• Anonym (BaKu)

IVF april 2018

Andra försöket här. Sprutdag 9 och andra UL imorgon. Kör bemfola 150 och Orgalutran. Precis som förra gången.

Första försöket resulterade i 17 ägg, varav 14 var mogna och 7 befruktades. Tyvärr inget som klarade sig till frysen och det vi fick tillbaka fäste aldrig.

Precis som förra gången är jag väldigt illamående och sjukt trött. Har ganska ont också. Ser fram emot äggplock så det kan lindra lite. Men bävar för väntan på testdag då det är den sjukaste väntan jag varit med om.

• Anonym (BaKu)
    Emsa2017 skrev 2018-04-10 19:51:03 följande:

Upplevde du att illamåendet och tröttheten släppte efter äggplock?

Tråkigt att höra, men jag önskar er ett Stort lycka till denna gång:)

Ja, inte helt, men var helt klart bättre. Jag reagerade inte lika mycket på Lutinusen. Men en del tycker den är värre.

Har inte läst så noga i tråden, men hur ligger ni till?

Tack detsamma!
  • Anonym (BaKu)
    Emsa2017 skrev 2018-04-11 10:59:52 följande:

Hoppas jag mår lite bättre nu efter ägguttag:) Återföring blir om 2 eller fem dagar. Får reda på det imorgon :)

Håller tummarna för det!

Nu fick vi tid för äggplock, så på måndag är det dags igen. Känns skönt att ha fått ett datum för då vet jag att det närmar sig.
  • Anonym (BaKu)
    AnHeAx skrev 2018-04-12 11:57:36 följande:

Hej,

hur har det gått för dig? Jag fick precis mail, 5 befruktade ägg av 6. Jag var lite nervös eftersom på 13 blåsor fick vi bara ut just 6 ägg. Men 5 befruktade känns lovande.

Jag är fortfarande groggy sedan äggplocket, det gjorde inte ont men det där morfinet slog ut mig totalt, sov hela dagen igår.

Återföring är planerat till på måndag men kan ske redan på lördag.

Härligt! Låter som ett bra resultat. Håller tummarna!
  • Anonym (BaKu)

Hemma igen efter äggplock. Var jobbigare den här gången. Gjorde mer ont och jag mår fortfarande rätt illa. Resultatet var 20 ägg. Är förvånad för trodde det skulle bli färre än förra gången, men istället blev det fler. Nu är det soffläge och jag försöker att koppla av. Men har risk för överstimulering och det känns ju självklart nervös. Imorgon ringer de angående befruktade ägg och ett första beslut ska tas om jag får ET nu eller om det blir totalfrys. Om de inte beslutar totalfrys imorgon så kan ju det fortfarande ske beroende på hur läget utvecklar sig för mig.

• Anonym (BaKu)
    Ariel85 skrev 2018-04-16 19:19:03 följande:

Va roligt med 20 ägg.

Bra att du vilar nu.

Jag blev också dåligt efter mitt äggplock, svimmade 3 gånger samma dag hemma och fick åka till gynakuten på kvällen.

Men blev bra till insättningen, alla fall som det ser ut nu.

Så tråkigt att behöva må då dåligt. Idag är illamåendet bättre, men nu har jag ont. Känns som det gör ont för att de stuckit en. Inte det vanliga svullna äggstockaront. Minns inte att det var så här förra gången. Förra gången var jag på jobbet dagen efter. Idag är jag hemma och ligger i sängen. Har en underbar man dock som stannade hemma från jobbet med mig. Han vågade inte lämna mig ensam och han visste att jag inte skulle klara av att fixa mat till mig själv idag. Känns mycket lättare med honom som hjälper till.
  • Anonym (BaKu)
    Emsa2017 skrev 2018-04-19 12:12:15 följande:

Vad jobbigt det är att vänta och då är jag bara på ruvardag 4 :/

Visst är det! Den här tiden är helt klart den längsta i hela den här resan... Vi är på dag 1...
  • Anonym (BaKu)
    Emsa2017 skrev 2018-04-19 12:57:07 följande:

Det går så långsamt, dessutom är jag sjuk oxå. Skulle vara bättre att vara på jobbet och tänka på annat:)

Jobbig tid eftersom att man ibland är superglad för att det ska gå och ibland helt nere för att det redan har misslyckats :/

Hyr mår du?

Är lätt överstimulerad så har mått ganska dåligt. Men det känns som det börjar vända nu. Men är också hemma.
  • Anonym (BaKu)

Vi fick precis veta att inget av våra 7 befruktade klarade sig till frysen. Samma som förra gången. Nu står allt hopp till det i magen, men känns ärligt talat helt hopplöst nu...

• Anonym (BaKu)
    Emsa2017 skrev 2018-04-27 18:43:32 följande:

Va synd.. jag håller alla mina tummar för att det ska gå bra för er. Är det andra ivf:en?

Tack! Ja det är andra...
    Wishful skrev 2018-04-27 18:49:10 följande:

Håller tummarna för att det ska gå vägen. Räcker med ett guldägg.

Tack så mycket!
  • Anonym (BaKu)
    Ariel85 skrev 2018-04-27 19:23:59 följande:

Förstår att det är tufft, men precis som de andra säger behövs bara ett bra ägg. Precis som naturen egentligen skapat oss.

Jag håller tummarna för dig.

Tänk också på att äggen har det mycket tuffare utanför livmodern än inuti. Många som inte klarar sig till frysen skulle klarat sig inuti livmodern.

Håller tummarna.

Tack så mycket! Långsam väntan nu...
  • Anonym (BaKu)
    Ariel85 skrev 2018-04-28 07:33:36 följande:

Tjejer, hur länge ska ni ta Lutinius?

Jag ska ta mina till vecka 8 (7+0). Då vi har vårt vul på kliniken.

Ska ta fram till testdagen.
  • Anonym (BaKu)
    Frax skrev 2018-04-28 13:15:30 följande:

Jag plussade den 25 och pratade då med kliniken som sa att jag kunde sluta med lutinus direkt. Att de är till för när embrot ska fästa och har de gjort det behövs det inte. Varför sa de så när alla andra här verkar blivit tillsagda att trappa ner med först två och sen en osv. Har en kartong kvar. Har tagit två om dagen bara för att det står här. Kliniken va ja kör veckan ut om du vill. Fattar inte vad som gäller ngn som vet?

Verkar vara lite olika direktiv dels beroende på klinik men också beroende på patienten. Jag har exempelvis en god vän som inte har haft problem med att bli gravid, men däremot fått tidiga missfall. Hon fick ta dem första trisemestern för att minska risken för missfall.

Men jag tror att man ska lyssna på de instruktioner man fått. Däremot så kan nedtrappandet vara en bra idé. Jag fick inte de instruktionerna och slutade därmed tvärt vid förra försöket. Då fick jag en del symtom, bland annat blev jag ganska dålig i magen. Jag vet inte om det stämmer men har hört att det kan bli lite så när man slutar tvärt. Därav nedtrappandet... Jag tänkte testa det denna gången oavsett resultat. Har inte många tabletter att spela på, men ändå...
Svar på tråden IVF april 2018