• Emsa2017

IVF april 2018

Nu är vi igång. Har tagit Gonal-f under 9 dagar och Orgalutran. Var på mitt andra UL idag och det ser fint ut sa läkaren. Ägguttag blir redan på onsdag så ikväll är det dags att ta ovitriellesprutan. 

Är det någon som går igenom IVF nu och vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF april 2018
  • Emsa2017
    Wishful skrev 2018-05-02 12:51:57 följande:

Fint plus på testdag men tyvärr minus dagen efter. Nu är det bara att vänta på att det ska börja blöda och sen vänta på nästa mens så vi kan försöka med blastocysten vi har i frysen.

Kämpa på, styrkekramar från mig.
  • Filidutter
    Ariel85 skrev 2018-05-01 20:46:54 följande:

Hur går det för dig?

Har blödningen avstannat?

Nej tvärtom, det har har bara ökat.. gjorde nytt test nu och visar bara ett svagt streck.. blöder mycket nu!
  • Grodan7

Hur mår ni andra som ruvar? Jag har känt mig väldigt lugn och så fram till idag. Känner mig bara låg och ledsen idag och övertygad om att det inte har gått vägen den här gången. Är på ruvardag 7 med 2 stycken 3-dagars embryon.

• Wishful
    Ariel85 skrev 2018-05-02 16:06:34 följande:

Så ledsen för din skull. Detta är verkligen prövande för psyket, tillåt dig själv att känna. Massa styrkekramar.

Hoppas på blaston ni har i frysen, läst på många amerikanska och engelska sidor att FET nu ger högre chanser.

Ja det är verkligen prövande. Går så upp och ner hur man känner. Stundvis är man övertygad om att det ska gå vägen andra gånger känns det helt tröstlöst och man tror att det aldrig ska lyckas.
  • Wishful
    Emsa2017 skrev 2018-05-02 16:33:37 följande:

Kämpa på, styrkekramar från mig.

Tack, hoppas på blaston i frysen. Känns alltid som så lång tid innan man kan försöka igen. All denna väntan. Vänta på att mensen ska komma. Vänta på ägglossning. Ruva och vänta på testdag och hoppas att mensen inte ska komma...
  • Grodan7

wishfull: du sätter verkligen ord på precis hur det är. Ingen som inte är i det kan förstå.

• Emsa2017
    Wishful skrev 2018-05-03 12:58:38 följande:

Tack, hoppas på blaston i frysen. Känns alltid som så lång tid innan man kan försöka igen. All denna väntan. Vänta på att mensen ska komma. Vänta på ägglossning. Ruva och vänta på testdag och hoppas att mensen inte ska komma

[quote=78682733][quote-nick]Grodan7 skrev 2018-05-03 09:16:29 följande:[/quote-nick]Hur mår ni andra som ruvar? Jag har känt mig väldigt lugn och så fram till idag. Känner mig bara låg och ledsen idag och övertygad om att det inte har gått vägen den här gången. Är på ruvardag 7 med 2 stycken 3-dagars embryon.

Önskar dig lycka till och hoppas det går vägen för er
  • Emsa2017
    Emsa2017 skrev 2018-05-03 17:16:43 följande:

Önskar dig lycka till och hoppas det går vägen för er

Wishful skrev 2018-05-03 12:58:38 följande:

Tack, hoppas på blaston i frysen. Känns alltid som så lång tid innan man kan försöka igen. All denna väntan. Vänta på att mensen ska komma. Vänta på ägglossning. Ruva och vänta på testdag och hoppas att mensen inte ska komma...

Det är en jättejobbig situation och dessutom ska man orka med resten av livet som jobbet, vänner och hemmet. Men man måste oxå ta sig tid till dig själv och vara ledsen när man behöver det. Tyvärr kan inga tips eller råd göra situationen bättre, men jag hoppas att det snart är er tur
  • Ariel85
    Filidutter skrev 2018-05-03 06:05:17 följande:

Nej tvärtom, det har har bara ökat.. gjorde nytt test nu och visar bara ett svagt streck.. blöder mycket nu!

Så ledsen att höra. Tänker på dig.
Svar på tråden IVF april 2018