• Emsa2017

IVF april 2018

Nu är vi igång. Har tagit Gonal-f under 9 dagar och Orgalutran. Var på mitt andra UL idag och det ser fint ut sa läkaren. Ägguttag blir redan på onsdag så ikväll är det dags att ta ovitriellesprutan. 

Är det någon som går igenom IVF nu och vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF april 2018
  • Filidutter

Hej!

Ni verkar vara i samma fas som mig, får jag hänga med?! Har 8 befruktade ägg, varav ett förhoppningsvis sätts in imororgon!! Så spännande!!

• Ariel85
    Filidutter skrev 2018-04-15 10:36:30 följande:

Hej!

Ni verkar vara i samma fas som mig, får jag hänga med?! Har 8 befruktade ägg, varav ett förhoppningsvis sätts in imororgon!! Så spännande!!

Klart du får. Bara roligt.

Grattis till 8 befruktade ägg och insättning imorgon.

Är det 3 dagars eller 5 dagars de sätter in?
  • Filidutter

Äpplock i onsdags så efter 5 dagar! Känns positivt! ???? det var någon mer som skulle sätta in imorgon väl?

• Filidutter
    Filidutter skrev 2018-04-15 14:43:02 följande:

Äpplock i onsdags så efter 5 dagar! Känns positivt! ???? det var någon mer som skulle sätta in imorgon väl?

Oj alla frågetecken är en smiley, jag är lite ny på detta
  • Ariel85
    Filidutter skrev 2018-04-15 14:43:02 följande:

5 dagars, va roligt.

Ja två st till i tråden har insättning imorgon. Då får du också reda på frysningen imorgon.

Jag ska ringa min klinik imorgon och fråga hur det gick med de sista två.

Har två i frysen och vi har inte så mycket spermier kvar. De vi har är frysta. Blir lite stressad av hela situationen ibland, med äggjakten liksom. Vill ju vara harmonisk och lugn.

Var i Sverige gör du din behandling?
  • Filidutter
    Ariel85 skrev 2018-04-15 15:18:50 följande:

5 dagars, va roligt.

Ja två st till i tråden har insättning imorgon. Då får du också reda på frysningen imorgon.

Jag ska ringa min klinik imorgon och fråga hur det gick med de sista två.

Har två i frysen och vi har inte så mycket spermier kvar. De vi har är frysta. Blir lite stressad av hela situationen ibland, med äggjakten liksom. Vill ju vara harmonisk och lugn.

Var i Sverige gör du din behandling?

Ja allt är lite stressande och overkligt, men samtidigt spännande .

I Malmö! Det blir en lång väntan sen bara! Visst är det 20 dagar? Ser man det inte innan??
  • Ariel85
    Filidutter skrev 2018-04-15 15:59:49 följande:

Ja allt är lite stressande och overkligt, men samtidigt spännande .

I Malmö! Det blir en lång väntan sen bara! Visst är det 20 dagar? Ser man det inte innan??

Jag tror jag fick testdag efter 17 dagar. Men förstår att de tar i lite.

Jo, man ser det tidigare. Jag har gjort det i mina tidigare gradiviteter. Har alltid vetat vid bim ungefär. Känt det i kroppen. Men nu är det svårt med alla sprutor man fått och progesteronet att veta. De påverkar ju så otroligt mycket redan.

Har bestämt mig att inte testa före testdag.( Stirrat på allt för många gradivitetstest som visat negativa innan vi började med ivf.) Så får jag låta kroppen visa och känna mig lite gravid.

Vill verkligen inte bli besviken och sedan gå och vänta på mensen.

Och som du skriver det är spännande och lite mysigt.
  • AnHeAx
    Filidutter skrev 2018-04-15 10:36:30 följande:

Hej!

Kul att en till har hittat hit ???? Ja, väldigt spännande och sedan börjar en lång väntan till gravtest och sedan magiska 12 veckorsgränsen.
Svar på tråden IVF april 2018