• Marcellan

IVF april 2018

mrsalpha skrev 2018-06-02 09:37:36 följande:

Hej tjejer!

Vad har/hade ni för biverkningar från hormonsprutorna? jag tar Bemfola 200E och Fyrmemadel 0,25. Dem höjde min dos från 150 E till 200E häromdagen och jag har molande värk i äggstockarna. Har påpekat detta,tydligen helt normalt enligt ÖL.

Jag har känt mig ganska uppblåst och tung i magen. Av ena medicinen fick jag oerhört spända bröst. Sen håller det i sig flera dagar efter att man slutat med sprutorna också. Svullnadskänsla, pms-känsla osv. Men ÄP kan ju ge en del känslighet efteråt också så det är svårt att veta vad som är vad.

Nu är det alltså tredje försöket för oss och jag är på sprutdag 5. Menopur 450 ie och synarel. Känner mig trött men vet inte hur mycket som är medicinen och hur mycket som är jobbstress.
  • Marcellan
    Emsa2017 skrev 2018-06-08 09:44:33 följande:

Hallå alla! Hur går det för er?

För mig ruvas det för första gången och jag är på dag 4 efter insättning. Känns som när jag tog menopur fast mer symptom, förmodligen av Lutinus. Jag är uppblåst, öm i ländrygg och bröst. Var jätteyr första dagen. Är trött och vilar mycket. Haft både molvärk och vassare smärtor. Försöker få dagarna att gå men det går långsamt...
Svar på tråden IVF april 2018