• Emsa2017

IVF april 2018

Nu är vi igång. Har tagit Gonal-f under 9 dagar och Orgalutran. Var på mitt andra UL idag och det ser fint ut sa läkaren. Ägguttag blir redan på onsdag så ikväll är det dags att ta ovitriellesprutan. 

Är det någon som går igenom IVF nu och vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF april 2018
  • Emsa2017
    AnHeAx skrev 2018-04-16 14:47:43 följande:

Hej tjejer.

Hur har det gått för er idag?

För mig gick det ganska dåligt:( Av sex befruktade ägg var där bara ett som var godkänt, men inte jättebra. Det är insatt nu men jag har inte speciellt mycket hopp. Lär väll bli en ny runda med äggplock igen...

Hoppas jag får höra lite solskenshistorier från er nu :)

Det krävs ju bara ett ägg för att det ska gå:) Hejja ägget!!:)

Har också gjort insättning idag ju, blev tre till frysen. Dock har jag svårt att vara glad.. nu har jag börjat oroa mig för om fröt vill stanna eller inte:/
  • Ariel85
    AnHeAx skrev 2018-04-16 14:47:43 följande:

Hej tjejer.

Hur har det gått för er idag?

För mig gick det ganska dåligt:( Av sex befruktade ägg var där bara ett som var godkänt, men inte jättebra. Det är insatt nu men jag har inte speciellt mycket hopp. Lär väll bli en ny runda med äggplock igen...

Hoppas jag får höra lite solskenshistorier från er nu :)

Håller tummarna för dig. De kan fortfarande inte se innanför hur det ser ut. Ibland säger de att allt ser bra ut och det fäster inte eller är något fel.

Ibland ser det mindre bra ut och blir en gradivitet.

Även om vi kommit långt idag, har vi en bit kvar att förstå om ägg, spermier och celler.

Kul med insättning.
  • Ariel85
    Anonym (BaKu) skrev 2018-04-16 16:14:48 följande:

Hemma igen efter äggplock. Var jobbigare den här gången. Gjorde mer ont och jag mår fortfarande rätt illa. Resultatet var 20 ägg. Är förvånad för trodde det skulle bli färre än förra gången, men istället blev det fler. Nu är det soffläge och jag försöker att koppla av. Men har risk för överstimulering och det känns ju självklart nervös. Imorgon ringer de angående befruktade ägg och ett första beslut ska tas om jag får ET nu eller om det blir totalfrys. Om de inte beslutar totalfrys imorgon så kan ju det fortfarande ske beroende på hur läget utvecklar sig för mig.

Va roligt med 20 ägg.

Bra att du vilar nu.

Jag blev också dåligt efter mitt äggplock, svimmade 3 gånger samma dag hemma och fick åka till gynakuten på kvällen.

Men blev bra till insättningen, alla fall som det ser ut nu.
  • Ariel85
    Emsa2017 skrev 2018-04-16 17:43:56 följande:

Det krävs ju bara ett ägg för att det ska gå:) Hejja ägget!!:)

Har också gjort insättning idag ju, blev tre till frysen. Dock har jag svårt att vara glad.. nu har jag börjat oroa mig för om fröt vill stanna eller inte:/

Va spännande med insättning idag. Kul! Och tre till frysen. Toppen! Hur många blev befruktade? För du plockades på 14 ägg va?

Jag oroar mig också för fröet, typ hela dagarna. Man känner efter hela tiden. Jag har en jobbig känsla som säger att den inte är kvar. Men försöker ta bort den tanken.
  • Emsa2017
    Ariel85 skrev 2018-04-16 19:22:16 följande:

Va spännande med insättning idag. Kul! Och tre till frysen. Toppen! Hur många blev befruktade? För du plockades på 14 ägg va?

Jag oroar mig också för fröet, typ hela dagarna. Man känner efter hela tiden. Jag har en jobbig känsla som säger att den inte är kvar. Men försöker ta bort den tanken.

