• Emsa2017

IVF april 2018

Nu är vi igång. Har tagit Gonal-f under 9 dagar och Orgalutran. Var på mitt andra UL idag och det ser fint ut sa läkaren. Ägguttag blir redan på onsdag så ikväll är det dags att ta ovitriellesprutan. 

Är det någon som går igenom IVF nu och vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF april 2018
  • Filidutter
    Ariel85 skrev 2018-05-04 10:07:21 följande:

Så ledsen att höra. Tänker på dig.

Tack! Ja den här berg och dalbanan är hemsk...
  • Emsa2017
    Ariel85 skrev 2018-05-04 10:09:16 följande:

Emsa2017:

Hur går det för dig? Hur mår du?

Det går fint, är jättetrött men jätteglad! :)

Hur mår du?
  • Ariel85
    Emsa2017 skrev 2018-05-04 15:29:05 följande:

Det går fint, är jättetrött men jätteglad! :)

Hur mår du?

Jag mår bra. Lite trött och yr, men annars bra. Inget direkt illamående ännu. Väntar på att det ska komma ;)
  • Filidutter

Plussade förra måndagen sen haft kraftig blödning fram till i fredags. Tog ett Grav test i torsdags, visade svagare plus. Tänkte ta ett nytt test imorgon, men är rätt inställd på att jag har haft missfall. Vill bara veta nu så att jag kan gå vidare med nytt försök!

• Grodan7

Plussade imorse på ruvardag 11. Har testdag imorgon och kommmer ta blodprov då. Det var svagt positivt så det kan ju gå åt bägge håll men är försiktigt försiktigt glad och hoppfull.

Vet inte om ni kan se bilden?

• Grodan7

Syns lite starkare i verkligheten än på bild

• Filidutter
    Grodan7 skrev 2018-05-07 07:57:22 följande:

Syns lite starkare i verkligheten än på bild

Tycker det känns som ett plus!! Grattis!!
  • Emsa2017
    Grodan7 skrev 2018-05-07 07:56:24 följande:

Plussade imorse på ruvardag 11. Har testdag imorgon och kommmer ta blodprov då. Det var svagt positivt så det kan ju gå åt bägge håll men är försiktigt försiktigt glad och hoppfull.

Vet inte om ni kan se bilden?

Grattis:)
  • Emsa2017
    Filidutter skrev 2018-05-06 20:10:16 följande:

Plussade förra måndagen sen haft kraftig blödning fram till i fredags. Tog ett Grav test i torsdags, visade svagare plus. Tänkte ta ett nytt test imorgon, men är rätt inställd på att jag har haft missfall. Vill bara veta nu så att jag kan gå vidare med nytt försök!

Ska ni köra igång direkt igen med nästa omgång? Håller mina tummar för dig:)
  • Grodan7

Tack Emsa och filidutter! Tråkigt med blödning filidutter :( Hur mår du? Usch vilken berg-och dalbana detta är. Jag tar en dag i taget nu och hoppas på det bästa. Blodprov imorgon till att börja med.

Hur går det för dig Emsa?

Svar på tråden IVF april 2018