på morgonen, måste vara alla hormoner. På mina papper skrev de att man får graviditetssymtom även om man inte är gravid. Det stämmer ;)
  • Ariel85
    Filidutter skrev 2018-04-15 10:36:30 följande:

Hej!

Ni verkar vara i samma fas som mig, får jag hänga med?! Har 8 befruktade ägg, varav ett förhoppningsvis sätts in imororgon!! Så spännande!!

Klart du får. Bara roligt.

Grattis till 8 befruktade ägg och insättning imorgon.

Är det 3 dagars eller 5 dagars de sätter in?
  • Ariel85
    Filidutter skrev 2018-04-15 14:43:02 följande:

Äpplock i onsdags så efter 5 dagar! Känns positivt! ???? det var någon mer som skulle sätta in imorgon väl?

5 dagars, va roligt.

Ja två st till i tråden har insättning imorgon. Då får du också reda på frysningen imorgon.

Jag ska ringa min klinik imorgon och fråga hur det gick med de sista två.

Har två i frysen och vi har inte så mycket spermier kvar. De vi har är frysta. Blir lite stressad av hela situationen ibland, med äggjakten liksom. Vill ju vara harmonisk och lugn.

Var i Sverige gör du din behandling?
Svar på tråden IVF april 2018