• Linsir

IVF april 2018

Jag har börjat min behandling med Benfola 300IE + Orgalutran (dag 5). Mitt första försök så jag är nervös hur det kommer att gå.

• Linsir
    Emsa2017 skrev 2018-05-25 19:13:54 följande:

Va roligt att ha kommit igång!:) mitt enda råd är att ta en dag i taget, hur klyschigt det än låter. Tycker du det fungerar med sprutorna? Vet du när ägguttag blir? :)

Sprutorna gick bra om även ett motstånd för varje stick (fick räkna till tre och ta ett djupt andetag, hehe). Blev (och är fortfarande) väldigt svullen om magen. Idag (31/5) har jag gjort återföringen, så nu börjar denna väntan. Fick bara tre befruktade ägg av fem, varav endast ett bra som jag nu har all förhoppning på.
  • Linsir
    mrsalpha skrev 2018-06-02 09:37:36 följande:

Hej tjejer!

Vad har/hade ni för biverkningar från hormonsprutorna? jag tar Bemfola 200E och Fyrmemadel 0,25. Dem höjde min dos från 150 E till 200E häromdagen och jag har molande värk i äggstockarna. Har påpekat detta,tydligen helt normalt enligt ÖL.

Jag var väldigt uppsvullen i buken och hade ont mestadels i höger äggstock så att det var svårt att sitta den sista tiden innan ÄP, men jag hade Bemfola 300IE vilket troligen behövdes eftersom jag är 40 och endast fick 5 ägg.
Svar på tråden IVF april 2018