• Emsa2017

IVF april 2018

Nu är vi igång. Har tagit Gonal-f under 9 dagar och Orgalutran. Var på mitt andra UL idag och det ser fint ut sa läkaren. Ägguttag blir redan på onsdag så ikväll är det dags att ta ovitriellesprutan. 

Är det någon som går igenom IVF nu och vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF april 2018
  • Ariel85

Hej. Lite uppdatering från mig.

Kontrollen idag visade lite vätska i buken samt blåmärken på ena äggstocken, men blödningen slutat. Äggstockarna var fortfarande förstorade.

Ett litet embryo i livmodern och en liten prick till blödning från livmodern som avstannat.

Blodprover tagna för något som jag inte förstod, typ blodvärde tror jag. Ska få svar imorgon.

Är i vecka 5+0 och ska tillbaka om exakt 2 veckor för nytt vul.

Varit på gymmet två dagar, men nu skulle jag bara vila och ta de lugnt.

Jag är gravid, ska bara försöka förstå det också och inte vara så himla orolig.

• Wishful
    YKY skrev 2018-04-27 12:43:17 följande:

Igår fick vi hem den slutliga rapporten på hur många embryon som gick till frys, och det blev 8 st. De sista två utvecklades alltså till blastocyster till dag 6. Känns så bra, av 11 ägg fick vi 8 blastocyster!

Oj wow vilket resultat! Grattis.
  • Emsa2017
    Anonym (BaKu) skrev 2018-04-27 18:07:23 följande:

Vi fick precis veta att inget av våra 7 befruktade klarade sig till frysen. Samma som förra gången. Nu står allt hopp till det i magen, men känns ärligt talat helt hopplöst nu...

Va synd.. jag håller alla mina tummar för att det ska gå bra för er. Är det andra ivf:en?
  • Emsa2017
    Ariel85 skrev 2018-04-27 18:09:18 följande:

Kontrollen idag visade lite vätska i buken samt blåmärken på ena äggstocken, men blödningen slutat. Äggstockarna var fortfarande förstorade.

Ett litet embryo i livmodern och en liten prick till blödning från livmodern som avstannat.

Blodprover tagna för något som jag inte förstod, typ blodvärde tror jag. Ska få svar imorgon.

Grattis vännen:) förstår din oro..Hoppas allt går bra för oss nu :)
  • Wishful

Vi fick precis veta att inget av våra 7 befruktade klarade sig till frysen. Samma som förra gången. Nu står allt hopp till det i magen, men känns ärligt talat helt hopplöst nu...

Håller tummarna för att det ska gå vägen. Räcker med ett guldägg.
  • Wishful
    Ariel85 skrev 2018-04-27 18:09:18 följande:

Det är verkligen svårt att våga slappna av och faktiskt förstå att man är gravid. Men jag håller tummarna för att det går bra för oss allihopa.
  • Anonym (BaKu)
    Emsa2017 skrev 2018-04-27 18:43:32 följande:

Va synd.. jag håller alla mina tummar för att det ska gå bra för er. Är det andra ivf:en?

Tack! Ja det är andra...
    Wishful skrev 2018-04-27 18:49:10 följande:

Håller tummarna för att det ska gå vägen. Räcker med ett guldägg.

Tack så mycket!
  • Ariel85

Förstår att det är tufft, men precis som de andra säger behövs bara ett bra ägg. Precis som naturen egentligen skapat oss.

Jag håller tummarna för dig.

Tänk också på att äggen har det mycket tuffare utanför livmodern än inuti. Många som inte klarar sig till frysen skulle klarat sig inuti livmodern.

Håller tummarna.
  • Anonym (BaKu)
    Ariel85 skrev 2018-04-27 19:23:59 följande:

Förstår att det är tufft, men precis som de andra säger behövs bara ett bra ägg. Precis som naturen egentligen skapat oss.

Jag håller tummarna för dig.

Tänk också på att äggen har det mycket tuffare utanför livmodern än inuti. Många som inte klarar sig till frysen skulle klarat sig inuti livmodern.

Håller tummarna.

Tack så mycket! Långsam väntan nu...
  • Ariel85

Tjejer, hur länge ska ni ta Lutinius?

Jag ska ta mina till vecka 8 (7+0). Då vi har vårt vul på kliniken.

Svar på tråden IVF april 2018