• Lilo91

BF December 2018

Hej på er!

Jag har precis plussat och enligt senaste mens ska BF vara 5/12. Jag är 27 år och bor strax utanför Göteborg. Det är mitt andra barn och jag har en dotter som är 13 månader. Vi hade planerat ett syskon men tanken var att plusset skulle komma lite senare i vår så det skulle bli en 2019-bebis men vilken överraskning vi fick och vi är överlyckliga.

Någon som vill följas åt? Jag startar gärna en hemlig facebookgrupp om någon vill ansluta sig där också.

• Svar på tråden BF December 2018
  • S79
    Bom90 skrev 2018-04-24 17:35:34 följande:

Jag går och tänker på missfall hela tiden... svårt att vara glad över det lilla pyret som finns där inne.. någon mer som har en konstant oro?

Samma här! Jag har dessutom så himla svårt att förstå att jag faktiskt är gravid. Dels för att vi har försökt så himla länge och dels för att jag knappt har några symptom alls. Förutom tröttheten då, men pollenallergiker som man är kan jag tänka att tröttheten beror på det lika gärna.. vore skönt att få ett ultraljud så man faktiskt får se ett litet pyre med ett hjärta som slår. Kan tänka mig att man kanske blir lite lugnare då...
  • Monstera91
    Lovatic91 skrev 2018-04-14 14:57:31 följande:

Nån i Stockholm i 27 års åldern som vill följas åt?

Jag! 27 i Sthlm med första ungen på G :) 
  • Cappuccino94

Hoppar in här med :)

Plussade för 1,5 vecka sedan och har bf 27/12.

Första barnet och första försöket. Tänker verkligen på er som försökt länge eller har flera missfall tidigare. Vågar själv inte lita på att det ska kunna gå såhär "lätt" så jag vågar nog inte riktigt ta in att man har en liten i magen som växer :)

• cassandrah

Hej! Plussade i dag och har bf 25 december! Letar efter en fbgrupp då jag var med i en sådan mysig med sonen. Om det finns en får ni gärna bjuda in mig :)) kram

• Bliss89

Är i vecka 8 (7+3) nu och mina symptom har sedan några dagar tillbaka försvunnit nästan helt och hållet. Det enda jag känner är att bröstvårtorna är lite ömma. Någon annan som varit med om detta?

• trollkvinna123
    cassandrah skrev 2018-04-27 21:18:16 följande:

Hej! Plussade i dag och har bf 25 december! Letar efter en fbgrupp då jag var med i en sådan mysig med sonen. Om det finns en får ni gärna bjuda in mig :)) kram

Jag plussade idag och har oxå bf 25/12! Är så glad :)
  • cassandrah
    trollkvinna123 skrev 2018-04-28 08:47:09 följande:

Jag plussade idag och har oxå bf 25/12! Är så glad :)

Oh stort grattis!!!! ??
  • trollkvinna123
    cassandrah skrev 2018-04-28 08:51:49 följande:

Oh stort grattis!!!! ??

Tack så mycket och grattis till dig oxå! :)
  • Ullis90
    Bliss89 skrev 2018-04-28 08:35:15 följande:

Är i vecka 8 (7+3) nu och mina symptom har sedan några dagar tillbaka försvunnit nästan helt och hållet. Det enda jag känner är att bröstvårtorna är lite ömma. Någon annan som varit med om detta?

Mina symptom höll på försvanna i början av vecka 6. Brösten kändes mindre och endast lite ömma. Några dagar senare kom ett lätt illamående och kväljningar när jag skulle borsta tänderna på morgonen. Nu känns inte brösten små mera utan det känns som att de har stabiliserat sig, kan ju inte växa tills de spränger heller :) försöker påminna mig själv att det är helt normalt att symptomen kommer och går, men efter att man haft ett missfall där symptomen avtog så överanalyseras allt som händer i kroppen tyvärr. Hoppas allt är ok för din del!
  • Maja 1

Hej igen ! Jag vill gärna med bli inbjuden i en fb grupp då det är lättare att hänga med i konvesioner där. Jag har bf 25 december med vårt 6 barn .

Svar på tråden BF December 2018