Ja, jättekonstig känsla dessutom. Visste inte om jag skulle bli glad, lättad eller förbli neutral :)

7 befruktade ägg :)

Det är en konstig situation vi befinner oss i, förstår att du pendlar mellan oro och hopp. Man kan inte annat än att låta sig vara orolig när man är det och glad när man är glad :)
  • Ariel85
    Emsa2017 skrev 2018-04-16 20:11:05 följande:

Ja, jättekonstig känsla dessutom. Visste inte om jag skulle bli glad, lättad eller förbli neutral :)

7 befruktade ägg :)

Det är en konstig situation vi befinner oss i, förstår att du pendlar mellan oro och hopp. Man kan inte annat än att låta sig vara orolig när man är det och glad när man är glad :)

Skönt med 3 i frysen också. Vi fick två, fick svar idag att de andra två inte höll nivån för frysning.

Blir lite stressad också för vi har bara spermier till en omgång ivf till sedan inga mer.

Försöker att inte tänka på det och hålla mig harmonisk.

Men inte lätt med dessa Lutinius som ger mig typ pms.

Kollade en komedi i helgen och både grät och skrattade samtidigt helt hysteriskt. Min dotter på 5 år såg helt chockad ut ;)
  • AnHeAx

God morgon.
    Jag hade en liten blödning i gårkväll, vad tror ni, kan det blir så efter insättning?

Hur mår ni idag? Det sägs att man kommer vara svullen i ca 2 veckor men det börjar bli lite drygt nu, känns som jag är gravid men ändå inte....

Jag har samma känsla nu som när jag har kissat och fått negativt på stickan men tänker att "jag kanske testade för tidigt" och ger det några dagar till innan man testar igen. Ni vet det där lilla hoppet som inte överger en förrän man blir överbevisad, i form av en blodröd och smärtsam vecka. Men jag har ändå det där lilla hoppet och HJÄLP vad mycket jag hoppas. Detta var mycket tuffare än vad jag hade kunnat tro.

• AnHeAx
    Filidutter skrev 2018-04-16 17:10:03 följande:
    Håller tummarna för dig, det kan ju bli toppen ändå!

Insättning idag för mig gick kanon! 1 toppen som de satte in och 2 eller 3 också jättebra till frys imorgon. Känns positivt! Nu är det bara att vänta till 30/4...
    Tack! Ja jo det finns ju en chans och hoppet har inte övergivit mig.

Så roligt för dig, grattis till det fina resultatet. Ja, 30/4 är verkligen en milstolpe för oss.

Var i Malmö får du din behandling? Vi valde till slut Nordic IVF i Limhamn.
  • Anonym (BaKu)
    Ariel85 skrev 2018-04-16 19:19:03 följande:

Va roligt med 20 ägg.

Bra att du vilar nu.

Jag blev också dåligt efter mitt äggplock, svimmade 3 gånger samma dag hemma och fick åka till gynakuten på kvällen.

Men blev bra till insättningen, alla fall som det ser ut nu.

Så tråkigt att behöva må då dåligt. Idag är illamåendet bättre, men nu har jag ont. Känns som det gör ont för att de stuckit en. Inte det vanliga svullna äggstockaront. Minns inte att det var så här förra gången. Förra gången var jag på jobbet dagen efter. Idag är jag hemma och ligger i sängen. Har en underbar man dock som stannade hemma från jobbet med mig. Han vågade inte lämna mig ensam och han visste att jag inte skulle klara av att fixa mat till mig själv idag. Känns mycket lättare med honom som hjälper till.
  • Wishful

Hoppar in här. Vi är inne på vårt andra försök. Hade äggplock i onsdags och de fick ut 10 mogna ägg. 6 av dem blev befruktade. Ett återfördes igår. Ett har frysts och resten odlas vidare till idag då de utvecklades lite långsamt. Jag håller tummarna för att kanske ett till ska klara sig till frys.

Svar på tråden IVF april 2018