• Filidutter

IVF april 2018

Hej!

Ni verkar vara i samma fas som mig, får jag hänga med?! Har 8 befruktade ägg, varav ett förhoppningsvis sätts in imororgon!! Så spännande!!

• Filidutter

Äpplock i onsdags så efter 5 dagar! Känns positivt! ???? det var någon mer som skulle sätta in imorgon väl?

• Filidutter
    Filidutter skrev 2018-04-15 14:43:02 följande:

Äpplock i onsdags så efter 5 dagar! Känns positivt! ???? det var någon mer som skulle sätta in imorgon väl?

Oj alla frågetecken är en smiley, jag är lite ny på detta
  • Filidutter
    Ariel85 skrev 2018-04-15 15:18:50 följande:

5 dagars, va roligt.

Ja två st till i tråden har insättning imorgon. Då får du också reda på frysningen imorgon.

Jag ska ringa min klinik imorgon och fråga hur det gick med de sista två.

Har två i frysen och vi har inte så mycket spermier kvar. De vi har är frysta. Blir lite stressad av hela situationen ibland, med äggjakten liksom. Vill ju vara harmonisk och lugn.

Var i Sverige gör du din behandling?

Ja allt är lite stressande och overkligt, men samtidigt spännande .

I Malmö! Det blir en lång väntan sen bara! Visst är det 20 dagar? Ser man det inte innan??
  • Filidutter
    AnHeAx skrev 2018-04-16 14:47:43 följande:

Hej tjejer.

Hur har det gått för er idag?

För mig gick det ganska dåligt:( Av sex befruktade ägg var där bara ett som var godkänt, men inte jättebra. Det är insatt nu men jag har inte speciellt mycket hopp. Lär väll bli en ny runda med äggplock igen...

Hoppas jag får höra lite solskenshistorier från er nu :)

Håller tummarna för dig, det kan ju bli toppen ändå!

Insättning idag för mig gick kanon! 1 toppen som de satte in och 2 eller 3 också jättebra till frys imorgon. Känns positivt! Nu är det bara att vänta till 30/4...
  • Filidutter

[quote=78640368][quote-nick]AnHeAx skrev 2018-04-17 07:46:20 följande:[/quote-nick]Tack! Ja jo det finns ju en chans och hoppet har inte övergivit mig.

Så roligt för dig, grattis till det fina resultatet. Ja, 30/4 är verkligen en milstolpe för oss.

Var i Malmö får du din behandling? Vi valde till slut Nordic IVF i Limhamn.[/quot

Vi får tänka positivt allihopa så blir det nog bra .

Jag är på samma!

• Filidutter

Hur mår ni alla som har test dag ca 30/4? Jag mår bra, spända bröst, svullen och svajigt humör och till och från lite svag mensvärk. Kan ju betyda precis vad som!! Dryyyyg väntan!!

• Filidutter
    Emsa2017 skrev 2018-04-22 09:59:31 följande:

Hur mår ni tjejer?

Det värsta är humöret tycker jag!! Väldigt kort stubin.. allt känns lite jobbigt men har ändå en positiv känsla . Inga nya symtom..
  • Filidutter
    Frax skrev 2018-04-25 05:01:23 följande:

Åhh grattis!!! Jag har testdag idag vilket blev nu strax innan 5 (lyckats hålla mig sen 22 men så jäkla kissnödig). Kom direkt två fina streck = gravid!! Så lycklig och kan inte tro det är sant!!!

Hurra!! Grattis!!
  • Filidutter

Rd 12 och liiite rosa i trosan idag, vad kan det vara??? Gissar ju mens men hoppas så inte... ????

• Filidutter
    Ariel85 skrev 2018-04-28 08:37:04 följande:

Behöver absolut inte vara mens!

Jag har plussat och haft en blödning. Embryot är kvar.

Det är tydligen vanligt att blöda vid ivf men ändå vara gravid. Så länge det inte är mängder som vid mens tycker jag du inte ska ta ut något i förskott.

Håller tummarna.

Tack!! Hoppas på det!!
  • Filidutter

Test dag imorgon, känns som det inte blir något plus då jag har haft brunröd flytning/blödning sen igår. Och mensvärk. Hoppas ändå på ett plus! Fler som testar imorgon? Ska bli skönt att få svar iaf, och i så fall fortsätta planera nästa steg istället..

• Filidutter

Det blev två streck!!! Hurra!!! Hoppas nu blödning med försvinner så jag kan bli lugn..

• Filidutter
    Ariel85 skrev 2018-05-01 20:46:54 följande:

Hur går det för dig?

Har blödningen avstannat?

Nej tvärtom, det har har bara ökat.. gjorde nytt test nu och visar bara ett svagt streck.. blöder mycket nu!
  • Filidutter
    Ariel85 skrev 2018-05-04 10:07:21 följande:

Så ledsen att höra. Tänker på dig.

Tack! Ja den här berg och dalbanan är hemsk...
  • Filidutter

Plussade förra måndagen sen haft kraftig blödning fram till i fredags. Tog ett Grav test i torsdags, visade svagare plus. Tänkte ta ett nytt test imorgon, men är rätt inställd på att jag har haft missfall. Vill bara veta nu så att jag kan gå vidare med nytt försök!

• Filidutter
    Grodan7 skrev 2018-05-07 07:57:22 följande:

Syns lite starkare i verkligheten än på bild

Tycker det känns som ett plus!! Grattis!!
  • Filidutter

Jag mår rätt bra! Segt att inte veta 100 bara.. Tog test igår och visar fortfarande positivt. Pratade med min klinik igår och de så att jag ska göra ett test till på torsdag och då bör det visa negativt.. och då får vi gå vidare med nytt försök!

Svar på tråden IVF april 2018