• Wishful

IVF april 2018

Hoppar in här. Vi är inne på vårt andra försök. Hade äggplock i onsdags och de fick ut 10 mogna ägg. 6 av dem blev befruktade. Ett återfördes igår. Ett har frysts och resten odlas vidare till idag då de utvecklades lite långsamt. Jag håller tummarna för att kanske ett till ska klara sig till frys.

• Wishful

Hoppar in här. Vi är inne på vårt andra försök. Hade äggplock i onsdags och de fick ut 10 mogna ägg. 6 av dem blev befruktade. Ett återfördes igår. Ett har frysts och resten odlas vidare till idag då de utvecklades lite långsamt. Jag håller tummarna för att kanske ett till ska klara sig till frys.

AnHeAx skrev 2018-04-17 08:51:20 följande:

Välkommen, så rolig med en till som är i samma fas! Och grattis till ditt fina resultat :)

I vilken del av Sverige håller du till?

Tack. Håller till i Stockholm, du?

Jag håller tummarna för att det går bra för oss alla. Väntan är verkligen olidlig..
  • Wishful
    Ariel85 skrev 2018-04-16 20:31:32 följande:

Skönt med 3 i frysen också. Vi fick två, fick svar idag att de andra två inte höll nivån för frysning.

Blir lite stressad också för vi har bara spermier till en omgång ivf till sedan inga mer.

Försöker att inte tänka på det och hålla mig harmonisk.

Men inte lätt med dessa Lutinius som ger mig typ pms.

Kollade en komedi i helgen och både grät och skrattade samtidigt helt hysteriskt. Min dotter på 5 år såg helt chockad ut ;)

Vi fick ett ägg till frysen. De skulle odla vidare några till idag och jag hoppas verkligen något mer klarade sig till frys. Jag känner mig också stressad över att vi bara har spermier till en omgång IVF till.
  • Wishful
    Ariel85 skrev 2018-04-17 17:57:42 följande:

Hoppas för er skull också.

Har ni också fått gjort pesa? Stopp i sädesledarna?

Det har vi. Fast inför stamcellsbehandling. Min man var så sjuk innan stamcellstransplantationen att det var enda sättet.
  • Wishful
    Ariel85 skrev 2018-04-17 20:57:29 följande:

Ja förstår. Kul att pesa fungerade.

Var helt överlycklig när vi hittade våra.

Hoppas ni får ett fint plus snart!

Hoppas ni får ett fint plus snart också!
  • Wishful
    Ariel85 skrev 2018-04-17 21:07:23 följande:

Såg nu att det är ert andra försök och att du också bor i Stockholm. Kul.

Får jag fråga hur första ivfen gav för resultat. Med ägg och sådär. Fick ni någon till frysen då?

Förstår att ni är lite stressade eftersom ni precis som vi inte har så mycket spermier.

Gjorde ni icsi på era? Det gjorde vi.

Första gick ungefär som den här gången. Vi fick ut 11 ägg. Om jag minna rätt var det 6 som befruktades som de skulle. Ett två dagars tillbaka och resten odlades vidare. Blev ett till frysen. Minus på båda tyvärr.

Ja ICSI här med.

Har ni gjort något försök tidigare eller är det här första?
  • Wishful
    Ariel85 skrev 2018-04-18 09:29:27 följande:

Det här är första försöket för oss. Har lite svårt att tänka på annat just nu.

Det förstår jag. Det är samma sak här. Både förra försöket och det här. Otroligt svårt att koncentrera sig på något annat. Sitter mest och ägnar mig åt dumt googlande. Inte för att det hjälper men jag kan inte låta bli. Vill bara att det ska vara testdag snart. Fast samtidigt jobbigt med testdag om man får minus då.

När är det testdag för dig?
  • Wishful
    Frax skrev 2018-04-18 22:50:31 följande:

Hej! Är inne på rd 7 och det börjar kännas olidligt att vänta! Har kännt sån tacksamhet för alla steg vi gått igenom som gått bra och efter ET kände jag mig glad och nöjd och realistisk. Nu är det realistiska acceptansen kring att det kan gå el inte gå som bortblåst, känner att förväntningarna blir större för varje dag att besvikelsen blir ett rejält fall om jag inte plussar. Första ivf försöket för oss. Fick ut 16 ägg, 1 tillbaka och 7 i frysen så hoppas drömmen om ett barn en dag ska gå i uppfyllelse. Så mkt som ska klaffa att det känns orimligt. Försöker peppa mig och va positiv. Skönt att läsa det ni andra skriver. Hejja oss! Har testdag den 25 april..

Grattis till så fint resulterat till frysen! Det är svårt (omöjligt?) att inte börja hoppas även om man försöker tänka realistiskt och vet att det inte alls är säkert att just det här försöket lyckas. Får man inte sitt efterlängtade plus får man försöka tillåta sig själv att vara ledsen.

Håller tummarna för att det ska gå hela vägen för dig.
  • Wishful
    Ariel85 skrev 2018-04-19 07:42:35 följande:

Jag har testdag den 27/4. Men funderar på att aldrig testa och leva på hoppet så länge det går ;) detta är lite påfrestande, svajar mycket på dagarna nu. Från att jo men det där känns ju bra, jag är nog gravid till inatt tex då vaknade jag med kramper och tänkte nu kommer väl den där jävla mensen. Vet att när jag varit gravid förut då har det alltid känts som att mensen ska komma när som helst och sedan har den inte dykt upp.

Men så svårt nu att veta eftersom jag aldrig gjort ivf förut.

Tror att humöret påverkas av lutinius.

Inne på RD 8 nu...

Ja det är läskigt att testa. Samtidigt har jag inget tålamod så av den anledningen hade jag helst testar NU. Bara ha det avklarat. Tycker väntan är så frustrerande.

Jo humöret kan nog påverkas av lutinus. Kan även ge en massa symptom så omöjligt att veta vad som beror på lutinus.
  • Wishful
    Emsa2017 skrev 2018-04-19 12:12:15 följande:

Vad jobbigt det är att vänta och då är jag bara på ruvardag 4 :/

Jag är på ruvardag 3 och tycker också väntan är jobbig. Man vill så gärna veta hur det gått - och att det har gått vägen!
Svar på tråden IVF april 2018